کد خبر:35270
پ

حرکت غیراخلاقی یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات پرسپولیس

در حالی که چندی پیش سرمربی پرسپولیس با یک استعفای صوری قصد تحت فشار قرار دادن مدیریت این باشگاه برای تزریق پول به تیم، تهیه زمین تمرین مناسب و حضور فعال در نقل و انتقالات را داشت به نظر می رسد، کارما اینبار مانع از زیر پا گذاشتن فیرپلی مالی توسط تیم پرسپولیس شد و […]

در حالی که چندی پیش سرمربی پرسپولیس با یک استعفای صوری قصد تحت فشار قرار دادن مدیریت این باشگاه برای تزریق پول به تیم، تهیه زمین تمرین مناسب و حضور فعال در نقل و انتقالات را داشت به نظر می رسد، کارما اینبار مانع از زیر پا گذاشتن فیرپلی مالی توسط تیم پرسپولیس شد و این تیم تا این لحظه به جز احمد گوهری نتوانسته با هیچ بازیکنی توافق کند. (گفته می شود تا ساعات پایانی امشب رضائیان نیز به پزسپولیس می پیوندد.)

 

حرکت غیراخلاقی یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات پرسپولیس

حرکت غیراخلاقی یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات پرسپولیس

همانطور که می دانید پرسپولیس در دوران وزارتورزش سابق به مساعدت های لحظه آخری برای حل مشکلات مالی و رهایی از بند قوانین عادت کرده بود و به همین دلیل نیز توانست در نقل و انتقالات ابتدای فصل و نیم فصل دوم لیگ بیستمف با بازیکنان جدیدش قرارداد منعقد کند. این اتفاق در حالی رخ داد که امروز مشخص شده، چه حجمی از بدهی انباشت برای این تیم توسط مدیران سابق به یادگار مانده و در سالهای گذشته مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ بی توجه به قانونی که خودشان وضع کرده بودند، به توصیه مقامات بالادستی مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس را صادر کردند.

در فصل جاری نیز گل محمدی همین توقع را از مدیریت تیمش داشت و به واقع نیز صدری همین رویه را در ابتدیا فصل ادامه داد و علی رغم علم به بدهی های سنگین باشگاه، همچنان برای باشگاه پرسپولیس هزینه تراشی کرد و چند بازیکن جدید از جمله رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، هنانوف و صفروف (در نیم فصل) را جذب تیم کرد اما پس از استعفای صدری، رضا درویش به سمت مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد که به یکباره با کوهی از بدهی های انباشته به یادگار مانده مدیران قبلی رو به رو شد و در شرایطی کار را دست گرفت که هم AFC و هم افکار عمومی در داخل متوجه نقض صریح قانون در سالهای گذشته توسط مدیران وقت پرسپولیس شده بودند و دیگر جایی برای مماشات با این تیم که حجم بدهی هایش سر به فلک کشیده نمانده بود.

پرسپولیسی ها که پیشتر با مطرح کردن موضوع پاداش آسیایی از هزینه هایی که برای تیمشان انجام می شد دفاع می کردند، اینبار با صحبتهای صریح و واضح صدری مواجه شدند که کل پاداش آسیایی پرسپولیس در قالب قرض، خرج شده و دیگری اعتباری برای هزینه کردن از آن محل وجود ندارد.

همین مسئله و عدم درامدزایی مناسب توسط صدری باعث شد تا درویش در بدو کار با مشکلات مالی شدیدی مواجه شود و برای جلوگیری از کسر امتیاز تیم، مجبور به تسویه با طلبکارانی شد که اینبار راه گزارش به AFC را خوب یاد گرفته بودند و به همین دلیل نیز پولی در بساط نبود تا به بازیکنان تیم پرداخت شود و حداکثر توان مدیریت در نیم فصل، رساندن پرداختی بازیکنان به 35 درصد بود.

 

در این بین یحیی گل محمدی که همچنان تصور می کرد، دوران سلطانی فر در وزارت ورزش سجادی حکمفرماست انتظار داشت با وجود بدهکار بودن تیم (سهم اعظم این بدهی به واسطه تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم خود گل محمدی به وجود آمده است) همچنان مدیر تیم دست به هزینه تراشی بزند و در نقل و انتقالات، بازیکن جدید جذب کند. اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده و پرسپولیس تنها به جذب احمد گوهری از صنعت نفت آبادان به جای رادوشویچ بسنده کرده است و هیچ یک از اسامی همچون وینگر آسیایی، مهاجم برزیلی، رامین رضائیان(احتمالا جذب خواهد شد) پیمان بابایی، آیاندا پاتوسی، امین قاسمی نژاد و … جذب نشدند تا احتمالاً شاهد یک نیم فصل طاقت فرسا برای پرسپولیس و کادر فنی این تیم باشیم.

 

درخواست گل محمدی از مدیریت برای جذب نفرات جدید از ان جهت از نظر بازیکنان تیم غیراخلاقی به نظر می رسد که او به جای درخواست برای پر کردن درصد پرداختی بازیکنان به 50 درصد، همچنان برای باشگاه هزینه تراشی کرده و درخواست جذب بازیکنان جدید را به مدیریت تیم ارائه کرده است. همین مسئله باعث اعتراض زیرپوستی بازیکنان در تمرین پرسپولیس شده که چطور سرمربی در حرف، تظاهر به حمایت از بازیکنان می کند اما در عمل بی تفاوت به در اولویت بودن پرداختی آنها، همچنان درخواست جذب بازیکن جدید می دهد!

 

شاید بزرگترین حرکت درویش در همین مدت کوتاه حضورش در پرسپولیس، صاف کردن بدهی های سنگینی بوده که از مدیران قبل این تیم برای او به یادگار مانده و همینکه تا اینجای کار، کمیته انضباطی به واسطه عدم پرداخت طلب پدیده، از این تیم امتیاز کسر نکرده، جای شکر دارد …

 

پی نوشت: پیشتر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با مساعدت با مدیران وقت باشگاه پرسپولیس، علی رغم علم به بدهی قطعی این تیم به برانکو، مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم را صادر کردند و شاید همین رفتارهای فدراسیون نشینان و دوستی خاله خرسه آنها با کادر فنی پرسپولیس بود که امروز آنها در این شرایط عجیب گرفتار شده اند. اگر یکبار با آنها نیز مثل سایر تیم ها طبق قانون رفتار می شد و آنها مجبور به پرداخت بدهی های خود از محل فروش بازیکنان خود شده بودند و نه صندوق های دولتی و … امروز وضعیت این تیم متفاوت تر بود.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 13 فوریه 2022 / 9:29 ق.ظ

    با این همه بدهی و طلبکار بدون داشتن کارگزار ، درآمد و فروش بازیکن باز هم میتونن 1/5 میلیون دلار ( 40 میلیارد ) به بازیکن قبلیشون بدن از الدحیل بخرنش نشون میده که الانم چقدر از طرف سیاسیون و وزارت و دونده آبی حمایت میشن و پول بیت المالو میریزن به حلقشون ، از این طرف با اینهمه درآمدزایی و فروش بازیکن ( اول فصل و همین نیم فصل 8 بازیکن ) هفت ماهه استقلال یه بازیکن برزیلی میخواد بیاره نتونست گفتن گرونه !!!! پس هیچی بادوران بابا مسعود فرق نکرده ، تنها فرقش اینه که دیگه کاری به استقلال ندارن و نمیتونن عمدا تضعیفش نمیکنن چون گماشته ها گورشونو گم کردن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید