کد خبر:3989
پ

در روزهای منفی بازار بورس چه سهامی بخریم تا بیشتر سود کنیم؟

این روزها بازار بورس تهران با کاهش قیمت دلار روند نزولی به خود گرفته و بسیاری از نمادهای شاخص ساز و بزرگ بورسی به واسطه افت قیمت دلار و یورو به زیر سطح 20 هزار تومان، با کاهش قیمت رو به رو شده اند به طوری که این کاهش قیمت، بر روی جو کلی بازار […]

این روزها بازار بورس تهران با کاهش قیمت دلار روند نزولی به خود گرفته و بسیاری از نمادهای شاخص ساز و بزرگ بورسی به واسطه افت قیمت دلار و یورو به زیر سطح 20 هزار تومان، با کاهش قیمت رو به رو شده اند به طوری که این کاهش قیمت، بر روی جو کلی بازار اثر گذاشته و بسیاری از سهامداران تازه وارد که در سه ماه اخیر کد بورسی دریافت کرده اند، قادر به پیش بینی روزهای آتی نیستند و چه بسا بسیاری از سهامداران تازه نفس با تبلیغاتی که از دوستان خود یا رسانه ها در مورد سودآوری بورس شنیده اند، نقدینگی جدید وارد بورس کرده اند اما اینبار به جا رشد های پیاپی با افت قیمتی پیاپی نمادهای پر تقاضای چند هفته اخیر مواجه شده اند. سوال اساسی در این شرایط این است که در روزهایی که جو کلی بازار بورس منفی است چه سهامی بخریم تا همچنان سود سرمایه خود را افزایش دهیم؟

 

آموزش اصطلاحات بورسی

 

آموزش تشخیص پایان روند نزولی قیمت سهم

 

در روزهای منفی بازار بورس چه سهامی بخریم؟

 

حضور در بازار بورس نیاز به تجربه و علم فراوانی دارد و اگر این دو مورد را ندارید، پیشنهاد می کنیم به جای معامله مستقیم در بورس از صندوق های سرمایه گذاری استفاده نمائید تا با خرید و فروش اشتباه خود، به سرمایه تان آسیبی نرسد و کمترین ضرر و بیشترین سود را به دست آورید. اما برخی افراد که ریسک پذیر هستند علاقه مندند در این شرایط ناپایدار نیز مستقیماً در بورس معامله کنند اما اکنون نمی دانند سرنوشت بورس چه خواهد شد و این ریزش شاخص و افت قیمتی بسیاری از نمادها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا افت قیمتی سهام شرکتهای بورسی اصلاح قیمت آنهاست یا با یک ریزش سنگین مشابه آنچه در سال 91 مواجه شدیم، رو به رو هستیم.

 

اصلاح شاخص کل بورس تا کجا ادامه دارد؟

به طور کلی می توان گفت تا زمانی که قیمت دلار بالای سطح 18 هزار تومان است، ریزش سنگینی را نمی توان برای بازار بورس متصور بود چرا که همانطور که با اوج گیری قیمت دلار، سود شرکتهای شاخص ساز و بزرگ در گروه های پتروپالایشی و کامودیتی افزایش پیدا می کرد و قیمت هر سهم آنها نیز هر روز بالاتر می رفت، اکنون نیز سهامداران این شرکتها می بایست خود را برای افت متناسب قیمت سهام خود با کاهش قیمت دلار آماده کنند اما باید بدانند که این افت چندان استمرار نخواهد داشت و احتمالاً با آرام گرفتن قیمت دلار در سطح 18 تا 20 هزار تومان که مد نظر دولت نیز هست، دوباره ثبات و افزایش تدریجی قیمت سهام را شاهد خواهیم بود.

 

علت رشد شگفت انگیز قیمت گروه خودرویی

در بازار منفی این روزهای بورس تهران، همچنان شاهد این موضوع هستیم که برخی از نمادها با افزایش تقاضا و افزایش قیمت رو به رو هستند که از آن جمله می توان به گروه خودروسازی اشاره کرد که علی رغم جو منفی بازار اما به سبب افزایش قیمت 20 میلیون تومانی قیمت محصولات کارخانه ای شرکت سایپا و احتمالاً ایران خودرو همچنان امید به سودسازی بیشتر در این گروه می رود و بسیاری از سهامداران و صندوق های سرمایه گذاری برای خرید سهام شرکتهای خودرویی در صف خرید قرار دارند.

 

در این بین تک سهم هایی نیز وجود دارند که بدون توجه به روند منفی بازار و یا حتی گروه خود، همچنان با صف خرید و افزایش قیمت سهام مواجه هستند که حسرت بسیاری از سهامداران را در پی داشته است که چرا در این روزهای منفی بازار، چنین سهم هایی را خریداری نکرده اند تا حداکثر سود ممکن را از بازار بورس برده باشند.

 

به سراع خرید نمادهایی بروید که اصلاح زمانی و قیمتی کرده اند

پاسخ این سوال بسیار شاهد است چرا که بسیاری از این سهم ها (به جز گروه خودرویی) در روزهایی که سهام شرکتهای پتروپالایشی و کامودیتی با صف های خرید سنگین هر روز افزایش قیمت را تجربه می کردند، در حال کف سازی در سطوح حمایتی خود و اصلاح قیمتی و زمانی بودند و اکنون نیز نوبت صعود آنها رسیده است. در واقع در زمانی که بسیاری از نمادهای بورسی با رشد قیمتی مواجه بودند، معاملات سست و کم رمقی را در این نمادها شاهد بودیم که با تزریق پول هوشمند به آن، به یکباره شاهد حرکت شارپی آنها در این برهه از زمان هستیم.

 

برای تشخیص اینکه چه نمادی را در بازار منفی یا مثبت خریداری کنیم می بایست ابتدا به وضعیت بنیادی شرکت سپس به تحلیل تکنیکال آن توجه کرد و به اندیکاتورهای اصلی این نمادها که بیانگر اشباع خرید بودن یا اشباع فورش بودن آنهاست توجه زیادی کرد چرا که وقتی اندیکاتورهای سهمی در کف قرار دارند و گارد صعودی به خود گرفته اند و اخبار شرکت و وضعیت تکنیکال آن نیز در موقعیت خوبی قرار دارد.، نهایتاً ظرف چند روز آتی، حرکت سهم مذکور آغاز خواهد شد.

 

بهرتی نزمان برای فروش سهم کی است؟

 

تشخیص نقطه ورود مناسب به سهم

تشخیص نقطه ورود مناسب به یک سهم همواره یکی از سخت ترین مواردی بوده که یک تریدر معمولی و مبتدی را از یک معامله گر حرفه ای متمایز می کند. در بخش اقتصادی و حوزه بورس سایت بتاکاپ سعی خواهیم کرد، بیشتر در مورد معاملات حرفه ای بورس صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید