کد خبر:42129
پ

دربی 99 | گلزنی پرسپولیس در دقایق طلسم شده استقلال

دربی 99 دقایقی پیش به پایان رسید و دو تیم استقلال و پرسپولیس دبه یک تساوی 2-2 دیگر در تاریخ بازی های خود رسیدند تا رقابت در صدر جدول لیگ برتر به شدت داغ شود. این بازی پر افت و خیز به دلیل یخ زدگی زمین با اشتباهات زیاد بازیکنان دو تیم همراه بود که […]

دربی 99 دقایقی پیش به پایان رسید و دو تیم استقلال و پرسپولیس دبه یک تساوی 2-2 دیگر در تاریخ بازی های خود رسیدند تا رقابت در صدر جدول لیگ برتر به شدت داغ شود.

این بازی پر افت و خیز به دلیل یخ زدگی زمین با اشتباهات زیاد بازیکنان دو تیم همراه بود که سهم بازیکنان استقلال در ارسال پاس های اشتباه بسیار زیاد بود. محمد محبی و کوین یامگا بیشترین پاس اشتباه را در این دیدار به نام خود ثبت کردند.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که سرمربی پرسپولیس به یکباره 48 ساعت قبل از آن، بهترین گلزن خود یعنی لوکادیا را به دلایل نامعلوم از دست داد و پس از مصدومیت دیاباته، عملاً شانس پرسپولیس برای پیروزی در این دیدار کاهش یافته بود اما بازی بهتر پرسپولیسی ها در نیمه اول مقابل استقلال آنها را به گل اول این دیدار رساند.

در سمت مقابل ریکاردو ساپینتو قرار داشت که با یک ترکیب غیرمنتظره و عجیب و سیستمی عجیب تر (1-4-1-4) در نیمه اول مقابل پرسپولیس صف آرایی کرد که حاصل ترکیب دفاعی استقلال در نیمه اول چیزی جز نبود برنامه و خلاقیت در حملات نبود و این پرسپولیس بود که توپ را بهتر به گردش در می آورد اما استقلال صاحب موقعیت های گل خطرناک تری شد.

استقلال در نیمه دوم هجومی تر آغاز کرد و با استفاده از ضعف ساختار دفاعی پرسپولیس توانست به گل دوم خود برسد. پس از این گل استقلال به شکل عجیبی عقب نشست و ظاهراً قصد استفاده از ضد حملات را داشت اما خودخواهی پیمان بابایی در دیر ارسال کردن پاس به قایدی در موقعیت تک به تک با بیرانوند مانع از 3 بر 1 شدن نتیجه شد.

در ادامه این نیمه ساپینتو با تغییراتی عجیب، به یکباره میانگین قدی تیم خود را کاهش داد و روزبه چشمی را که از خوب های استقلال در این دیدار بود بیرون کشید و مجبور به تعویض آرش رضاوند مصدوم شد تا سیستم این تیم به 2-2-4 تغییر کند و میانه میدان به پرسپولیس تقدیم شود و سرخ هادر توپ های ارسالی جولان دهند. در دقایق پایانی بار دیگر با یک ارسال از شروع مجدد، سید حسین حسینی را وادار به اشتباه کنند و گل دوم مشابه گل اول به ثمر برسد.

در مجموع این بازی بار فنی زیادی نداشت و هر دو تیم اشتباهات تاکتیکی زیادی داشتند و نتیجه تساوی عادلانه ترین نتیجه برای آن بود. استقلالی ها عاجز از بازی سازی و استفاده از تک موقعیت های خود بودند و در سمت مقابل نیز پرسپولیس در جریان بازی هرگز نتوانست بر روی دروازه استقلال خطرناک ظاهر شود که نشان از ضعف این تیم در کارهای هجومی بود.

عجیب ترین نکته این بازی تعویض روزبه چشمی بود که به نوعی دربی باز ترین بازیکن در زمین بود و با گلی که به ثمر رسانده بود با روحیه خوب وسط زمین را برای استقلال مدیریت می کرد و پس از خروج او از زمین، بازیکنان جانشین نتوانستند جای خالی او را پر کنند تا ولسیانی به سادگی ضربه سر بزند. استقلال با پیروزی در این دیدار تنها 4 دقیقه فاصله داشت و شاید اگر چشمی با تجربه در زمین بود، با خواباندن بازی این سه امتیاز به آبی ها رسیده بود اما اشتباه مهلک سید حسین حسینی در دقیقه 89 که دقایق طلسم شده آبی ها در دربی و دقایق شانس پرسپولیس در دربی ها محسوب می شود، مانع از پیروزی استقلال شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید