کد خبر:35985
پ

تن اسکوچیچ مباد چو طارمی مباد | حباب پوشالی مرد کروات ترکید

روز گذشته تیم ملی کشورمان با نتیجه 2 بر 0 مقابل کره جنوبی تن به شکت داد تا نه تنها صدرنشینی خود در جدول گروه مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را از دست داده باشد بلکه طلسم یازده سال شکست ناپذیری مقابل کره جنوبی نیز از بین برود. رکوردی که توسط کارلوس کیروش برای فوتبال […]

روز گذشته تیم ملی کشورمان با نتیجه 2 بر 0 مقابل کره جنوبی تن به شکت داد تا نه تنها صدرنشینی خود در جدول گروه مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را از دست داده باشد بلکه طلسم یازده سال شکست ناپذیری مقابل کره جنوبی نیز از بین برود. رکوردی که توسط کارلوس کیروش برای فوتبال ایران به یادگار مانده بود و بردن ایران به آرزوی کره ای ها تبدیل شده بود.

 

تن اسکوچیچ مباد چو طارمی مباد | حباب پوشالی مرد کروات ترکید

از مدتها پیش صحبت در خصوص کوچک بودن اسکوچیچ برای نیمکت تیم ملی مطرح بود اما برخی با اشاره به نتایج درخشان تیم ملی با حضور اسکوچیچ همچنان به استمرار حضور این مربی اعتقاد داشتند. اما آنچه از مدتها پیش مشخص بوده و هست این است که اسکوچیچ بدون دو ستاره خود یعنی طارمی و جهانبخش عملاً یک مربی بی کیفیت محسوب می شود. با نگاهی به گل های ایران در طول بازیهای مقدماتی جام جهانی به سادگی می توان به تاثیر گذاری بیش از 90 درصدی سه بازیکن لژیونر ایران یعنی سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش پی برد. چرا که بیشتر گلهای تیم ملی توسط این سه بازیکن و اکثراً بر روی نبوغ فردی به ثمر رسیده بودند.

 

پیشتر اسکوچیچ در بازی مقابل لبنان مهدی طارمی را با تنبیه انضباطی مواجه کرد اما هواداران فوتبال به یاد دارند که چطور تا دقیقه 90، بازی را به این تیم درجه 3 آسیایی واگذار کرده بودیم و تنها یک معجزه باعث فرار اسکوچیچ از شکست مقابل لبنان شد. در سایر بازیها نیز با مرور گل های تیم ملی، عمدتاً ردپای نبوغ فردی بازیکنان شاخص ایران دیده می شود تا تاکتیک تیمی !

 

روز گذشته اسکوچیچ در غیاب طارمی و جهانبخش بار دیگر نشان داد تا چه حد مربی ضعیفی است چرا که عملاً هیچ حرکت تاکتیکی مثبتی در بازی روز گذشته از تیم ایران شاهد نبودیم تا با شکستی تلخ به استقبال گروه بندی جام جهانی 2022 برویم چرا که با از دست رفتن صدرنشینی احتمالاً تیم ایران در سید 3 قرار خواهد گرفت و کارش برای صعود مثل ادوار گذشته، سخت خواهد بود.

 

اسکوچیچ در حالی از بازی دادن به نفرات جایگزین از ابتدای بازی طفره رفت که تیم ایران صعودش به دور بعد قطعی شده بود اما خودخواهی او و البته اگاهی به نداشتن دانش فنی برای کار کردن با نفرات ذخیره که کیفیتشان کمی پائینتر از فیکس ها است، ترجیح داد ریسک نکند و از حداکثر پتانسیل تیم ملی از همان ابتدا استفاده کند و وقتی متوجه شد حریف کره جنوبی نخواهد شد، بازیکنان ذخیره و بی روحیه را روانه میدان کرد. او با استفاده از شجاع خلیل زاده مصدوم در پست غیرتخصصی دفاع راست و بازی دادن به عارف غلامی در پست غیرتخصصی دفاع راست، عملاً به فوتبال ایران که رامین رضائیان و صالح حردانی اماده را در پست دفاع راست در اختیار دارد، دهن کجی کرد.

 

نکته تاریک دیگر در کارنامه اسکوچیچ اینکه او با میدان دادن به محمدحسین کنعانی زادگان مدافع منشوری تیم ملی نشان داد تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار دارد و از خودش هیچ اراده ای برای دعوت یا عدم دعوت از بازیکنان ندارد.

 

هر چه که هست، اسکوچیچ استفاده و بهره برداری لازم را از حضور روی نیمکت تیم ملی ایران برده و با رزومه سازی ولو فیک می تواند پس از تیم ملی ایران، هدایت تیمی خوب در آسیا (چه باشگاهی چه ملی) را به دست بگیرد اما مسئولین فدراسیون فوتبال باید از همین حالا به فکر جایگزین اسکوچیچ برای جام جهانی 2022 باشند چرا که در آن آوردگاه، تیم های مقابل لبنان و امارات و ویتنام و هند نخواهند بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید