کد خبر:4779
پ

تصویری که پنالتی استقلال مقابل سپاهان را تائید می کند + عکس زاویه مخالف

پس از پایان بازی استقلال و سپاهان، نظرات مختلف کارشناسان در مورد پنالتی رخ داده در این بازی را شاهد بودیم که بسیاری از آنها، پنالتی شایان مصلح روی مهدی قایدی را اشتباه دانسته و حرکت مهاجم استقلال را شبیه سازی می دانستند اما دقایقی پیش باشگاه استقلال با انتشار تصویری از زاویه مخالف، به […]

پس از پایان بازی استقلال و سپاهان، نظرات مختلف کارشناسان در مورد پنالتی رخ داده در این بازی را شاهد بودیم که بسیاری از آنها، پنالتی شایان مصلح روی مهدی قایدی را اشتباه دانسته و حرکت مهاجم استقلال را شبیه سازی می دانستند اما دقایقی پیش باشگاه استقلال با انتشار تصویری از زاویه مخالف، به ضربه زانوی شایان مصلح به مهدی قایدی اشاره کرد که از زاویه پخش تلویزیونی قابل مشاهده نبود. با این اوصاف به نظر می رسد نظر کارشناسان داوری با دیدن این تصویر عوض شود چرا که به طور واضحی شایان مصلح از حرکت قایدی تند و تیز به سمت توپ جلوگیری کرد و او را با ضربه زانو در رسیدن به توپ ناکام کرد. البته در این صحنه زرنگی و تیزهوشی مهدی قایدی نیز مزید بر علت شد تا داور را مجاب به اعلام ضربه پنالتی کند چرا که او با سرعت بالایش، خود را در مسیر حرکت شایان مصلح قرار داد و حتی اگر ضربه مصلح به او عمدی نیز نبوده باشد، بر طبق قوانین داوری، او مهاجم را از یک شانس گل محروم کرده و با خطایی سهوی او را درون محوطه جریمه متوقف کرد که جریمه این حرکت یک ضربه پنالتی به سود استقلال بود.

 

کارشناسی داوری بازی استقلال و سپاهان

 

تصویری که پنالتی استقلال مقابل سپاهان را تائید می کند + عکس زاویه مخالف

در تصویر بالا ضربه شایان مصلح با زانو به پائین تنه مهدی قایدی واضح و مشخص است و او در ادامه نیز با دست بالاتنه قایدی را شارژ کرد.

نمونه این اتفاق را بارها مهدی طارمی و علی علیپور تکرار کرده اند و به واسطه سرعت بالایشان وقتی از مدافع حریف جلو می افتند، خود را در مسیر او قرار میدهند و با کوچکترین برخوردی خود را به زمین زده و داوران را مجاب به اعلام ضربه پنالتی می کنند و قایدی نیز با فرمول اساتید پنالتی گرفتن پرسپولیس، توانست یک پنالتی مهم برای تیمش بگیرد.

 

در تصویر زیر نیز به طور واضحی، شایان مضلح سهوی یا عمدی پایش را بر روی پای قایدی می گذارد که این حرکت از نظر قوانین داوری خطا محسوب می شود.

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • تاج 11 آگوست 2020 / 12:01 ب.ظ

    قرمزی ها و زردی ها تحویل بگیرن و خواهشا ; هیسسسسسسسس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید