کد خبر:8757
پ

جواب معمای بازی نکردن بازیکن استقلال در موضوع شکایت النصر از پرسپولیس

در حالی که این روزها بحث های زیادی بین کارشناسان ایرانی و عربستانی در خصوص رای نهایی AFC در مورد شکایت النصر از پرسپولیس در میان است؛ فدراسیون فوتبال به طور خاص نمی خواهد ابعاد مختلف این پرونده بازتر شود چرا که هر چه بیشتر به این موضوع پرداخته شود، پرده از یک کارشکنی بزرگ […]

در حالی که این روزها بحث های زیادی بین کارشناسان ایرانی و عربستانی در خصوص رای نهایی AFC در مورد شکایت النصر از پرسپولیس در میان است؛ فدراسیون فوتبال به طور خاص نمی خواهد ابعاد مختلف این پرونده بازتر شود چرا که هر چه بیشتر به این موضوع پرداخته شود، پرده از یک کارشکنی بزرگ در مورد تیم دیگر ایران یعنی استقلال بیشتر کنار می رود.

 

جواب معمای بازی نکردن بازیکن استقلال در موضوع شکایت النصر از پرسپولیس

جواب معمای بازی نکردن بازیکن استقلال در موضوع شکایت النصر از پرسپولیس

با نظر بسیاری از کارشناسان صعودی، در سه حالت ممکن از 4 حالت، رای شکایت النصر از پرسپولیس به جایی نخواهد رسید و تنها در یک حالت بسیار بعید است که النصر در این پرونده موفق خواهد شد. اما نکته ای که در  صحبتهای کارشناسان در این بین به چشم می خورد، سکوت فدراسیون فوتبال در خصوص صدور کارت بازی داریوش شجاعیان است که در لا به لای هیاهوی پرونده النصر و پرسپولیس به فراموشی سپرده شد.

 

در حالی که کارت بازی داریوش شجاعیان برای بازی های آسیایی توسط AFC صادر شده بود (به واسطه اینکه نام شجاعیان در لیست اولیه ارسالی استقلال به AFC وجود داشت) اما فدراسیون فوتبال در موضعی عجیب از مساعدت با باشگاه استقلال در این زمینه دریغ کرد و به گواه مدیرعامل وقت و کادر فنی وقت استقلال، عده ای در داخل فدراسیون مانع از بازی شجاعیان برای استقلال در آسیا شدند و همین خودی ها نیز به مسئولین تیم الشرطه و الاهلی خبر داده بودند که در صورت بازی شجاعیان در مسابقات، او بازیکن غیرقانونی استقلال است و می توانند نتیجه بازی را به نفع خود برگردانند و به همین سبب نیز کادر فنی استقلال ریسک نکرد و به داریوش شجاعیان بازی نداد.

 

پنجره نقل و انتقالات استقلال به واسطه شکایت شفر از این تیم بسته بود و فدراسیون فوتبال در موضعی سفت  و سخت از ثبت قرارداد جدید داریوش شجاعیان با استقلال که به دلیل مصدومیت نامش از لیست حذف شده بود، طفره رفت و این در حالی بود که فیفا و AFC تاکید زیادی بر مدارا و مساعدت با تیم ها در ایام کرونا به فدراسیون ها کرده بود و اگر مسئولین فدراسیون فوتبال به تیم استقلال نیز نگاه ملی داشتند، مشکل او را حل می کردند تا او بتواند تیم استقلال را که ظاهراً نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود همراهی کند.

 

در هر صورت هر چه بیشتر در مورد شکایت النصر از پرسپولیس در رسانه ها می خوانیم ، بیشتر به عمق فاجعه تصمیمات فدراسیون نشینان با تیم استقلال پی می بریم؛ دوستانی که خود به طور غیرقانونی در مسند قدرت در فدراسیون فوتبال نشسته اند (اسناد غیرقانونی بودن حضور حیدر بهاروند در فدراسیون فوتبال در سایت طرفداری منتشر شده است) این روزها با بوق و کرنا دم از وطن دوستی و ملی گرایی در مورد تیم دیگر پایتخت می زنند!

 

دوستان اگر برای همه تیم ها این قوانین سفت و سخت را به اجرا در می آوردند صدای اعتراض هیچ تیم و هوادارانش به هوا بلند نمی شد اما وقتی خود فدراسیون در خصوص قانونی که خودش در مورد تیم های بدهکار وضع کرده (فارغ از محرومیت های فیفا و بسته یا باز بودن پنجره نقل و انتقالات) و مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس را ولو با علم به بدهکار بودنشان صادر کرد، به سادگی می توان به بسیاری از حقایق پشت پرده فوتبال ایران در چند سال گذشته پی برد. این موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانیم چند سال قبل نیز فدراسیون فوتبال، نهایت همکاری را با باشگاه پرسپولیس در عقد قرارداد با محمدرضا خلعتبری انجام داد و به اعتراف خود این بازیکن با دستکاری در تاریخ ثبت قراردادش توانستند از او در تیم پرسپولیس استفاده کنند و امروز ثابت می شود که نگاه ملی فقط معطوف به یک تیم خاص است نه همه تیم های ایرانی. از قبول ذلت بازی در زمین بی طرف در ابتدای شروع مسابقات(استقلال و شهر خودرو که در پلی آف در زمین بی طرف بازی می کردند مهم نبودند و مهم برگزاری بازیهای رفت و برگشت در مرحله گروهی بود که تیم محبوب آقایان در گروه C حضور داشت.) گرفته تا تصمیم گیری عجیب به جای کادر فنی استقلال در نوع سفر به قطر برای بازی های پلی آف و انتقال اجباری گل محمدی از شهر خودرو به پرسپولیس همه و همه مصادیقی از عدم توجه به تیم استقلال و شهر خودرو محسوب می شوند که نتیجه آن حذف شهر خودرو از مرحله گروهی بدون پیروزی و حذف استقلال در مرحله حذفی به واسطه کمبود بازیکن بود.

 

پی نوشت: فدراسیون فوتبال نمی تواند کارشکنی از داخل را منکر شود چرا که دو عضو رسمی باشگاه استقلال یعنی احمد سعادتمند و مجید نامجومطلق صراحتاً به این موضوع اشاره کردند.

 

 

تاکید دوباره کمیته تعیین وضعیت فوتبال؛

باشگاه‌های بدهکار حق ثبت قرارداد ندارند
رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تاکید کرد طبق اعلام قبلی در صورت عدم تسویه حساب با طلبکاران، هیچ باشگاهی قادر به ثبت قرارداد بازیکنان جدید نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، جمشید نورشرق رئیس کمیته وضعیت این فدراسیون درباره بدهی باشگاه ها اظهارداشت: همانطور که پیش از این بارها اعلام شده و بر این موضوع تاکید داشتیم در راستای اجرای صحیح و بدون تبعیض قانون از مواضع اعلام شده عقب نشینی نخواهیم کرد و باشگاه ها ملزم به تسویه بدهی های خود پیش از ثبت قرارداد جدید هستند.

نورشرق در ادامه تاکید کرد: جا دارد تشکر کنیم از باشگاه‌های قانون مداری که پیش قدم شدند و نسبت به حل پرونده های خودشان در این کمیته اقدام کردند. تعداد زیادی از طلبکاران موفق به دریافت وجوه خود شده اند و تعدادی هم با توافق باشگاه رضایت دادند. با این وجود برخی از باشگاه ها هنوز هیچ اقدامی در این زمینه نکرده اند. اگر این تصور برای آنها وجود دارد که در ساعات و روزهای پایانی موفق به دریافت مجوز خواهند شد و کمیته وضعیت استثنایی در این بین قائل می شود تاکید می کنیم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و در راستای اجرای بدون تبعیض قانون از ثبت قرارداد این باشگاه ها با بازیکنان جدید جلوگیری به عمل آمده و اجازه دریافت کارت بازی نیز صادر نمی شود.

 

*** اما فدراسیون فوتبال در نهایت با اعمال تبعیض قرارداد بازیکنان جدید آن تیم بدهکار را ثبت کرد تا مشخص شود، قوانین تنها برای تیم های دیگر است.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • ناشناس 6 اکتبر 2020 / 11:30 ق.ظ

    …بله
    وداستان ادامه دارد علیه استقلال

  • طاها 5 اکتبر 2020 / 2:39 ب.ظ

    واقعا حرف مفت میزنی. مساعدت در ایام کرونا یعنی چه؟ اگر اینطور بود که النصر اصلا شکایت نمیکرد چون فیفا گفته بود بدلیل کرونا مساعدت کنید.خخخخ فقط حرف مفت.

  • تاج 5 اکتبر 2020 / 2:14 ب.ظ

    ای کاش بجای نام تاج نام آبی پوشان عمامه بود!!!؟ الان عمامه پای فینال آسیا بود و در چندسال اخیر قهرمان بی رقیب بوددددددد!!!!!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید