کد خبر:2793
پ

دعوای زرگری مدیران دولتی تیم های لیگ برتری: مثلاً ما با هم مشکل داریم!

بتاکاپ – در حالی که به نظر می رسد جنگ شدیدی بین برخی مدیران فوتبالی در لیگ برتر برای برگزاری یا عدم برگزاری ادامه بازیهای فصل نوزدهم به راه افتاده، بد نیست بدانید این جنگ رسانه ای بیشتر شبیه به جنگ زرگری برای سرگرم کردن هواداران تیمها است و دوستان تصمیم گیر در وزارت ورزش، […]

بتاکاپ – در حالی که به نظر می رسد جنگ شدیدی بین برخی مدیران فوتبالی در لیگ برتر برای برگزاری یا عدم برگزاری ادامه بازیهای فصل نوزدهم به راه افتاده، بد نیست بدانید این جنگ رسانه ای بیشتر شبیه به جنگ زرگری برای سرگرم کردن هواداران تیمها است و دوستان تصمیم گیر در وزارت ورزش، آن کاری را که مدنظرشان هست را اجرایی خواهند کرد و این دعواها هم مثل بسیاری از موارد قبلی به دست فراموشی سپرده می شود. در ادامه توجه شما را به چند مورد از این فضاسازی های ساختگی جلب می نمائیم.

 

دعوای زرگری مدیران دولتی تیم های لیگ برتری: مثلاً ما با هم مشکل داریم!

دعوای زرگری مدیران دولتی تیم های لیگ برتری: مثلاً ما با هم مشکل داریم!

امیرحسین فتحی – سعادتمند- موسوی- فتح اله زاده در ماجرای فراری دادن استراماچونی

هواداران استقلال به خوبی به یاد دارند که در برهه ای از فصل، به عجیب ترین شکل ممکن، مربی تیم صدرنشین لیگ برتر از این تیم فراری داده شد. وزارت ورزش که در چند سال اخیر سناریوهای مختلف برای فوتبال ایران پیچیده برای آرام کردن اوضاع چند مهره صوری از جمله فتح اله زاده را وارد صحنه کرد تا با ترسیم دشمنی فرضی و یک ناجی (فتح اله زاده) نگاه ها را از سمت وزارت ورزش به سمت و سوی دیگری سوق دهد و در نهایت همان اتفاقی رخ داد که سلطانی فر از ابتدا به آن علاقه داشت و پس از اجرای این سناریو، مهره های این خیمه شب بازی یکی یکی از صحنه خارج شدند(فتحی، موسوی، فتح اله زاده)

 

انصاری فرد و رسول پناه در ماجرای فراری دادن کالدرون

در ماجرای فراری دادن مربی تیم قهرمان نیم فصل نیز بار دیگر پای وزارت ورزش و سناریو نویس اعظم این وزارتخانه که بوی فساد از آن بلند می شود، در میان بود. گابریل کالدرون به سبب قراردادی که ا پرسپولیس داشت و با توجه به قهرمان کردن تیم در نیم فصل بسیار محکم بر صندلی خود تکیه داده بود اما خبر نداشت که وزارت نشینان از عملکرد و نوع بازی پرسپولیس کالدرون رضایت نداشتند و به همین سبب یک دعوای صوری بین انصاری فرد و هیئت مدیره به راه افتاد تا انصاری فرد به عنوان آدم بد داستان در سکوت از صحنه خارج شود و کسی هم کاری به تخلفات او در زمان مسئولیتش نداشته باشد اما در نهایت اراده وزیر ورزش مبنی بر خروج کالدرون از پرسپولیس اجرایی شود.

 

دعوای صوری حمیداوی و پرسپولیس بر سر گل محمدی

مالک شهر خودرو که در ابتدای فصل حاضر نشده بود یحیی گل محمدی را به پرسپولیسی ها بدهد، به یکباره تحت فشار وزارت ورزش برای انتقال یحیی به پرسپولیس قرار گرفت و پس از آن برای اینکه از سوی هواداران مشهدی متهم نشود، اقدام به مصاحبه های صوری علیه پرسپولیس و وزارت ورزش کرد اما در عمل او خودش با رضایت کامل و دریافت چک های میلیاردی این انتقال را نهایی کرد چرا که به او وعده امتیازاتی دیگر داده شده بود. از دعوای صوری حمیداوی با پرسپولیسی ها همین بس که اگر او می خواست یحیی را نگه دارد حتی رئیس سازمان ملل هم نمی توانست او را مجبور به اینکار بکند اما او اینکار را در فاصله یک هفته  روز مانده به بازی تیمش در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد تا نشان دهد نتایج و اتفاقات فوتبال ایران در پشت پرده تعیین می شود. نکته جالب اینکه حمیدوای که ظاهراً دل پری از انتقال اجباری یحیی از شهر خودرو به پرسپولیس داشت(در باطن با رضایت کامل) حتی پس از پاس نشدن چک های پرسپولیس برای این انتقال گران قیمت حاضر نشد از این تیم شکایت کند تا مبادا پرسپولیس با خطر کسر 6 امتیاز مواجه شود.

 

داستان عضو جنجالی هیئت مدیره استقلال و پرداخت مبلغ رضایتنامه پرسپولیس

همانطور که بالاتر اشاره شد، عبدالرضا موسوی عضو جنجالی هیئت مدیره استقلال که تلاش بسیاری می کرد تا خود را استقلالی جا بزند نیز در نهایت رسوا شد و طیی اعتراف مهدی رسول پناه، تامین مبلغ اولیه رضایتنامه یحیی گل محمدی در پرداخت به شهر خودرو با چک دو میلیاردی و قرضی از موسوی انجام شده است تا مشخص شود در فوتبال تماماً دولتی ایران، چیزی به نام رقیب و رقابت وجود ندارد و تیمهای رقیب برای جذب بازیکن و مربی به یکدیگر کمک هم می کنند!!

 

دعوای صوری رسولی پناه و انصاری فرد

در ماجرای استعفای انصاری فرد حتماً به یاد دارید که هیئت مدیره این تیم در یک سو و انصاری فرد و حسین قدوسی در سمت دیگر قرار گرفته بودند و ظاهراً با مصاحبه های رنگی علیه هم، قصد ترسیم آدم خوب و آدم بد داستان را در ذهن هواداران تیم داشتند اما همه این صحنه سازی که که با سوختن انصاری فرد همراه شد، در نهایت به فعل و انفعالات بزرگی در پرسپولیس انجامید و بعداً مشخص شد، استخدام یحی گل محمدی با موافقت شخص رسول پناه صورت گرفته چرا که او مبلغ اولیه رضایتنامه یحیی را از عضو هیئت مدیره استقلال قرض گرفته بود و ادعای او مبنی بر اینکه او از چیزی خبر نداشته و … کذب به نظر می رسد. در ماجرای خروج مرموز انصاری فرد از باشگاه پرسپولیس همین نکته مشخص است که طی توافقی قرار شد تا انصاری فرد هر آنچه از نظر قانونی تخلف محسوب می شد را انجام دهد اما با خروجش از باشگاه کسی او را تحت پیگرد قرار ندهد چرا که هدف وسیله را توجیه می کند و آنها با تخلفات دوران انصاری فرد موفق شدند در اوج بدهی باشگاه، آنتونی استوکس، اوساگونا و یحیی گل محمدی را جذب کنند و غرامت فسخ قرارداد کالدرون را نیز به جان بخرند. انصاری فرد پذیرفت همه این اتفاقات بر سر او خراب شود اما در نهایت این اتفاقات مثبت در پرسپولیس اجرا شود و اکنون نیز هیچکس مدیرعامل مستعفی پرسپولیس را بازخواست نمی کند.

 

دعوای صوری مسعود تابش سپاهان و پرسپولیس

در حالی که به از ظاهر امر و مصاحبه های آتشین مسعود تابش علیه پرسپولیس و شرایط حاکم در وزارت ورزش اینطور به نظر می رسید که باشگاه سپاهان موافق اعلام قهرمانی پرسپولیس نیست، اما عدم واکنش این تیم به اعلام قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام امسال بدون برگزاری بازی و همچنین تقدیم سه امتیاز حساس در بازی برگشت به پرسپولیس به بهانه واهی و در نهایت تغییر موضوع ناگهانی و  اصرار به برگزاری لیگ همگی نشان از این دارد که مسعود تابش هم مثل انصاری فرد تنها یک مهره بوده که برای رسیدن به اهداف آقایان سوزانده شد(مجبور به استعفا شد) چرا که دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس مشکلی با یکدیگر ندارند و تنها برای سرگرم کردن هواداران دو تیم است که مدیران آنها در رسانه ها از خجالت هم در می آمدند.

 

حمیداوی و قصه اتمام لیگ

مالک شهر خودرو که پیشتر ارادت خود را به تیم پرسپولیس اثبات کرده بود و پس از تقدیم سرمربی تیمش که در کورس قهرمانی قرار داشت به پرسپولیس، از شکایت علیه این تیم به سبب تاخیر بلند مدت در وصول چک های دریافتی نیز صرف نظر کرد اما این پایان کار نبود و او در ماجرای دعوای صوری مدیران برای اتمام لیگ، ظاهراً داد تعطیلی لیگ را می زند اما در عین حال معتقد است، لیگ تعطیل شود و تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شود! طبیعتاً این گزینه برای او بهترین گزینه روی میز است چرا که هم تیم محبوبش به عنوان قهرمانی رسیده و هم قادر است به سبب تعطیلی لیگ، از مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیمش کسر کند.

 

مدیرعامل شاهین بوشهر و پیکان و داستان اتمام لیگ

داستان اتمام لیگ به نظر می رسد برای بسیاری از مدیران دولتی تیم های فوتبال در لیگ برتر اهمیتی ندارد چرا که حتی اگر مدیرعامل تیم ته جدولی شاهین بوشهر یا پیکان هم باشید، حاضرید لیگ نیمه کاره رها شود اما با معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان حتی اگر به قیمت سقوط دو تیم پیکان و شاهین بوشهر تمام شود!  در این فوتبال که مدیران عامل دو تیم این گونه اظهار نظرهایی می کنند، آیا می توان به مهندسی نشدن نتایج امید داشت؟  همه مدیران در نهایت منصوب و مورد تائید وزیر ورزش هستند و بدون اجازه او آب نمی خورند در نتیجه خط فکری وزیر ورزش هر چه باشد، مدیران بله قربان گو و چاپلوس نیز همان را اجرا می کنند تا در آینده نزدیک پستی بهتر نصیبشان شود.

 

آذری و قصه اتمام لیگ

داستان سعید آذری که خود را مدیری آگاه و زرنگ تصور می کند جالب ترین بخش داستان در دعوای صوری مدیران لیگ برتری بر سر تعطیلی لیگ است. آذری  که از یک سو بر طبل تعطیلی لیگ به خاطر نجات جان انسان ها می کوبید و از حفظ سلامت بازیکنان صحبت می کرد، در تناقضی آشکار در حالی که تیمش به خاطر قرمز بودن وضعیت اهواز در تهران تمرین می کند به یکباره مدعی شد در جایی غیر از اهوار از استقلالی ها میزبانی نمی کنند! اما این پایان ماجرا نبود و چرا که اساتید به واسطه عدم مراجعت آیاندا پاتوسی به ایران به خاطر کرونا، تهدید کرده اند که تا پاتوسی به ایران نیاید نمی توانند بازی کنند!  این هم قصه ظاهری مدیرعامل مدعی فولاد که در گفتار یک چیز می گوید و در عمل سرشار از صحبتهای غیرقانونی است. نکته جالب اینکه سعید آذری نیز معتقد است که در صورت اتمام لیگ، پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شود و این موضوع در تناقض آشکار با تلاش او برای کسب سهمیه آسیایی فولاد است چرا که در صورت اعلام قهرمانی پرسپولیس، جدول فعلی می بایست ملاک عمل قرار گیرد که فولاد در معادلات آسیایی شدن جایی نخواهد داشت.

 

داستان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با پرسپولیس

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز در 3-4 سال گذشته رویه جالبی را در نظر گرفته اند به طوری که همواره تهدید می کنند تیم های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکن و مربی جدید را ندارند اما این رویه با استثناهایی که برای خود دوستان روشن است، نقض می شود. آنها سقف قرارداد را تعیین کردند اما با انتشار رقم قرارداد بازیکنی مثل بیرانوند مشخص شد او 3 برابر سقف قرارداد با پرسپولیس قرارداد دارد و یا به طور مثال دوستان با گنجاندن آپشن های نجومی در قرارداد، قوانین را جلوی چشم ناظر لیگ دور می زنند و همچنان سکوت در برابر این اتفاقات را شاهد هستیم به طوری که خبرگزاری ایسنا فاش کرد در صورت قهرمانی پرسپولیس در فصل جاری، 20 میلیارد تومان بابت آپشن قرارداد بازیکنان و کادر مربیان به آنها پرداخت خواهد شد!! البته فدراسیون فوتبال که قطعاً نهادی دولتی محسوب می شود و زیر چتر وزارت ورزش قرار دارد در سالیان گذشته ثابت کرده خط مشی وزیر ورزش را پیش می برد و از عدم برخورد انضباطی با تخلفات گسترده بازیکنان پرسپولیس در فصلی که با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه بودند گرفته تا داوریهای مهندسی شده و ماجرای رشوه حسین هدایتی برای جذب دو ستاره پرسپولیس و داستان سوپرجام و … در همه موارد شاهد این هستیم که ارکان مختلف فدراسیون فوتبال، در سمت پرسپولیس قرار دارند! اکنون نیز 15 تیم خواستار لغو لیگ بودند اما سازمان لیگ به خواست یک تیم خاص، سناریوهای مختلف برگزاری لیگ ولو به هر قیمتی را اعلام کرد تا مشخص شود چرا پس از نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا، بسیاری از هواداران تیمهای دیگر خوشحال بودند و به جشن و پایکوبی از ناکامی تیم محبوب وزارت ورزش پرداختند. این اتفاق تا جایی پیش رفت که حتی کارلوس کیروش نیز به این اتفاقات پشت پرده پی برده بود. در ابتدای این فصل نیز فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب و به دلایل غیرمنطقی (شروط سه گانه ای که هنوز هم هیچ یک محقق نشده )دستور به تعویق شروع لیگ داد تا صدای اعتراض همه تیمها به هوا بلند شود اما تنها تیمی که از این تعویق سود برد، پرسپولیس بود چرا که از حضور سرمربی جدیدش یک ماه نیز نمی گذشت و این تیم نیاز به هماهنگی برای حضور در لیگ نوزدهم داشت که اتفاقاً مدت زمان کم برای هماهنگی در این تیم باعث شد تا در 6 بازی ابتدایی لیگ این تیم 3 شکست را در کارنامه ثبت کند که اگر لیگ در موعد خود برگزار می شد، شاید این عدد فراتر از 3 می رفت.

 

نکته جالب همه اتفاقات فوق، فصل مشترکی به نام پرسپولیس است که در تمامی سناریوها یک پای ماجرا چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم قرار دارد. دعوای صوری مدیران دولتی تیمهای لیگ برتر ما را به یاد دعواهای صوری سیاسیون از جناح های اصول گرا و اصلاح طلب می اندازد که در رسانه ها از خجالت هم در می آیند اما کاشف به عمل می آید که همان افراد با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و مثلاً صبح در تریبون مجلس به هم توهین کرده اند اما شام را با یکدیگر در فضایی دوستانه میل کرده اند!

 

پی نوشت: متاسفانه رویکرد حمایتی که از پرسپولیس در چند سال اخیر از سمت وزارت ورزش وجود داشته حتی برنامه سازان و برخی رسانه ها را نیز مثل مدیران چاپلوس به این سمت برده تا تحت هر شرایطی از این تیم حمایت کرده و به تخلفات آن رسیدگی نکنند چرا که در صورت ورود به موارد ممنوعه مثل جعل قرارداد طارمی، به یکباره  رسانه یا برنامه مذکور تعطیل می شد که نمونه بارز آن پیچیدن نسخه عادل فردوسی پور بود که در یک سال آخر فعالیتش در برنامه نود به شدت علیه پرسپولیس موضع گیری می کرد و جالب اینکه نوچه عادل (محمدحسین میثاقی) که اتفاقاً طرفدار پرسپولیس نیز هست، برای جلب حمایت حداکثری مدیران و مخاطبین خط فکری مسعود سلطانی فر را در برنامه های مختلفش پیش می برد چرا که میثاقی به خوبی می داند اگر پا روی دم برخی بگذارد، نسخه او بسیار زودتر از فردوسی پور پیچیده خواهد شد و نفراتی همچون محمدرضا احمدی پشت خط آماده گرفتن جای او هستند.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • وحید مرادی 1 ژوئن 2020 / 7:29 ب.ظ

    ینی ریدم سر در طویله لنگ که همه ش با لابی قهرمان میشه

  • ابن فوتبال 1 ژوئن 2020 / 11:02 ق.ظ

    لجن لاشی لنگی بهترین تعبیری هست که برای هر فرد طرفدار این تیم منفور حکومتی میشه به کار برد که به هر کثافتی دست میزنن که عقده هاشون رو تخلیه کنن .

    • اسی 1 ژوئن 2020 / 2:11 ب.ظ

      گفت مفت نزن غلمه پشمی!!!!
      یادتون باشه که شما تمام افخاراتتون رو بخاطر ولیعهد بدست اوردید که هیچ کس جرات گرفتن تو پ رو از پاش نداشت

  • دیده بان حقوق بشر 1 ژوئن 2020 / 11:01 ق.ظ

    من واقعاً موندم چرا همیشه عوامل مختلف فدراسیون فوتبال توی هر تصمیمی سمت پرسپولیس هستن . ینی هر اتفاقی افتاد سازمان لیگ سمت پرسپولیس بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید