کد خبر:12476
پ

دردسر جدید یحیی با این سه بازیکن | سندرومی که کالدرون را زمینگیر کرد

در حالی که بسیاری از هواداران پرسپولیس از سبک بازی پرسپولیس مقابل سایپا چندان رضایت نداشتند و عملکرد برخی از ستاره های تیم را ضعیف ارزیابی کردند به نظر می رسد روزهای سخت تری در انتظار پرسپولیس در لیگ بیستم است چرا که یحیی گل محمدی با همان سندرومی مواجه شده که در ابتدای فصل […]

در حالی که بسیاری از هواداران پرسپولیس از سبک بازی پرسپولیس مقابل سایپا چندان رضایت نداشتند و عملکرد برخی از ستاره های تیم را ضعیف ارزیابی کردند به نظر می رسد روزهای سخت تری در انتظار پرسپولیس در لیگ بیستم است چرا که یحیی گل محمدی با همان سندرومی مواجه شده که در ابتدای فصل پیش، کار را برای کالدرون سخت کرد.

 

دردسر جدید یحیی با این سه بازیکن | سندرومی که کالدرون را زمینگیر کرد

دردسر جدید یحیی با این سه بازیکن | سندرومی که کالدرون را زمینگیر کرد

در ابتدای فصل گذشته نیز وقتی گابریل کالدرون هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت، به طور چرخشی به برخی ستاره های پرسپولیس بازی می داد و مثلاً نیمکت نشین شدن بیرانوند و خلیل زاده و حتی سید جلال حسینی و امید عالیشاه که فصل هجدهم را با آمار خوبی در ارسال پاس گل سپری کرده بود، جو تیم را به هم ریخت و همین مسئله در نهایت منجر به ایجاد تنش و تضاد بین بازیکنان و کادر فنی شد و مدیریت وقت نیز به حمایت از بازیکنان، به طور غیرمحسوسی کالدرون را از تیم بیرون کرد تا گل محمدی را به تیم بیاورد.

 

اما در لیگ بیستم به نظر می رسد یحیی گل محمدی به همان سندرومی دچار شده که کالدرون با آن مواجه بود. او با خرید میلاد سرلک، این پیغام را به احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا داد که یکی از آنها احتمالاً در فصل جدید نیمکت نشین خواهد بود؛ یحیی که از سبک بازی کامیابی نیا به واسطه خشونت بیش از حدش چندان رای نیست، در چند بازی مهم فصل گذشته از جمله دربی نیز او را نیمکت نشین کرد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز به طور چرخشی به کمال و احمد بازی داد تا مشخص شود مهره اصلی او برای بازی در پست هافبک دفاعی میلاد سرلک است.

عملکرد دور از انتظار نوراللهی در بازی مقابل سایپا و همچنین عملکرد خوب میلاد سرلک در دقایقی که به بازی آمد، فشار را بر روی دو ستاره پرسپولیس برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر کرده به طوری که اگر محرومیت کامیابی نیا در بازی بعد پرسپولیس نبود، احتمال نیمکت نشینی احمد نوراللهی به واسطه بازی ضعیفش مقابل سایپا بسیار بالا بود.

در حال حاضر گل محمدی بحرانی را در تیمش به وجود آورده که خودبه دستان خودش آن را به تیم تزریق کرده چرا که ستاره های پرسپولیس که اکنون بعد از بیش از 4 سال ماندن در این تیم به نوعی پیشکسوت پرسپولیس نیز تلقی می شوند، طاقت نیمکت نشینی را ندارند و  استرس ناشی از حضور یک تازه وارد به نام میلاد سرلک که اتفاقاً شماره 10 پرسپولیس را نیز به تن دارد، بر روی عملکرد فنی هر دو ستارهپرسپولیس یعنی کمال و احمد تاثیر منفی گذاشته است.

 

اما این پایان کار نیست و تلاش یحیی برای جذب یک مدافع میانی جدید به جای شجاع خلیل زاده نیز این پیغام را به سید جلال حسینی فرستاده که حضور او در ترکیب اصلی تیم مقطعی است و به محض جذب یک مدافع میانی با سن و سال کمتر، جلال حسینی 39 ساله نیز به نیمکت تبعید خواهد شد تا جمع ستاره های نیمکت نشین با حضور امید عالیشاه جمع شود.

 

این اتفاق در زمان کالدرون رخ داد و منجر به ایجاد دو دستگی و پچ پچ بین بازیکنان در تیم در اعتراض به نیمکت نشینی خود شد که همین مسئله سه شکست را در 6 هفته ابتدایی لیگ به نام پرسپولیس به ثبت رساند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا یحیی قادر است حواشی نیمکت نشین کردن ستاره ها را جمع کند یا او نیز به سرنوشت کالدرون دچار می شود و با بزرگترهای تیم به مشکل می خورد.

 

پی نوشت: بسیاری از بازیکنان ایرانی از فوتبال حرفه ای تنها پول گرفتن حرفه ای را یاد گرفته اند اما به فوتبال به عنوان یک حرفه نگاه نمی کنند و فرهنگ حضور در فوتبال را ندارند و به همین سبب نمی توانند نیمکت نشینی را بپذیرند و این در حالیست که در فوتبال روز دنیا بهترین بازیکنان تیم ها نیز نیمکت نشین می شوند و در اندک دقایقی که به زمین می آیند، بیشترین کارایی را از خود نشان می دهند تا به ترکیب اصلی راه پیدا کنند. نمونه این اتفاق، مهدی طارمی است که با نیمکت نشینی کار خود را در پورتو شروع کرد و با اندک فرصتهایی که مربی به او داد، توانست خود را نشان دهد و کم کم به ترکیب اصلی پورتو راه پیدا خواهد کرد. شاید اگر طارمی در پرسپولیس نیمکت نشین می شد، حواشی زیادی به وجود می امد اما او اکنون با فوتبال حرفه ای به معنای واقعی کلمه آشنا شده و اعتراضی نسبت به نیمکت نشین شدنش در پورتو ندارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید