کد خبر:38061
پ

شایعه جانشینی برانکو به جای اسکوچیچ

خبرگزاری ایرنا دقایقی پیش از قطعی شدن برکناری اسکوچیچ خبر داد و مدعی شد در بین گزینه های خارجی تنها نام برانکو ایوانکویچ مطرح است و در بین گزینه های داخلی نیز نامهایی همچون امیر قلعه نویی، علی دایی، جواد نکونام در میان است که علی دایی ظاهراً این پیشنهاد را رد کرده است.   […]

خبرگزاری ایرنا دقایقی پیش از قطعی شدن برکناری اسکوچیچ خبر داد و مدعی شد در بین گزینه های خارجی تنها نام برانکو ایوانکویچ مطرح است و در بین گزینه های داخلی نیز نامهایی همچون امیر قلعه نویی، علی دایی، جواد نکونام در میان است که علی دایی ظاهراً این پیشنهاد را رد کرده است.

 

شوخی جانشینی برانکو به جای اسکوچیچ

نکته جالب در خصوص احتمال حضور برانکو به جای کیروش اینکه منتقدین حضور کیروش که مدعی بودند او در چند سال گذشته چه کارنامه ای از خود بر جای گذاشته باید دید بر چه اساسی نام برانکو به لیست گزینه ها اضافه شده است چرا که در کارنامه او اخراج از تیم الاهلی عربستان و ناکامی با تیم ملی عمان در صعود به جام جهانی ( عمان حتی به پلی آف هم نرسید) درج شده است که کارنامه قابل دفاعی برای برانکو در چند سال اخیر محسوب نمی شود. حتی اگر به قهرمانی های پرسپولیس با برانکو استناد شود، عدم قهرمانی پرسپولیس با یحیی در زمان خروج مسعود سلطانی فر، قهرمانی های برانکو را بدون حمایت وزیر ورزش زیر سوال برده و مشخص نیست اگر سلطانی فر در راس کار نبود، آیا برانکو می توانست پرسپولیس را قهرمان کند یا خیر؟

این روزها اتهام دلالی به اسکوچیچ چسبیده و ظاهراً کاپیتان های تیم ملی مستندات خود بابت دعوت از بازیکنان به تیم ملی به روش های غیرمعمول را به وزارت ورزش ارائه کرده اند و همین مسئله باعث شده تا برکناری اسکوچیچ قطعی به نظر برسد. اما جالبتر اینکه اگر به سوابق برانکو در زمینه جذب بازیکن شائبه دار در پرسپولیس نگاهی بیاندازیم به این نتیجه می رسیم که او نیز ید طولایی در جذب بازیکنان بی کیفیت خارجی با مبالغ هنگفت داشت که اتهام دلالی را در همان زمان تقویت کرد اما به واسطه باند مافیایی سرخ، پرداختن به این موارد بایکوت شد و برانکو هیچگاه بابت این بازیکنان با مبالغ سنگینی که با پرسپولیس قرارداد بستند، پاسخگو نشد.

از جمله بازیکنان بی کیفیت خارجی که در زمان برانکو جذب شدند می توان به نفراتی همچون، بودیمیر، گولچ، فابیانسکی، لبانوف،  پولیانسکی، پریموف، ماریچ و رادوشویچ  اشاره کرد که به شکل عجیب و مرموزی به پرسپولیس پیوستند و خروجی قابل دفاعی نیز از خود بر جای نگذاشتند و پس از یک فصل یا یک نیم فصل از این تیم جدا شدند بدون اینکه برانکو در خصوص نحوه جذب این بازیکنان و کیفیت فنی آنها پاسخگو باشد به طوری که ابتدا تصور می شد بازیکنان اوکراینی پرسپولیس کشتی گیر هستند!

جالبتر اینکه برانکو دست از این عادت خود در تیم الاهلی عربستان نیز برنداشت و با ورود خود به این تیم چند بازیکن کروات بی کیفیت را وارد تیم و ترکیب اصلی کرد که به موجب این اتفاق، بازیکن سرشناس این تیم یعنی عمر سوما نیمکت نشین شد و پس از اطلاع مدیریت الاهلی از اتفاقات پشت پرده، برانکو در هفته پنجم اخراج شد.

حال سوال اساسی از حامیان دلالان کروات و شخص خداداد عزیزی این است که چطور امروز به این موضوعات ورود نکرده و نمی کنند اما با شایعه بازگشت کیروش، رعشه گرفته و زمین و زمان را به هم دوختند؟

دلال را جایگزین دلال نکنید | شایعه جانشینی برانکو به جای اسکوچیچ

در حال حاضر با توجه به دو دستگی ایجاد شده در تیم ملی نه ماندن اسکوچیچ به صلاح منافع ملی بود و نه آمدن کیروش که تنها جرمش گوش ندادن به توصیه های برخی مربیان برای دعوت از بازیکنان سفارشی به تیم ملی بود و در مقابل باند فسادی که بعدها مشخص شد از وزارت ورزش تا فدراسیون فوتبال رخنه کرده بود ایستادگی کرد. این باند که پس از رفتن کیروش عرصه را مهیا دیدند با روی کار آوردن مربی بله قربان گویی مثل اسکوچیچ، برنامه های درآمدزایی خود را از کنار دعوت بازیکنان ضعیف به تیم ملی دنبال کرد و امروز هرگز مایل به بازگشت شخصیتی همچون کیروش که مقابل آنها ایستاد، نیست. برای کیروش مهم نبود فرد خاطی سید مهدی رحمتی است یا خلعتبری یا مجتبی جباری و … او با بی انضباطی برخورد می کرد اما در کمال شگفتی، ارکان فاسد وقت فدراسیون فوتبال از بداخلاقی صورت گرفته در ماجرای اتوبوس تیم ملی حمایت کردند و بازیکن منشوری همچنان در لیست مدعوین حضور دارد. تنها حسن جار و جنجال های اخیر افتادن نقاب برخی افراد و رسانه ها و بازیکنان پکیجی تیم ملی بود که رسوا شدند چرا که از ابتدا نیز قرار نبود کیروش به نیمکت ایران بازگردد و تنها با اسم رمز او مزه دهان افکار عمومی برای تغییر سرمربی را تست کردند که اکثریت قریب به اتفاق مردم در نظرسنجی ها حکم به برکناری اسکوچیچ و بازگشت کیروش دادند که همین سیگنال برای تصمیم در مورد برکناری قطعی اسکوچیچ کافی بود وگرنه شانس بازگشت کیروش به نیمکت تیم ملی زیر 10 درصد بود. از بین گزینه های باقیمانده داخلی بدون شک جواد نکونام اصلح ترین فرد برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در بازیهای جام جهانی 2022 قطر است. او با توجه به سوابق خوبی که از خود بر جای گذاشته می تواند کاری را تکرار کند که بهروز عطایی با جوانان والیبال ایران در لیگ ملتها انجام داد. مهمترین خصیصه جواد نکونام علاوه بر دانش فنی اش، باج ندادن به خبرناهارانی است که این روزها به شدت برای روی کار آمدن گزینه مد نظر خود لابی می کنند. نکونام دست پرورده مکتب کیروش است و به اراذل رسانه ای باج نمی دهد. اگر صرفاً مربیگری در خونه به خونه و صنعت نفت در رزومه اسکوچیچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی وجود داشت، نکونام سابقه صعود با خونه به خونه به لیگ برتر و قهرمانی با فولاد در جام حذفی و سوپرجام را در کارنامه دارد.

 

تعریف دلالی در تیم های فوتبال : هر فرد یا نهادی که مستقیم یا غیرمستقیم باعث ورود یک بازیکن یا مربی به تیمی به صورت غیرمعمول و خارج از عرف های عادی شود که معمولاً منافع مالی یا غیرمالی برای ذی نفعان در پی دارد.

پی نوشت: گفته می شود میرشاد ماجدی شخصاً با برانکو ایوانکویچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران مذاکره کرده است.

کلیدواژه : تیم ملی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید