کد خبر:36444
پ

خادم پرسپولیس یا خادم فوتبال | ماجرای کمک 10 میلیاردی فدراسیون به پرسپولیس چیست؟

کمک مالی قابل توجه رئیس سابق فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس میان استقلالی‌ها واکنش برانگیز شده است. آبی‌ها براین باورند که نباید میان تیم‌ها تبعیض قائل شوند. هواداران استقلال معتقدند فدراسیون فوتبال موسسه اعتباری یا بانک نبوده و نیست که به تیمی وام بدهد و از این گذشته بر این باورند چرا وقتی تیمی مثل […]

کمک مالی قابل توجه رئیس سابق فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس میان استقلالی‌ها واکنش برانگیز شده است. آبی‌ها براین باورند که نباید میان تیم‌ها تبعیض قائل شوند. هواداران استقلال معتقدند فدراسیون فوتبال موسسه اعتباری یا بانک نبوده و نیست که به تیمی وام بدهد و از این گذشته بر این باورند چرا وقتی تیمی مثل پرسپولیس در تنگنای مالی قرار می گیرد، به سراغ فروش بازیکنانش نمی رود و از صندوق های دولتی و یا فدراسیون فوتبال و برخی وزارتخانه ها اینگونه قرض می گیرد؟ آیا وقتی استقلال ستاره هایی مثل قایدی، الهیار صیادمنش و … را فروخت تا منبع مالی پرداخت بدهی به امثال شفر و استراماچونی را تامین کند، فدراسیون فوتبال و وزرات و ورزش و برخی صندوق های دولتی وجود خارجی نداشتند که مانع از فروش استعداهای استقلال به تیم های خارجی شوند و به این تیم وام دهند؟

فدراسیون تحت چه عنوانی به پرسپولیس کمک 10 میلیاردی کرد؟

کمک 10 میلیاردی رئیس سابق فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس! این تازه ترین سوژه‌ای است که سبب برافروخته شدن خشم هواداران استقلال شده است؛ موضوعی که به فضای مجازی هم کشیده شده و این سوال را به وجود آورده که چرا و به چه دلیل فدراسیون فوتبال که خود متولی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود این گونه درمقابل یک باشگاه بذل و بخشش کرده و مبلغ هنگفتی را به عنوان قرض به آن‌ها پرداخته است.

این تبعیض آشکار سبب شد بسیاری از جریان‌های همسو با باشگاه استقلال نسبت به پرداختی فدراسیون فوتبال به باشگاه رقیب واکنش نشان دهند واین موضوع را ناشی از بی تفاوتی سران سابق فدراسیون فوتبال به بخشی از مشکلات مالی باشگاه استقلال بدانند.

فصل پیش باشگاه استقلال با انواع و اقسام مشکلات مالی مواجه بود وحتی برخی از بازیکنان خود را به دلیل نداشتن بودجه از دست داد و ناچار به فروش آن‌ها شد. شاید اگر در آن ایام فدراسیون فوتبال مبلغی را به باشگاه استقلال قرض می‌داد تا بخشی از مشکلات مالی مرتفع شود، باشگاه استقلال سرنوشت دیگری را تجربه می‌کرد اما گرایش رئیس سابق فدراسیون فوتبال به پرسپولیس و احتمالا روابطی که درمیان بوده سبب شده این کمک به باشگاه پرسپولیس تزریق شود.

نه تنها باشگاه استقلال و هوادارنش از این کمک شوکه شده‌اند بلکه دیگر تیم‌ها نیز از چنین تصمیمی انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند ونمی‌توانند دلیل این مناسبات را که میان فدراسیون فوتبال و یک باشگاه لیگ برتری شکل گرفته هضم کنند. آیا فدراسیون فوتبال متولی باشگاه پرسپولیس است؟ پاسخ روشن است. فدراسیون فوتبال طبق هیچ اسناد و مدارکی مجوز پرداخت چنین کمکی را به باشگاه پرسپولیس نداشته و به واقع اگر انگیزه‌ای برای کمک به تیم‌ها وجود داشته باشد همه از آن برخوردا می‌شدند نه اینکه یک تیم خاص اینگونه از کمک مالی فدراسیون فوتبال بهره مند شود.

به هرحال لازم است که دستگاه‌های مرتبط به این ماجرا ورود کنند تا قدری از خشم و نگرانی هوادارن باشگاه استقلال که درسال‌های اخیر عمیقا خود را زخم خورده می‌بینند، بکاهد.

عزیزی خادم که در ابتدا تصور می شد تمایلاتی نزدیک به استقلال دارد، ابتدا تحت جوسازی رسانه های نزدیک به پرسپولیس دور علی خطیر را خط کشید سپس برای بقای خود مشاورینی از جنس خبرنگاران ورزشی فعال در حوزه پرسپولیس را استخدام کرد و در نهایت بدنه فدراسیون فوتبال از مدیریت اجرایی تا مربیان در رده های مختلف را به پرسپولیسی ها سپرد تا مشخص شود او خادم پرسپولیس بوده تا خادم فوتبال ایران!

پی نوشت: گفتنیست پیشتر در دولت قبل اسپانسر رقیب در صورتهای مالی خود، کمک چند میلیاردی به پرسپولیس را آورده بود که ظاهراً این اتفاق به دستور ویز ارتباطات وقت صورت گرفته بود.

 

 

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 25 آوریل 2022 / 1:07 ب.ظ

    هیچ یک از این افشاگریها و رسواییها تعجب نداره چون 1- طرفداران و بعضی از پیشکسوتان و مدیران استقلال همه اینها رو می دونستن و قبل تر رو نمیگم ، حداقل 7 8 ساله این فسادها رو فریاد می زنن 2- دولت و فدراسیون به تیم خودشون کمک کردن و پول دادن ، دولت قبلی و فعلیم نداره همشون سر و ته یه کرباسن .
    تنها جای تعجب ورود نکردن نهادهای نظارتی (همانهایی که زمان مددی به داد این مملکت رسیدند و هرروز تو باشگاه استقلال قرارداد بازیکنا رو بررسی میکردند که بیت المال حیف و میل نشه ) و اعتراض نکردن سایر تیمها به این قضایاست که مثل رعیتان زمان قدیم هر بلایی که سرشون می آوردند حرف نمیزدند و تنها راه پاک شدن ورزش و فوتبال ورود فیفا به این قضایا و تعلیق فوتبال و دستگیری و مجازات تمامی افراد و کمیته های فاسد فدراسیون و آوردن افراد درست و کاربلده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید