کد خبر:1911
پ

جزئیات استخدام ۴۰هزار نفر در دولت

به نظر می رسد دولت روحانی قصد دارد سال 99 را علی رغم سختی ها، به کام مردم شیرین کند و در یکی از این اقدامات، طرح استخدام 40 هزار نفر در دولت در دست اقدام قرار گرفته که خبر خوشی برای جامعه محسوب می شود چرا که این روزها تعداد افراد بیکار در جامعه […]

به نظر می رسد دولت روحانی قصد دارد سال 99 را علی رغم سختی ها، به کام مردم شیرین کند و در یکی از این اقدامات، طرح استخدام 40 هزار نفر در دولت در دست اقدام قرار گرفته که خبر خوشی برای جامعه محسوب می شود چرا که این روزها تعداد افراد بیکار در جامعه رو به فزونی گذاشته و بسیاری با گرایش به معاملات بورسف به تصور اینکه صاحب یک شغل شده اند، تنها عمر خود را تلف می کنند و چشم انداز روشن و پایداری برای این عده که تعدادشان کم نیز نیست، متصور نیست. جمشید انصاری معاون رئیس جمهور جزئیات استخدام ۴۰هزار نفر در دولت را عنوان کرد که در ادامه اهم آن را می خوانید.

 

جزئیات استخدام ۴۰هزار نفر در دولت

برآوردی که برای استخدام‌های جدید سال‌جاری داریم، بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر است که با محاسبه نهادهای عمومی به ۵۰‌هزار نفر می‌رسد.
استخدام پیمانی در دولت تنها از طریق آزمون انجام می‌شود و هر کسی بخواهد به صورت پیمانی جذب دولت شود حتماً باید در آزمون شرکت و حد نصاب نمره قبولی را کسب کند.
هم‌اکنون ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار کارمند در دولت شاغل هستند که اگر یک سی‌ام آن هر ساله خارج شوند حدود ۸۰ هزار نفر را شامل می‌شود که با جذب حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر ما کمتر از نیمی از خروجی، جذب نیروی جدید داریم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید