کد خبر:43839
پ

در صورت حذف استقلال از آسیا، سند حکومتی بودن پرسپولیس امضا می شود؟

با نزدیک شدن به موعد نهایی پرداخت طلب استراماچونی و تعلل مدیریت وقت استقلال در تامین مبلغ مورد نظر به نظر می رسد تلاش های لحظه آخری و نمایشی مدیران استقلال که خود را آماده استعفا یا برکناری کرده اند بی نتیجه مانده و به لطف تحفه یادگاری از دوران سلطانی فر برای مدیریت جدید […]

با نزدیک شدن به موعد نهایی پرداخت طلب استراماچونی و تعلل مدیریت وقت استقلال در تامین مبلغ مورد نظر به نظر می رسد تلاش های لحظه آخری و نمایشی مدیران استقلال که خود را آماده استعفا یا برکناری کرده اند بی نتیجه مانده و به لطف تحفه یادگاری از دوران سلطانی فر برای مدیریت جدید استقلال، برای دومین سال پیاپی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد.

این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که تیم رقیب یعنی پرسپولیس جایگزین استقلال خواهد شد. همین مسئله باعث افزایش تنش ها بین هواداران دو تیم سرخابی پایتخت شده و هواداران استقلال که سالها سلطانی فر را یک وزیر پرسپولیس می دانستند (کفاشیان این ادعا را تائید کرد) به باور حکومتی بودن پرسپولیس رسیده اند.

حکومتی از نظر هواداران استقلال به معنای حمایت تمام و کمال از پرسپولیس در بزنگاه های حساس در سالهای گذشته است. وقتی آنها در شرایط مشابه می بینند که مدیریت وقت پرسپولیس علی رغم قطعی بودن حکم فیفا مبنی بر پرداخت طلب برانکو، مبلغ فوق الذکر را صرف خرید 7 بازیکن تاپ لیگ برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا کرد و در نهایت با مساعدت چند وزارتخانه و نامه نگاری با شرکت ها و نهادهای ذی ربط طلب برانکو نیز پرداخت شد تا خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا از این تیم دور شود، هوادار استقلال به این نتیجه می رسد که چرا در شرایط مشابه که آجورلو علی رغم آگاهی به بدهی استراماچونی مبلغ فوق را صرف تقویت تیم کرد و حاصل آن دو قهرمانی بود، امروز دولت محترم و به طور خاص وزیر ورزش پیگیری جدی برای جلوگیری از آبروریزی آسیایی فوتبال ایران نمی کنند؟

هواداران استقلال فراموش نکرده اند که دولت های مختلف در عمل حامی پرسپولیس بوده اند و این در حالیست که حمایت وزرای دولت های مختلف از استقلال تنها در حد حرف و تبلیغات رسانه ای بوده است. آنها فراموش نمی کنند که حسن روحانی به طور ویژه بابت موضوع طارمی و ریزه اسپور با اردوغان مذاکره کرد و این تکاپو برای حفظ عنصر اصلی قهرمانی پرسپولیس را در مقابل انفعال و تعلل این روزهای دولتی ها در بستن پرونده استراماچونی مقایسه می کنند.

پر بی راه نیست که تیم محبوب آقایان در دو سال گذشته علی رغم جذب ستارگان فوتبال ایران، به قدری ناکام بوده که نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد و شاید آقایان چاره کار برای فرستادن تیم محبوبشان به آسیا را در تعلل در پرداخت طلب استراماچونی و حذف استقلال دیده اند که این روزها روزه سکوت گرفته اند.

هر چه که هست، حذف استقلال از آسیا مساوی با تائید حکومتی بودن تیم دیگر پایتخت از سوی هواداران استقلال خواهد بود. چرا که برای تیمی که بدون برگزاری بازی برایش کاپ قهرمانی سوپرجام ارسال کرده اند، احتمالاً بدون گرفتن سهمیه رسمی لیگ قهرمانان آسیا، بلیط گرفته اند و برای اعلام رسمی حذف استقلال از آسیا لحظه شماری می کنند.

با تیمی که سال گذشته با جعل سند و ارسال مدارک جعلی به AFC آبروی فوتبال ایران را بردند نه تنها برخورد انضباطی نشد بلکه به عنوان پاداش قرار است این تیم به لیگ قهرمانان آسیا اعزام شود.

پی نوشت: چه خوش خیال اند مدیران فعلی استقلال که به وعده های توخالی دولتی ها مبنی بر حل مشکلی که توسط وزیر سابق و مدیران منصوبی اش به وجود آمد، دل خوش کردند. شاید فتح اله زاده فراموش کرده که چطور آن باشگاه خاص با وزیر وقت قول و قرار برای سوپرجام گذاشتند و پس از فریب مدیرعامل وقت استقلال و اطمینان از عزیمت این تیم به ترکیه به یکباره مدعی برگزاری سوپرجام شدند و اینگونه بدون برگزاری بازی یک جام به ویترین تیم محبوبشان اضافه کردند! امروز نیز شاهد همان تراژدی در ابعادی متفاوت هستیم و تنها این خوش خیالی و تکیه بر وعده های پوچ دولتی ها، باعث از دست رفتن زمان برای حل مشکل بدهی استراماچونی شد. اشتباهی مهلک از سمت مدیریت فعلی استقلال که این تیم را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • مهدی 2 آوریل 2023 / 2:34 ق.ظ

    هنوزیادمان نرفته توهمین لیگ چندامتیازازپرسپولیس بخاطراشتباه داوری کم شده یا حذف ال کثیرازادامه باشگاهای اسیا بخاطرقدرت حکومتی بودن کیسه یامحرومیت طارمی وسیدجلال وسروش درفینال اسیامقابل الهلال بخاطربدهی تارمی.پرسپولیس ازاساس تیم مردمی بودنه مثل تاج که شاه اونو ساخت وحتی یه فیلم ازباخت ۶برصفررو نذاشت بمونه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید