کد خبر:12540
پ

خرید و فروش واکسن کرونای فایزر در ایران از چه زمانی آغاز می شود؟

با اعلام رسمی تولید واکسن کرونای فایزر در ایالت میشیگان آمریکا، امید زیادی برای ریشه کن شدن بیماری کووید 19 در جهان به وجود آمده است و بر همین اساس بسیاری از ایرانی ها از خود سوال می کنند، واکسن کرونای فایزر کی به ایران می رسد و چه زمانی خرید و فروش آن شروع […]

با اعلام رسمی تولید واکسن کرونای فایزر در ایالت میشیگان آمریکا، امید زیادی برای ریشه کن شدن بیماری کووید 19 در جهان به وجود آمده است و بر همین اساس بسیاری از ایرانی ها از خود سوال می کنند، واکسن کرونای فایزر کی به ایران می رسد و چه زمانی خرید و فروش آن شروع خواهد شد؟

 

واکسن فایزر چیست و آیا باعث تغییرات ژنتیکی می شود؟

 

خرید و فروش واکسن کرونای فایزر در ایران از چه زمانی آغاز می شود؟

خرید و فروش واکسن کرونای فایزر در ایران از چه زمانی آغاز می شود؟

رئیس انجمن داروسازان ایران در همین ارتباط گفت:

اگر واکسن #کرونا تأییدیه‌های جهانی برای تولید انبوه را بگیرد در بهترین حالت یک سال زمان می‌برد تا به ‌دست ما برسد.
درصورتی که واکسن در شرکت فایزر به تولید انبوه برسد تامین نیاز مردم کشور سازنده، کشورهای همجوار و کشورهایی که با ایالات متحده آمریکا دارای روابط نزدیک‌تری هستند در اولویت قرار می‌گیرد و پس از آن این دارو در اختیار کشورهای دیگر و ازجمله ایران قرار می‌گیرد.

 

هنوز سایت یا داروخانه آنلاین یا حضوری در ایران برای توزیع و خرید و فروش واکسن کرونای فایزر اعلام آمادگی نکرده است و هرگونه تبلیغات در این زمینه، کلاه برداری محسوب می شود چرا که این واکسن هنوز به ایران وارد نشده است.

 

قیمت واکسن فایزر در آمریکا به ازای هر دوز 20 دلار معادل 400 هزار تومان است. شرکت فایزر قول داده تا پایان سال جاری میلادی که تنها دو ماه به پایان 2020 باقی مانده، 100 میلیون واکسن کرونای فایزر را تولید کند. به گفته دانشمندان این شرکت، از هر 10 نمونه تستی، 9 نفر توانسته اند با واکسن فایزر، خود را در مقابل کرونا ایمن کنند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید