کد خبر:11780
پ

تناقض عجیب در صحبتهای برانکو: هرگز نمی خواستیم به پرسپولیس ضربه بزنیم!

برانکو ایوانکوچ سرمربی سابق پرسپولیس پس از تسویه کامل با باشگاه پرسپولیس درمصاحبه ای عجیب، منت کاری را بر سر هواداران پرسپولیس گذاشت که اتفاقاً بزرگترین لطمه را به این تیم زد.   برانکو ایوانکویچ پس از دریافت کلیه مطالباتش از پرسپولیس به علاوه سود دیرکرد آن(او می توانست حداقل سود دیرکرد مطالباتش را به […]

برانکو ایوانکوچ سرمربی سابق پرسپولیس پس از تسویه کامل با باشگاه پرسپولیس درمصاحبه ای عجیب، منت کاری را بر سر هواداران پرسپولیس گذاشت که اتفاقاً بزرگترین لطمه را به این تیم زد.

 

برانکو ایوانکویچ پس از دریافت کلیه مطالباتش از پرسپولیس به علاوه سود دیرکرد آن(او می توانست حداقل سود دیرکرد مطالباتش را به پرسپولیس تخفیف دهد که اینکار را انجام نداد) در مصاحبه ای عجیب مدعی شد هرگز قصد نداشته است به پرسپولیس ضربه بزند و این در حالیست که اگر اقدامات دقیقه نودی رسول پناه نبود، بزرگترین ضربه به پرسپولیس وارد شده بود و این تیم در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا، از بازیها کنار گذاشته می شد! اگرچه برانکو مدعی است هرگز قصد نداشته به پرسپولیس ضربه بزند اما حرف و عمل او کمی با هم در تناقض است چرا که او پس از ایرج عرب هم حاضر به تخفیف دادن به پرسپولیس نشد و پرداخت قسطی مطالباتش را قبول نکرد تا مدیریت وقت پرسپولیس را در تامین مبلغ گزاف تحت فشار قرار دهد. البته هنوز پرونده ضربه زدن یا نزدن برانکو به پرسپولیس باز است چرا که نتیجه نهایی شکایت النصر از پرسپولیس مشخص می کند برانکو به پرسپولیس ضربه زده یا خیر چرا که اگر النصری ها بتوانند ادعای خود را ثابت کنند، آنگاه برانکو با محرومیت نقل و انتقالاتی که برای پرسپولیس رقم زد، بزرگترین ضربه را به پرسپولیس و فوتبال ایران وارد کرده است. برانکو در حالی با منت از افتخارات خود در پرسپولیس صحبت کرده که پیش از حضورش در پرسپولیس در کارنامه ده ساله او اخراج بوده و اخراج و به واسطه اعتبار پرسپولیس مجدداً در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس معتبر شد و توانست قرارداد سنگینی با الاهلی عربستان به امضا برساند که البته به دلیل کسب نتایج ضعیف در همان 5 هفته نخست از آنجا هم اخراج شد اما باز هم تمام پول خود را دریافت کرد! در واقع این بزرگی نام پرسپولیس بود که او را بزرگ کرد وگرنه مرور کارنامه برانکو قبل از حضور در پرسپولیس، چندان چشمگیر نبوده و او از پرسپولیس به عنوان سکوی پرتاب مجدد برای خود استفاده کرد و از همین سکو برای رسیدن به نیمکت معتبر تیم ملی ایران در قاره آسیا و کنار زدن کارلوس کیروش استفاده کرد که البته این تلاش او بی نتیجه ماند. او در حالی در قامت یک قهرمان این روزها برای هواداران پرسپولیس حرف می زند که هنوز حتی یک جمله بابت هزینه تراشی های عجیبش به واسطه جذب بازیکنان بی کیفیت اوکراینی و کروات در پرسپولیس به هواداران این تیم پاسخی نداده که اخرین آنها یعنی ماریو بودیمیر حدود 600 هزار دلار برای پرسپولیس، هزینه در بر داشت و این در حالیست که رقم قرارداد فعلی بودیمیر با تیم جدیدش زیر 100 هزار دلار است! او در حالی امروز باد در گلو می اندازد که دو سال قبل صدای هواداران پرسپولیس برای ماندن در تیم را نشنید و دیدار سه بار سفیر ایران در کرواسی مبنی بر آماده بودن پولش و درخواست برای ماندگاری او در پرسپولیس نیز بی فایده بود تا در آستانه یک ماه مانده به شروع لیگ نوزدهم، پرسپولیس به دنبال مربی بگردد! در ادامه بخش هایی از صحبتهای برانکو در این زمینه را می خوانید.

 

تناقض عجیب در صحبتهای برانکو: هرگز نمی خواستیم به پرسپولیس ضربه بزنیم!

تناقض عجیب در صحبتهای برانکو: هرگز نمی خواستیم به پرسپولیس ضربه بزنیم!

من در سال 2015 به پرسپولیس آمدم و پس از موفقیت‌هایی که در سه فصل اول با این تیم به دست آوردیم، در تاریخ 14 مِی 2018 (24 اردیبهشت 97) قرارداد دو ساله جدیدی را با باشگاه پرسپولیس برای فصول 19-2018 و 20-2019 امضا کردیم. در فصول گذشته باشگاه به پرداخت دستمزدها متعهدتر بود، اما متأسفانه در فصل 19-2018 ایرج عرب مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس نتوانست با شرایط موجود (تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، تورم و …) کنار بیاید و اوضاع بدتر شد. از همان شروع فصل جدید و از ماه ژوئن 2018 باشگاه پرسپولیس هیچ پرداختی به ما تا ماه مارس 2019 نداشت. هیچ مربی در دنیا نیست که بابت دیرکرد 10 ماهه در پرداخت دستمزدش از خود بردباری و انعطاف‌پذیری نشان ندهد. مربیان خارجی دیگری در ایران بوده‌اند که به خاطر دو یا سه ماه دیرکرد در پرداخت دستمزدشان اقدام به ترک تیم‌های خود کرده‌اند.

با توجه به قوانین جدید فیفا، مربی یا بازیکن می‌تواند تنها پس از عدم دریافت دو ماه از حقوقش اقدام به فسخ یک جانبه قرارداد خود کند. در چنین شرایطی بازیکن یا مربی نامه‌ای به فیفا می‌زند و 15 روز صبر می‌کند و در صورتی که مطالباتش را دریافت نکند، می‌تواند باشگاه را ترک کند. ما در ماه‌های مارس، آوریل و ژوئن سه نامه به فیفا فرستادیم. در آن مقطع در ماه مِی یک پرداختی به ما صورت گرفت که آن هم نصف طلب ما بود. پس از اینکه ما فصل 19-2018 را با قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی و البته صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به پایان بردیم، چندین ملاقات با مدیریت وقت باشگاه داشتیم، اما مسئولان باشگاه نتوانستند منابع مالی لازم را برای پرداخت طلب ما پیدا کنند. سپس ما ایران را بدون حتی دریافت بخشی از طلب‌مان ترک کردیم. پس از اینکه باشگاه مطالبه ما را نادیده گرفت، ما نمی‌توانستیم کاری جز فسخ یک طرفه قرارداد و طرح شکایت در کمیته وضعیت بازیکنان فیفا انجام دهیم. مابقی داستان را هم که خودتان می‌دانید.

پس از اینکه آقای مهدی رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس منصوب شد، اوضاع مالی باشگاه به طرز چشمگیری بهتر شد و باشگاه شروع به پرداخت مطالبات‌مان در بخش‌های کوچک کرد. ما می‌دانستیم که برای مدیریت باشگاه آسان نبود که تمامی طلب را یک جا بپردازد، اما پرداختی‌ها تقریباً هر روز ادامه داشت، برای همین تصمیم گرفتیم که زمان بیشتری در اختیار باشگاه قرار دهیم. ما هرگز قصد نداشتیم به پرسپولیس و هوادارانش ضربه‌ای بزنیم، اما به دنبال دریافت مطالبات‌مان بودیم. سرانجام باشگاه موفق شد تمامی مبلغ را بپردازد از جمله سودی که به آن تعلق می‌گرفت، بنابراین دلیلی نمی‌دیدیم که شکایت از باشگاه پرسپولیس را پیگیری کنیم. در نهایت مایلم از آقای رسول‌پناه بابت تلاش و عزم راسخ او برای حل این پرونده، تشکر کنم.

 

 

پی نوشت: پروفسور برانکو شما 7 جام برای هواداران پرسپولیس به ارمغان آوردید اما هرگز نباید فراموش کنید که این بزرگی پرسپولیس بود که به شما اعتبار مجدد داد و این موضوع برعکس نبوده است چرا که پس از او نیز یحیی گل محمدی به سادگی تیم را قهرمان لیگ کرد تا مشخص شود این بزرگی پرسپولیس است که به افراد اعتبار می دهد و این مسیر معکوس نیست.

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • سعید 3 نوامبر 2020 / 4:05 ب.ظ

    برانکو هفت تا قهرمانی برای پرسپولیس آورد هرچی که گرفت حقش بود، ازون طرف خودش پیشنهاد تخفیف 50 درصدی مطالباتش رو به عرب داد ولی بالادستیای عرب قبول نکردن و گفتن کل مطالباتت رو باید ببخشی، من به عنوان هوادار پرسپولیس اصلا هم ناراحت نیستم ازینکه برانکو حق خودش رو مطالبه کرد و در آخر هم بهش رسید.

    • میلاد 3 نوامبر 2020 / 4:40 ب.ظ

      کسی نگفت حقش نبود . به نظرم حق با نویسنده س که میگه اینهمه منت گذاشتن نداره . اولاً که بالاخره پولتو گرفتی با سود و برای یک فصلی هم که مربیگری نکردی پول گرفتی دوماً قبل از اومدن به پرسپولیس رو رفتم سرچ کردم دیدم واقعاً نویسنده درست میگه و از همه تیماش اخراج شده تو 10 سال قبلش و اگه الان دوباره معتبر شده به خاطر پرسپولیسه درنهایتم اینکه آقای برانکو واقعاً هنوز جوابی برای جذب عجیب 4-5 بازیکن کروات و اوکراینی نداده که چرا این بنجل ها رو به تیم معرفی کرده

  • Reza 3 نوامبر 2020 / 2:50 ب.ظ

    مردونگیشو اونجا ثابت کرد که وقتی النصری ها ازش خواستن علیه پرسپولیس شهادت بده گفت منو پرسپولیس با هم خاطرات خوبی داشتیم و قبول نکرد ولی شفر وی که با یه قهرمانی حذفی خواستار. تعلیق فوتبال ایران شد هر چی هم پشتش بد بگین اون واسه ما خیلی بزرگه

  • Ali 3 نوامبر 2020 / 2:47 ب.ظ

    اول در حدی نیستی اسم برانکو و بیاری دومن این همه جام کسب کرد سومن وقتی تخفیف پنجاه درصدی داد به جای اینکه قبول کنم با دستور وزیر ازش شکایت کردن و جریمه هم دادن خودتونو بزارید جای اون وقتی این همه جام بیاری و پولتم ندن تازه بگن تو بد بودی چی کار. میکنید

  • شیطون 3 نوامبر 2020 / 2:39 ب.ظ

    داداش دیگه چطوی میخواستی ضربه بزنی؟ با 4-5 تا بازیکن بنجلی که قالب کردی نزدیک 1 میلیون دلار ضرر زدی . تخفیفم که ندادی سودتم گرفتی و بی خیال نمیشدی الان پرسپولیس با کسر امتیاز مواجه شده بود . این دلقک بازیا دیگه جواب نمیده و فقط هواداران ابله و احمق هستن که اینا رو باور میکنن . خود برانکو میدونه فوتبال ایران سیرکه هر بار میادبا احساسات ایرانیا اینطوری بازی میکنه و کاراشو پیش میبره . در جدیدترین اتفاقم که دستور دادیباشگاه مالیاتت رو پرداخت کنه تا راه بازگشتت برای فصل بعد چه برای تیم ملی چه پرسپولیس باز باشه . ضربه زن کی بودی تو؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید