کد خبر:8643
پ

تفسیر بند 4 جنجالی حکم کمیته انضباطی فیفا برای پرسپولیس

دکتر غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد تفاسیر مختلف از بند 4 حکم کمیته انضباطی فیفا که به موجب آن، ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس، پیش از مهلت 30 روزه هم منتفی اعلام کرده توضیحاتی ارائه کرد.   تفسیر بند 4 جنجالی حکم کمیته انضباطی فیفا برای پرسپولیس ترجمه […]

دکتر غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد تفاسیر مختلف از بند 4 حکم کمیته انضباطی فیفا که به موجب آن، ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس، پیش از مهلت 30 روزه هم منتفی اعلام کرده توضیحاتی ارائه کرد.

 

تفسیر بند 4 جنجالی حکم کمیته انضباطی فیفا برای پرسپولیس

جزئیات جنجال حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر عقد قرارداد غیرقانونی با بازیکنان جدید

ترجمه مفهومی بند 4 حکم کمیته انضباطی:

اگر پرداخت به طلبکار انجام نگیرد و تا قبل از پایان ضرب الاجل رسید آن به کمیته انضباطی فیفا و فدراسیون فوتبال ایران ارسال نشود، محرومیتی شامل عقد قرارداد جدید با بازیکنان داخلی یا بین المللی  در رده ملی و باشگاهی توسط فدراسیون فوتبال ایران و فیفا بر علیه تیم بدهکار اعمال می شود. اگر به پایان مهلت مقرر رسیده و پرداخت صورت نگرفته باشد، نیازی به صدور حکم رسمی مجدد از سوی کمیته انضباطی فیفا برای اعمال محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی نیست و این محرومیت به طور اتوماتیک می بایست اعمال شود. این محرومیت شامل تیم بزرگسالان و جوانان باشگاه بدهکار خواهد بود. باشگاه بدهکار در این مدت تنها وقتی می تواند مبادرت به عقد قرارداد جدید با بازیکنان داخلی یا خارجی کند که بخش قابل توجهی از مبلغ بدهی را پرداخت کرده باشد. به عبارت دیگر،  اگر این اتفاق رخ ندهد، باشگاه بدهکار نمی تواند از استثنائات و بندهای ماده 6 آئین نامه نقل و انتقالات برای ثبت بازیکنان جدید  قبل از پرداخت بدهی اش، استفاده کند.

 

تحلیل دکتر رفیعی از بند 4

 

?فعالیت های نقل و انتقالاتی پرسپولیس تا پیش از شروع محرومیت(۱۲سپتامبر مصادف با ۲۲شهریور) بدون مشکل است.

?به نظرمن پنج سطر آخر بند ۴ نامه کمیته انضباطی فیفا چیزی رو عوض نمیکند.بلکه تاکید بر پرداخت کل پول هست.

?اگر کل پاراگراف ۴ رو بشکافیم این محورها رو دارد:۱:اگر تا پایان ضرب الاجل پول پرداخت نشود و رسید ارائه نشود ممنوعیت اعمال خواهد شد.( پس از پایان ضرب الاجل)
۲:در پایان ضرب الاجل ممنوعیت ترنسفر هم اتوماتیک اعمال خواهد شد و نیازی به تصمیم جدید نیست.۳:اعاده حق ثبت بازیکن جدید (پس از گذشت ضرب الاجل و عدم پرداخت و اعمال ممنوعیت) تنها در صورتی خواهد بود که کل پول پرداخت شود.

کلیدواژه : پرسپولیسفیفا

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • مسعودعسگری 4 اکتبر 2020 / 11:52 ب.ظ

    سلام مرگ بروطن فروش ایناآریایی نیستن بلاتشبیه معلوم میشه که امام حسین آن زمان تنهاماندچه جوری بوده البته این کوردلان ضدایران وآریایی هستن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید