کد خبر:2766
پ

حل مشکل وصل نشدن وای فای لپتاپ

در سال های اخیر شبکه بی سیم در زندگی روزمره ما بسیار حائز اهمیت شده است، اما آیا می توانید این را تصور کنید، یک روز طبق معمول به WiFi خود وصل می شوید، اما WiFi شما کار نمی کند و شما دسترسی به اینترنت را از دست می دهید. آیا این مورد وحشتناکی نیست؟ […]

در سال های اخیر شبکه بی سیم در زندگی روزمره ما بسیار حائز اهمیت شده است، اما آیا می توانید این را تصور کنید، یک روز طبق معمول به WiFi خود وصل می شوید، اما WiFi شما کار نمی کند و شما دسترسی به اینترنت را از دست می دهید. آیا این مورد وحشتناکی نیست؟

مشکل WiFi که کار نمی کند شامل، اتصال WiFi خراب است یا WiFi نشان داده نمی شود. گاهی اوقات یافتن علت دشوار است. با این حال، شما می توانید بدون پرداخت زمان و تحمل زیاد، WiFi را به راحتی دوباره راه اندازی کنید!

با ما همراه باشید تا حل مشکل وصل نشدن وای فای لپتاپ را مرحله به مرحله به شما بگوییم، شما تنها کافیست مراحل زیرا دنبال و اجرا کنید.

حل مشکل وصل نشدن وای فای لپتاپ

حل مشکل وصل نشدن وای فای لپتاپ

 

چرا وای فای کار نمی کند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود WiFi کار خود را متوقف کند. این می تواند مشکل در ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP)، تنظیمات WiFi یا دستگاه شما باشد. می توانید سعی کنید WiFi خود و دستگاهی را که مشکل برای آن به وجود آمده است را بررسی کنید.

اول از همه، شاید لازم باشد که بررسی کنید که آیا همان مشکل WiFi در دستگاه دیگری رخ می دهد یا خیر؟ به عنوان مثال، اگر WiFi شما در ویندوز شما کار نمی کند، می توانید WiFi را بر روی تلفن همراه خود امتحان کنید تا ببینید که این سیستم کار می کند یا برعکس.

  • اگر WiFi شما روی هر دو دستگاه کار نمی کند، باید مسئله از WiFi شما باشد؛ بنابراین می توانید WiFi خود را بررسی کنید.
  • اگر WiFi در گوشی شما کار می کند، اما در ویندوز شما کار نمی کند؛ شاید این مشکل از Windows لپ تاپ شما باشد. بنابراین می توانید ویندوز لپ تاپ خود را بررسی کنید.
  • اگر WiFi در Windows شما کار می کند، اما روی گوشی کار نمی کند، شاید این مشکل در گوشی شما باشد؛ بنابراین می توانید گوشی خود را بررسی کنید.

 

 

1. وای فای خود را بررسی کنید

اگر WiFi شما روی بسیاری از دستگاه ها کار نمی کند، ممکن است علت این مشکل در خود WiFi باشد. پس در نتیجه WiFi شما دچار مشکل است. برای حل مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: مودم و روتر بی سیم خود را مجدداً راه اندازی کنید

این مشکل احتمالاً می تواند ناشی از مسئله ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) باشد. با راه اندازی مجدد مودم و روتر بی سیم می تواند به شما کمک کند دوباره به سرویس WiFi خود وصل شوید.

1) روتر و مودم بی سیم خود را از منبع تغذیه جدا کنید.

2) حداقل 30 ثانیه صبر کنید.

3) روتر بی سیم و مودم خود را دوباره به منبع تغذیه وصل کنید.

4) در دستگاه خود، به شبکه WiFi وصل شوید.

 

مرحله 2: بررسی کنید که آیا سیگنال WiFi مسدود شده است

همانطور که همه ما می دانیم، سیگنال WiFi ضعیف تر است. بنابراین اگر چیزی وجود دارد که می تواند از وصل شدن سیگنال WiFi جلوگیری کند، به آن توجه کنید. شما می توانید شرایط زیر را بررسی کنید:

1) روتر خود را در حد امکان در مرکز قرار دهید و حتماً تا حد امکان به روتر نزدیک شوید تا بتوانید سیگنال WiFi بهتری دریافت کنید.

2) اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی برای روتر شما وجود ندارد، زیرا این امر می تواند بر عملکرد روتر نیز تأثیر بگذارد.

3) دیوارهای ضخیم همچنین می توانند سیگنال WiFi را کاهش داده و از اتصال شما به WiFi جلوگیری کنند.

4) دستگاهی را که ممکن است با سیگنال WiFi شما تداخل داشته باشد، بررسی کنید ، مانند: تلفن بی سیم، مایکروویو و بلندگوی بلوتوث. اگر این دستگاه ها از همان فرکانس های 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز مانند WiFi استفاده می کنند، می توانید با استفاده از همان فرکانس، سیگنال WiFi تداخل پیدا کنید. سعی کنید به طور موقت آن دستگاه ها را خاموش کرده و دوباره به WiFi خود متصل شوید.

اگر وای فای شما پس از دریافت سیگنال بهتر شروع به کار کند، مشکل ناشی از سیگنال WiFi است. سپس می توانید دستگاه خود را به روتر خود نزدیک کنید یا برای حل مشکل خود در نظر بگیرید که یک دستگاه توسعه دهنده برد WiFi خریداری کنید.

 

مرحله 3: فرکانس و کانال WiFi خود را تغییر دهید

اگر وای فای شما کار خود را در آپارتمان های شلوغ متوقف کند، وقتی تعداد زیادی از افراد همزمان در همان کانال WiFi به یکدیگر وصل می شوند، می توانید برای حل این مشکل سعی کنید فرکانس و کانال WiFi خود را تغییر دهید.

معمولاً فرکانس شبکه WiFi 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز دارد. اکنون بسیاری از روترها مدل دو باند هستند و هر دو از 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند.

 

2. اگر WiFi در کامپیوتر و لپ تاپ کار نمی کند

اگر WiFi شما در دستگاه های دیگر کار می کند، اما در ویندوز شما کار نمی کند؛ می توانید این روش ها را در زیر بررسی کنید:

روش 1: سرویس WiFi را فعال کنید

این مشکل به احتمال زیاد رخ می دهد زیرا ویندوز سرویس WiFi را غیرفعال می کند. بنابراین می توانید تنظیمات WiFi را در ویندوز خود بررسی کنید.

توجه: لطفاً هنگامی که این مراحل را دنبال می کنید، حتماً در محدوده شبکه WiFi قرار داشته باشید.

نکات: اگر لپ تاپ ویندوز شما برای روشن یا خاموش کردن WiFi دارای کلید در صفحه کلید است (در غیر این صورت، می توانید از این روش پرش کنید)، لطفاً اطمینان حاصل کنید که با فشردن کلید، سرویس WiFi را غیرفعال نمی کنید. اگر به طور تصادفی وای فای را خاموش کردید، ابتدا آن را روشن کنید.

1) بر روی آیکون اینترنت کلیک راست کرده و روی Open Network and Sharing Center کلیک کنید.

 

 

2. روی تغییر تنظیمات آداپتور کلیک کنید.

 

 

3. با کلیک راست روی WiFi و روی Enable کلیک کنید.

 

 

4. ویندوز خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره به WiFi خود وصل شوید.

 

روش 2: سرویس WLAN AutoConfig را روشن کنید

سرویس WLAN AutoConfig، می تواند تنظیمات امنیتی و اتصال بی سیم را پیکربندی کند. در صورت فعال بودن، تنظیمات WLAN AutoConfig برای همه آداپتورهای شبکه نصب شده در رایانه شما اعمال می شود. علاوه بر این، هنگامی که WiFi در دسترس باشد، به طور خودکار به یک شبکه بی سیم دلخواه متصل می شود. برای فعال کردن آن می توانید این مراحل را دنبال کنید:

1) در صفحه کلید خود، برای فراخوانی کادر Run، کلید آرم ویندوز + R را همزمان فشار دهید و خدمات.msc را تایپ کنید، سپس Enter را بزنید.

 

 

2. WLAN AutoConfig را کلیک کنید، پایین و راست کلیک کنید (اگر از Windows XP استفاده می کنید، روی پیکربندی بی سیم کلیک راست کنید) و بر روی Properties کلیک کنید.

 

 

3. در نوع راه اندازی، گزینه Automatic را انتخاب کنید، سپس بر روی Apply کلیک کنید و OK را بزنید.

 

 

4) کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره به شبکه WiFi خود وصل شوید تا ببینید آیا WiFi شما کار می کند یا خیر؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید