کد خبر:15267
پ

خاطره جالب از تنها قهرمانی پرسپولیس در آسیا

محمد حسن انصاری فرد و خاطره ای جالب از فینال جام در جام باشگاه های آسیا. جامی که پرسپولیس تنها تیم ایرانی است که توانسته در آن عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.انصاری فرد که پس از رفتنش از پرسپولیس مدت ها بود که روزه سکوت گرفته بود با این حال به بهانه حضور دوباره […]

محمد حسن انصاری فرد و خاطره ای جالب از فینال جام در جام باشگاه های آسیا. جامی که پرسپولیس تنها تیم ایرانی است که توانسته در آن عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.انصاری فرد که پس از رفتنش از پرسپولیس مدت ها بود که روزه سکوت گرفته بود با این حال به بهانه حضور دوباره پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان برای چند دقیقه با ما هم کلام شد.

 

خاطره جالب از تنها قهرمانی پرسپولیس در آسیا

خاطره جالب از تنها قهرمانی پرسپولیس در آسیا

شما زننده گل قهرمانی پرسپولیس در آن فینال تاریخی بودید.یک بازی عجیب و البته سخت.

واقعا بازی سختی بود.در بازی رفت هر چه زدیم به در بسته خورد.اصلا دروازه طلسم شده بود.آن موقع سلطان محمود دروازه بان تیم المحرق بحرین بود و یکی از بهترین دروازه بان های فوتبال آسیا.یادم هست که در خبرها آمده بود از منچستریونایتد پیشنهاد دارد.خیلی  هم روی فرم بود.در منامه که گل نخورد و همین کار ما را سخت کرد.

 

و در بازی برگشت هم خیلی سخت گل خورد.

بازی برگشت 100 هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند.دقیقا داشت همان اتفاقات بازی رفت تکرار می شد.تا اینکه یک ضربه ایستگاهی به نفع ما گرفتند.معمولا ضربه ها را درخشان و بقیه بچه ها می زدند.به حمید گفتم بده این یکی را من بزنم شاید اتفاقی افتاد!حمید گفت من به تو پاس می دهم و شوت کن.انصافا پاس خوبی هم داد.یعنی زاویه اش مناسب بود و دفاع حریف را فریب داد.من شوت زدم و رفت کنج دروازه.واقعا یکی از گل های به یادماندنی هم برای خودم و هم برای تاریخ پرسپولیس بود.امیدوارم یک بار دیگر چنین اتفاقی بیفتد و پرسپولیس بتواند با جام قهرمانی به ایران برگردد.

 

خاطره ای دارید که نتوانسته باشید آن را فراموش کنید یا جایی تعریف نکرده باشید؟

اگر اشتباه نکنم در آن بازی برای اولین بار بود که قرار بود روی پیراهن یک تیم ایرانی تبلیغ کنند.یک شرکت لاستیک سازی را تبلیغ کرده بودیم.آن زمان حاج عباس ما مدیرعامل پرسپولیس بود.صدا و سیما لج کرد و گفت باید پول بدهید تا بازی شما را پخش کنیم.حاج عباس می گفت آن زمان می گفت که همه جای جهان تیم ها پول می گیرند و این جا برعکس است.خلاصه که بازی را پخش نکردند!فکرش را بکنید آن اتفاق تاریخی از صداوسیمای ما پخش نشد.

 

پس این فیلم هایی که موجود است و …

داستان دارد.چند سال بعد یک فردی به من قول داد که فیلم بازی را از شبکه های اماراتی که بازی را ضبط کرده بودند می گیرد و به من می دهد.خیلی پیگیر شدم و چند سالی این اتفاق طول کشید.تا اینکه بالاخره فیلم به دستم رسید و من هم به عنوان هدیه تقدیم پرسپولیسی ها کردم.نسخه ای را هم به عادل فردوسی پور دادم که ایشان هم در برنامه ای با اسم خاطرات نوروزی فوتبال یا یک چنین اسمی 75 دقیقه از بازی را پخش کردند.فکر کنم صدای آقای کوتی هم روی آن فیلم بود.

 

و حالا پرسپولیس دوباره به فینال رسیده است و خیلی ها می گویند که دیگر این بار نوبت این تیم است تا در لیگ قهرمانان آسیا جام را بالای سرش ببرد.

من برای یحیی گل محمدی،برای کادر فنی تیم،برای همه هواداران و همه پرسپولیسی ها آرزوی موفقیت می کنم.امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود و بتواند دوباره فوتبال ما را سربلند کند.

کلیدواژه : پرسپولیسفینال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید