کد خبر:34149
پ

تلاش باشگاه پرسپولیس برای عوض کردن جایگاه متهم و شاکی

پس از رسانه ای شدن مضمون متن دادخواست AFC علیه باشگاه پرسپولیس و انتشار اخباری مبنی بر فتوشاپ برخی اسناد توسط باشگاه پرسپولیس، برخی رسانه های نزدیک به این باشگاه و حتی مسئولین باشگاه در صحبتهای اخیر خود سعی در وارونه نمایی و تغییر جایگاه متهم و شاکی هستند.   تلاش باشگاه پرسپولیس برای عوض […]

پس از رسانه ای شدن مضمون متن دادخواست AFC علیه باشگاه پرسپولیس و انتشار اخباری مبنی بر فتوشاپ برخی اسناد توسط باشگاه پرسپولیس، برخی رسانه های نزدیک به این باشگاه و حتی مسئولین باشگاه در صحبتهای اخیر خود سعی در وارونه نمایی و تغییر جایگاه متهم و شاکی هستند.

 

تلاش باشگاه پرسپولیس برای عوض کردن جایگاه متهم و شاکی

تلاش باشگاه پرسپولیس برای عوض کردن جایگاه متهم و شاکی

در حالی که به نظر می رسد وضعیت حذف پرسپولیس از آسیا به واسطه ارائه اسناد جعلی به فدراسیون فوتبال آسیا قطعی است، برخی از مسئولین این تیم سعی دارند با صحبتهای خود، مسئولین فدراسیون فوتبال را در ماجرای حذف این تیم از آسیا مقصر جلوه دهند که البته مسئولین وقت فدراسیون فوتبال نیز در این آبروریزی بزرگ شریک هستند اما متهم اصلی یا به قول داریوش مصطفوی، خوانده اصلی در این پرونده باشگاه پرسپولیس است که ارائه گزارش های جعلی مبنی بر تسویه با طلبکارانش حالا برای کنفدراسیون فوتبال آسیا محرز شده و در آستانه جریمه و محرومیت قرار دارد. اتفاقی که برای سایر تیمهای ایرانی موضوعیت ندارد و این تیم ها به دلیل جعل نکردن اسناد و پرداخت بدهی ها در موعد مقرر، از این قاعده مستثنا هستند.

 

در این شرایط شاهد مصاحبه های عجیب از سوی برخی مسئولین فعلی و پیشکسوتان پرسپولیس مبنی بر مقصر جلوه دادن اعضای فدراسیون فوتبال و به طور خاص کاظم اولیایی و داریوش مصطفوی هستیم. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس عامدانه اقدام به ارائه اسناد خلاف واقع و تسویه با همه طلبکارانش کرده اما دوستان افراد دیگر را در این قضیه مقصر می دانند و شاید انتظار داشتند به سبک دوران مسعود سلطانی فر همچنان بر روی تخلفات ایشان سرپوش گذاشته شود و چون امروز این افراد بنا به مسئولیت خود کار درست را انجام داده اند که با منافع این باشگاه در تضاد است، سعی در مقصر جلوه دادن آنها در حذف از آسیا هستند. این در حالی است که مسعود سلطانی فرها، علی نژادها، مهدی تاج ها، انصاری فردها و… که عامل این رسوایی هستند امروز باید جوابگو باشند نه کاظم اولیایی و مصطفوی !

هر چه که هست، به نظر می رسد دورانی که با سندسازی برخی اتفاقات در فوتبال ایران پیش می رفت به پایان رسیده و پس از موضوع گل گهر، اینبار نوبت به باشگاه پرسپولیس رسید که بابت ارائه گزارش های خلاف واقع به مراجع ذی ربط پاسخگو باشد.

به واقع اگر قانون در سالهای اخیر اجرا شده بود باید چندین امتیاز از این تیم به دلیل بدهکاری حدود 20 میلیاردی که موعد پرداختش تا 18 خرداد بود، کسر می شد؛ به این تیم در حالی مجوز ثبت قرارداد بازیکنانش را داده اند که بر طبق قانون، تیم های بدهکار نمی توانستند قرارداد بازیکن و مربی خود را ثبت کنند اما با استفاده از لابی های وزارت ورزش سابق دوستان توانستند قرارداد ترابی و مغانلو را در نیم فصل دوم قبل ثبت کنند و هنوز هم که هنوز است بعد از حدود 3 سال، بابت انتقال گل محمدی به پرسپولیس به مالک پدیده بدهکار هستند اما نه خبری از کسر امتیاز است و نه جریمه و این تیم مثل روال سابق توانست در نقل و انتقالات فعالیت داشته باشد.

 

پی نوشت: به نظر می رسد عادت مسئولین پرسپولیس به موضع نگاه از بالا در برخورد با مسائل مختلف که با حمایت وزارت ورزش سابق همواره منافع پرسپولیس را تامین می کرد، این روزها حسابی بلای جان مسئولین این تیم شده چرا که هنوز به خروج سلطانی فر از بدنه ورزش کشور عادت نکرده اند و فعالیتهای آنها همچنان بر پایه تصورات سابق و حمایت های او صورت می گرد؛ حمایتی که در عمل دیگر وجود ندارد و موجب ایجاد یک پارادوکس عمیق نزد مسئولین پرسپولیس شده است. در موضع فعلی مسئولین این باشگاه این خط فکری دیده می شود که ما خلاف کردیم، مسئولین فدراسیون چرا این گزارش خلاف را به AFC ارائه کردند؟

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 27 دسامبر 2021 / 1:04 ب.ظ

    8 سال گذشته که بابا جونشون وزارت ورزشو اشغال کرده بود تکلیف این فسادها معلوم بود از کجا آب میخوره من نمیدونم الان چرا انواع و اقسام مسئولین ، در صدور مجوز و فدراسیون و وزارت از این تیم می ترسن یا رودروایسی دارن انگار ، الان اگه یک هزارم این کارارو تیمهای دیگه یا استقلال انجام داده بود مجوز که هیچ ، منحلشون میکردن ولی به اینها چیزی نمیگن مبادا ناراحت بشن و بقیه تیمها رو به آتش اینا سوزوندن بی شرفها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید