کد خبر:41074
پ

دردسر زانو زدن بازیکنان تیم ملی انگلیس برای ملی پوشان ایران و نظام

با تائید گرت ساتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس، بازیکنان تیم ملی انگلیس قبل از آغاز بازی با ایران در جام جهانی، به خاطر همدردی با مردم ایران زانو خواهند زد. دردسر زانو زدن بازیکنان تیم ملی انگلیس برای ملی پوشان ایران و نظام حرکت نمادین زانو زدن در فوتبال انگلیس پس از آن مد شد […]

با تائید گرت ساتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس، بازیکنان تیم ملی انگلیس قبل از آغاز بازی با ایران در جام جهانی، به خاطر همدردی با مردم ایران زانو خواهند زد.

دردسر زانو زدن بازیکنان تیم ملی انگلیس برای ملی پوشان ایران و نظام

حرکت نمادین زانو زدن در فوتبال انگلیس پس از آن مد شد که پلیس آمریکا جرج فلوید را به قتل رساند و اتحادیه لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفت برای ابراز همدردی با معترضین آمریکایی، در ابتدای چند بازی چنین حرکتی را به نمایش بگذارد. شعاری که در آن مقطع روی لباس همه تیم های لیگ برتر انگلیس نقش بسته بود این بود : Black Lives Matter که در حمایت از سیاه پوستان تفسیر می شد و حال باید منتظر ماند و دید شعار زن، زندگی، آزادی تا چه حد در جام جهانی سایه خواهد انداخت.
اکنون نیز با مرگ مهسا امینی که صدایش به گوش همه جهان رسیده و به زعم رسانه های غربی مثل جرج فلوید به واسطه خشونت پلیس با یک شهروند کشته شده، بازیکنان تیم ملی انگلیس قصد دارند برای مهسا امینی و مردم معترض در ایران زانو بزنند و ادای احترام کنند.


این حرکت نمادین تبعات سنگینی برای مسئولین جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت. چرا که در دو ماه گذشته حداکثر تلاش برای جلوگیری از انعکاس اتفاقات در ایران انجام شد(با فیلترینگ گسترده و اختلال در اینترنت) اما اگر امروز بازیکنان تیم ملی انگلیس چنین حرکتی را انجام دهند، میلیاردها بیننده تلویزیونی از خود خواهند پرسید به چه علت ملی پوشان انگلیس زانو زدند؟ و نکته اینجاست که رسانه های انگلیسی و غربی خود را آماده پوشش گسترده در خصوص توضیح در خصوص چرایی این زانو زدن بازیکنان انگلیس کرده اند. اتفاقی که چندان خوشایند مسئولین نظام در ایران نیست و احتمالاً پخش آن توسط صدا و سیما سانسور خواهد شد.

البته ناگفته نماند انجام این حرکت در راستای شیطنت های خبرنگاران انگلیسی قبل از مصاف با ایران قلمداد می شود که با سوالات سیاسی قصد داشتند تمرکز ملی پوشان ایرانی را به هم بزنند. امروز با زانو زدن بازیکنان انگلیس، ملی پوشان ایران تحت فشار روحی و روانی شدیدی قرار خواهند گرفت چرا که حتی اگر آنها قصد داشته باشند با مردم همدردی کنند، مسئولین تیم ملی اجازه شرکت در نمایش انگلیسی ها را به آنها نخواهند داد و این موضوع مسلماً انتقادات را از ملی پوشان به اوج خواهد رساند که چطور یک کشور غریبه اینگونه با مردم ایران ابراز همدردی می کند اما ملی پوشان ایرانی بی تفاوت نسبت به این قضیه از زانو زدن اجتناب کرده اند. آنچه از تصمیمات قبلی مسئولین تیم ملی در خصوص حواشی اخیر پیداست، آنها مجوز زانو زدن را به بازیکنان ایران نخواهند داد.

شما می توانید پخش زنده فوتبال ایران و انگلیس را از ماهواره یا اپلیکیشن بتاکاپ امروز راس ساعت 16:30 تماشا نمائید.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • ناشناس 22 نوامبر 2022 / 2:45 ب.ظ

    شما با این متنی که نوشتید تکلیف خودتونو روشن کردید.انگلیس هرگز برای همدردی با مردم ایران زانو نزده و نخواهد زد .حتی زمانی که میلیونها ایرانی از قحطی ساختگی انگلیسیها از بین رفتن حالا هم به خاطر فتنه ای که در ایران درست کردن زانو نمیزنن چون هرگز ارزشی برای ایرانیها قائل نبودن .شما هم دست از کاسه لیسی اونها بردارین و کمتر وطن فروشی کنین.

    • امین 22 نوامبر 2022 / 3:44 ب.ظ

      خوبه میبینی سرمربیشون گفته بود موافق هستن بزنن ولی لحظه آخر بی خیال شدن. در هر صورت تیم جمهوری اسلامی با زاتو بی زانو دماغش به خاک مالیده شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید