کد خبر:6931
پ

حربه سعادتمند برای کاهش هزینه حذف مجیدی | بازی با برگ استراماچونی

با توجه به اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال نمی توان احمد سعادتمند را مدیر باهوشی خطاب کرد چرا که او به ناشیانه ترین شکل ممکن و با یک صحنه سازی آشکار، سناریوی حذف فرهاد مجیدی از استقلال را درست در اوج امپراطوری مجیدی و پس از پیروزی در دربی جام حذفی کلید زد.   بهترنی […]

با توجه به اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال نمی توان احمد سعادتمند را مدیر باهوشی خطاب کرد چرا که او به ناشیانه ترین شکل ممکن و با یک صحنه سازی آشکار، سناریوی حذف فرهاد مجیدی از استقلال را درست در اوج امپراطوری مجیدی و پس از پیروزی در دربی جام حذفی کلید زد.

 

بهترنی گزینه روی میز هواداران استقلال | برکناری سعادتمند و بازگشت فرهاد مجیدی به تیم

 

حربه سعادتمند برای کاهش هزینه حذف مجیدی | بازی با برگ استراماچونی

حربه سعادتمند برای کاهش هزینه حذف مجیدی | بازی با برگ استراماچونی

همگان از اختلاف سعادتمند و مجیدی از آغاز مدیرعاملی حاج احمد در استقلال خبر دارند و می دانند که گزینه مدیرعاملی فرهاد مجیدی چه کسی بود و پس از انتخاب سعادتمند چه واکنش سردی نسبت به این انتخاب داشت. آتش زیر خاکستر اختلاف بین مجیدی و سعادتمند در تمام دوران مدیرعاملی سعادتمند در استقلال وجود داشت و به نظر می رسدسعادتمند در پی فرصتی برای خارج کردن فرهاد مجیدی که همسو با تفکراتش نبود، می گشت و با توجه به محبوبیت مجیدی بین بازیکنان و هواداران و اوج گرفتن تیم استقلال در اواخر فصل با پیروزی در دربی، او قصد داشت به هر شکل ممکن مجیدی را در  رسیدن به قهرمانی جام حذفی ناکام بگذارد که در آن صورت، پروژه حذف او بسیار دشوارتر از قبل می شد.

 

سعادتمند به زعم خود با زیرکی سعی کرد مذاکرات برای تخفیف و فرصت گرفتن از استراماچونی را به مذاکرات برای بازگشتش گره بزند که امروز مشخص شده هیچ مذاکره جدی در زمینه بازگشت استرا در کار نبوده است و سعادتمند نیز به خوبی از قانون منع جذب مربی خارجی با خبر بود اما با بازی با اسم استراماچونی توانست به سادگی هواداران استقلال را فریب دهد تا غصه حذف مجیدی را نخورده و به بازگشت استراماچونی امیدوار بمانند.

 

او که به خوبی می دانست فرهاد مجیدی با دو پیروزی مقابل سپاهان و همچنین شکست دادن پرسپولیس حتی به جایگاه مناسبی نزد منتقدین خود (منتقدین مجیدی) رسیده است سعی کرد با مصاحبه های مختلف در رسانه های دیداری، نوشتاری و شنیداری جنگ مخفی با فرهاد را علنی کند و با پیش کشیدن مسائلی همچون اختلاف امتیاز با تیم اول جدول و همچنین شروط ماندگاری مجیدی در تیم، او را تحت فشار روانی قرار داد تا فرهاد که به خوبی از نقشه آقایان برای حذفش آگاه شده بود، پیش دستی کرده و استعفا دهد تا در این بازی شریک نباشد و تبعات ناکامی در جام حذفی به گردن خود آقایان بیفتد اما سعادتمند به لطف دوستان رسانه ای اش کاری کرد تا مجیدی مجبور به بازگشت به نیمکت استقلال در فینال حذفی شود تا تبعات شکست در فینال حذفی که قابل تصور بود، به گردن خود او بیفتد و هضم پروژه حذف مجیدی برای هواداران استقلال را راحت تر کند چرا که اگر مجیدی در فینال روی نیمکت استقلال نمی نشست و استقلال شکست می خورد، آنگاه سهم این ناکامی به طور 50-50 بین سعادتمند و مجیدی تقسیم می شد اما سعادتمند کاری کرد که 90 درصد این ناکامی به نام فرهاد مجیدی تمام شود که البته تا اینجای کار سناریوی خود را به خوبی پیش برد.

 

اما از آنجایی که ماه همیشه پشت ابر نمی ماند، استراماچونی دست به افشاگری در خصوص مذاکرات زد و مدعی شد هیچ مذاکره جدی برای بازگشتش صورت نگرفته است تا پرده از بازی پنهان مدیرعامل استقلال بیاندازد.

 

اکنون سعادتمند در شرایطی قرار دارد که به هدف اولیه خود یعنی حذف بی دردسر مجیدی بدون مخالفت هواداران استقلال رسیده اما با مشکل بزرگتری به نام از دست دادن اعتبارش نزد هواداران استقلال رو به رو شده که احتمالاً این رسوایی منجر به استعفا یا برکناری او از سمت مدیرعاملی استقلال خواهد شد.

 

در هر صورت هواداران استقلال احمد سعادتمند را امروز به عنوان مقصر 100 درصد تمام اتفاقات و ناکامی های انتهای فصل می دانند چرا که اگر این بازی شوم برای حذف مجیدی به راه نیفتاده بود، این تیم با قهرمانی در جام حذفی فصل را به پایان می رساند و شاهد آشفتگی در آستانه شروع لیگ قهرمانان آسیا و لیگ بیستم نبود.

 

پی نوشت: تلاش های اخیر سعادتمند برای توافق با الکس نوری و جانشین کردنش به جای فرهاد مجیدی و استراماچونی نیز فرو رفتن بیشتر در باتلاقی است که خود ایجادش کرده چرا که اگر قرار به حضور الکس نوری با دستمزد دلاری بود، ادامه دادن با فرهاد مجیدی با دستمزد ریالی بهترین گزینه برای استقلال محسوب می شد چرا که هم شاکله تیم حفظ شده هم شناخت خوبی از نفرات داشت و از نظر تاکتیکی نیز به بلوغ و ثبات مطلوبی رسیده بود. الکس نوری با کارنامه ای نه چندان درخشان که تنها به واسطه دلالان رسانه ای قرار است به استقلال قالب شود، مطمئناً مقبول هواداران استقلال نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید