کد خبر:32521
پ

تیر خلاص یحیی گل محمدی بر پیکر پرسپولیس | تغییرات بدموقع و خبر جذب تاجیک ها

از هفته چهارم لیگ برتر عصر امروز دیدار حساس دو تیم پرسپولیس و گل گهر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که نتیجه تلاش دو تیم در پایان 9 دقیقه، تساوی 1-1 بود تا یحیی گل محمدی و شاگردانش، بهترین فرصت برای نزدیک کردن خود به صدر جدول را از دست داده باشند. در ادامه به […]

از هفته چهارم لیگ برتر عصر امروز دیدار حساس دو تیم پرسپولیس و گل گهر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که نتیجه تلاش دو تیم در پایان 9 دقیقه، تساوی 1-1 بود تا یحیی گل محمدی و شاگردانش، بهترین فرصت برای نزدیک کردن خود به صدر جدول را از دست داده باشند. در ادامه به مرور اتفاقا قبل و حین این بازی می پردازیم.

 

جدول لیگ برتر ایران 1400

 

تیر خلاص یحیی گل محمدی بر پیکر پرسپولیس | تغییرات بدموقع و خبر جذب تاجیک ها

تیر خلاص یحیی گل محمدی بر پیکر پرسپولیس | تغییرات بدموقع و خبر جذب تاجیک ها

همانطور که هواداران پرسپولیس بهتر می دانند، پرسپولیس پس از بازی مقابل الهلال، به دلایل نامشخص مسیر نزولی را طی می کند و علی رغم حفظ ثبات در شاکله اصلی این تیم، اما نتایج ضعیفی در لیگ برتر برای این تیم رقم خورده هواداران پرسپولیس را نسبت به ادامه راه سخت نگران کرده است.

پرسپولیس از چهار بازی خود دو پیروزی یک تساوی و یک باخت کسب کرده که هرگز آمار خوبی برای قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر محسوب نمی شود. گل محمدی و کادر فنی این تیم که تنها احمد نوراللهی و کنعانی زادگان را از جمع بازیکنان پرسپولیس فصل قبل جدا شده می دیدند، دو بازیکن با کیفیت به نام های رضا اسدی و علی نعمتی را جذب کردند که اتفاقاً رقم سنگین قرارداد رضا اسدی برای یک فصل، امروز به یکی از معضلات بزرگ در پرسپولیس تبدیل شده به طوری که توازن بین پرداختی بازیکنان پرسپولیس با قرارداد سنگین اسدی از بین رفته و این بازیکن کند و سنگین هرگز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به همین دلیل نیز تحت فشار هواداران پرسپولیس قرار دارد به طوری که او برای در امان ماندن از گزند انتقادات و بعضا توهین هواداران پرسپولیس، کامنت های اینستاگرام خود را بسته است.

اما همه تقصیر نتایج ضعیف پرسپولیس متوجه بازیکنان این تیم نیست؛ اگرچه پرسپولیس به شدت در فصول اخیر بر مبنای نبوغ بازیکنانی همچون مهدی ترابی، آل کثیر، عالیشاه و وحید امیری نتیجه گرفته بود و تیمی بازیکن محور تلقی می شد اما در بازی امروز کادر فنی پرسپولیس نیز تا حد زیادی مقصر شناخته می شود.

در روز مصدومیت امید عالیشاه و سیامک نعمتی، یحیی گل محمدی به یکباره تصمیم به نیمکت نشین کردن کاپیتان پرسابقه تیم خود و تغییر سیستم پرسپولیس گرفت. اتفاقی که در نیمه اول بازی خود را نشان داد و سردرگمی خاصی در بین بازیکنان پرسپولیس برای ایفای نقش خود در سیستم سه دفاعه به چشم می خورد به طوری که تعداد پاس های صحیح این تیم به عدد 3 نمی رسید.

اعلام خبر حضور دو بازیکن تاجیکستانی در پرسپولیس به نام های هنانوف و صفروف با سن و سال کم که در پست مدافع میانی و مدافع راست بازی می کنند نیز یکی از اشتباهات بزرگی بود که امروز به هر نحوی توسط رسانه های نزدیک به پرسپولیس منتشر شد و همین مسئله به شدت بر روی عملکرد فنی مدافعین پرسپولیس تاثیر منفی گذاشت .

در روزی که مهدی ترابی فرسنگ ها از روزهای خود فاصله دارد مشخص نبود چرا کادر فنی به حفظ این بازیکن در زمین اصرار داشت و از آن مهمتر چرا در نیمه دوم کادر فنی پرسپولیس تدبیری برای رسیدن به دروازه گل گهر نیاندیشید به طوری که موقعیت های پرسپولیس در طول دو بازی گذشته به زحمت به تعداد انگشتان یک دست می رسد.

کادر فنی پرسپولیس به گمان اینکه انالیزورهای حریف دست آنها را خوانده اند و به بن بست تاکتیکی رسیده اند، سعی کرد تا در این بازی، حریف را غافلگیر کند و تغییر سیستم دهد اما این تغییرات بیش از اینکه حریف را غافلگیر کند، ظاهراً بازیکنان پرسپولیس را غافلگیر کرده بود به طوری که سردرگمی در میانه میدان پرسپولیس مشهود بود.

 

هر چه که هست به نظر می رسد پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر کار سختی برای تکرار موفقیت های سابق در پیش خواهد داشت و اگر گل محمدی فکری به حال تیمش نکند، شاید دربی، اخرین فرصت حضور او روی نیمکت پرسپولیس باشد و خیلی زودتر از آنچه تصورش را می کرد، با شعار حیا کن و رها کن سکوهای مجازی مجبور به ترک نیمکت پرسپولیس شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید