کد خبر:32455
پ

خبر بد برای فوتبال ایران | افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا

با اعلام رسمی AFC، سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا 2022 به 7 نفر افزایش یافت و بدین ترتیب تیم های ایرانی در جدالی نابرابر از لحاظ مالی می بایست به مصاف تیم های متمول عربی که مشکلی برای جذب بازیکنان خارجی ندارند بروند.   خبر بد برای فوتبال ایران | افزایش سهمیه بازیکنان […]

با اعلام رسمی AFC، سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا 2022 به 7 نفر افزایش یافت و بدین ترتیب تیم های ایرانی در جدالی نابرابر از لحاظ مالی می بایست به مصاف تیم های متمول عربی که مشکلی برای جذب بازیکنان خارجی ندارند بروند.

 

خبر بد برای فوتبال ایران | افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا

خبر بد برای فوتبال ایران | افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا

در حال حاضر سهمیه بازیکنان خارجی تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا 3+1 بود که 3 بازیکن غیرآسیایی و 1 بازیکن آسیایی را شامل می شد. بر طبق تصمیم جدید AFC به منظور افزایش کیفیت بازیها و حضور ستاره های خارجی در تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، این تعداد افزایبش پیدا کرد و به 6+1 بازیکن رسید.

البته AFC فعلاً با افزایش تعداد بازیکنان خارجی به شرط حضور در لیست تیم ها موافقت کرده و بازیکنان خارجی حاضر در زمین هر تیم می بایست طبق همان فرمول 3 +1 باشند اما در هر صورت، نیمکت نشینی بازیکنان خارجی در تیم های متمول عربی نیز برای تیم های ایرانی خطرناک خواهد بود چرا که در هنگام تعویض، یک ستاره بیرون می رود و ستاره دیگری از روی نیمکت به میدان وارد می شود.

گفتنیست تعداد بازیکنان تیم ها از 30 به 35 افزایش پیدا کرده است.

تیم الهلال که به تازگی با دو تیم استقلال و پرسپولیس مصاف داد و هر دو تیم را هم به لطف بازیکنان با کیفیت خارجی خود حذف کرد، در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به سبب معذوریت از استفاده از همه بازیکنان خارجی اش نتوانست از همه بازیکنان خارجی خود استفاده کند و با تصویب این قانون، الهلال و تیم های متمول دیگر عربی، با حداکثر توان مقابل تیم های ایرانی که هنوز اندر خم کسب مجوز آسیایی هستند، قرار خواهند گرفت.

به نظر می رسد اگر مشکل درآمدزایی تیم ها در فصل جاری حل نشود، تیم های ایرانی در همان مرحله گروهی مسابقات از گردونه بازی ها کنار بروند چرا که جنگ نابرابری بین تیم های متمول و تیم هایی که با بضاعت بازیکنان وطنی پای به مسابقات می گذارند شکل خواهد گرفت.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 4 نوامبر 2021 / 5:06 ب.ظ

    باشگاههای عربی و شرق آسیا حرفه ای هستن و از لحاظ در آمد و مالی بسیار بالاتر از ایرانی ها ، اینجاهم یه نفر که مثل حاج آقا آجرلو پیدا میشه میخواهد یه حرکتی بکنه بی عرضه های فاسد ( ساکت و صدری ) بجای حمایت و اتحاد شروع میکنن جفتک انداختن بعدم انتظار داریم بریم الهلال و ببریم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید