کد خبر:40795
پ

تغییر موضع مسئولین کشور و آرزوی عدم صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی

به نظر می رسد اتفاقات اخیر در خیابان های کشور موضع مسئولین نظام در خصوص سرنوشت تیم ملی در جام جهانی را تغییر داده است. تغییر موضع مسئولین کشور و آرزوی عدم صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی شاید تا دو ماه قبل کمتر کسی تصورش را می کرد که مسئولین ارشد کشور […]

به نظر می رسد اتفاقات اخیر در خیابان های کشور موضع مسئولین نظام در خصوص سرنوشت تیم ملی در جام جهانی را تغییر داده است.

تغییر موضع مسئولین کشور و آرزوی عدم صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی
تغییر موضع مسئولین کشور و آرزوی عدم صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی

شاید تا دو ماه قبل کمتر کسی تصورش را می کرد که مسئولین ارشد کشور که با پذیرش مسئولیت برکناری اسکوچیچ و بازگرداندن کیروش به فکر کاهش ریسک باخت مقابل انگلیس و امریکا بودند امروز به مرحله ای برسند که چندان هم بی میل به تساوی ایران مقابل امریکا و انگلیس و شکست مقابل ولز و در مجموع عدم صعود از مرحله گروهی نباشند.

آنها به خوبی می دانند که با توجه به موجی از اعتراضات خیابانی که در کشور به راه افتاده، در صورت پیروزی ایران مقابل آمریکا یا انگلیس و یا به طور خوش بینانه صعود از مرحله گروهی، کارناوال های شادی به خیابان ها کشیده خواهد شد و در این بین احتمال اینکه این کارناوال های شادی با تجمعات اعتراضی همراه شود بسیار زیاد خواهد بود که کار مهار آن جمعیت انبوه را که به خیابان ها آمده اند برای نیروهای امنیتی بسیار سخت خواهد کرد.

از این گذشته با توجه به اتفاقات اخیری که ورزشکاران ایرانی در مجامع بین المللی در حمایت از مردم از خود نشان داده اند، مسئولین امر از عدم گلزنی بازیکنان تیم ملی در جام جهانی نیز استقبال خواهند کرد تا مبادا بازیکنی هوس کند مقابل میلیاردها بیننده تلویزیونی حرکت یا شعاری در حمایت از مردم را به نمایش بگذارد که با سیاست های حاکمیت همخوانی ندارد.

 

پخش زنده بازی های جام جهانی 2022 را از کجا ببینیم؟

 

نتیجه اینکه شاید 3 تساوی 0-0 برای ایران در جام جهانی ایده آل ترین نتیجه برای مسئولین سیاسی کشور در این مقطع باشد. نتایجی که نه در آنها شادی گلی خواهیم دید و نه خبری از صعود به مرحله بعد و ورود کارناوال های شادی به خیابان ها خواهد بود. اما با اینهمه به نظر می رسد حتی در صورت وقوع اتفاقات مدنظر مسئولین، سانسورچی پخش زنده بازیهای جام جهانی می بایست فعالیت چند برابری داشته باشد چرا که او می بایست علاوه بر سانسور نمایش پرچم شیر و خورشیدی که توسط احتمالاً توسط ایرانی های خارج از کشور به استادیوم های قطر آورده می شوند به مقابله با امبینس ورزشگاه ها در دقیقه 22 همه بازیها هم برود چرا که کارزاری در سطح جهانی به نام  Sayhername22 به راه افتاده که در دقیقه 22 همه بازی ها، تماشاگران نام مهسا امینی را فریاد بزنند؛ اتفاقی که چندان خوشایند مسئولین سیاسی کشور نیست و به احتمال فراوان در حین پخش مسابقات از تلویزیون ایران، سانسور خواهد شد.

اگر تا پیش از این کیروش به استخدام در آمد تا در بازیهای حیثیتی تیم ملی در جام جهانی مقابل تیم های آمریکا و انگلیس پیروز باشد (حداقل بازنده نباشد) امروز شرایط به کلی با 2 ماه قبل متفاوت شده و شاید مسئولین افسوس این مسئله را بخورند که چرا مربی کوچکی همچون اسکوچیچ را تغییر دادند. با او قطعاً همه نیازهای امروز مسئولین محقق می شد اما تیم کیروش به شدت غیرقابل پیش بینی به نظر می رسد و احتمال رخ دادن هر اتفاقی در 3 بازی پیش رو بر خلاف خواسته مسئولین سیاسی کشور وجود دارد.

 

به نظر شما شعار زن زندگی آزادی تا چه حد در برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 سایه خواهد انداخت؟

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • ناشناس 13 نوامبر 2022 / 8:02 ب.ظ

    کی‌روش مربی مزخرفیه، تیمش جلو ولز و انگلیس گلبارن میشه، همون اسکوچیچ خیلی بهتر بود

  • کوروش 13 نوامبر 2022 / 11:17 ق.ظ

    احسن آقای ملکی دقیقا پیش بینی درستی کردید وای بهحال اون بیننده ای که از تلویزیون میلی و فاسد اینها بازیها رو نگاه کنه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید