کد خبر:38223
پ

ترکیب سمی افشین قطبی-حمید استیلی برای تیم ملی ایران در جام جهانی

به نظر می رسد مذاکرات مسئولین فدراسیون فوتبال با افشین قطبی سرمربی سابق تیم پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2022 رو به جلو بوده است که این مربی در پست های اینستاگرامی اخیر خود، به طور رمزی از یک اتفاق بزرگ در خصوص آینده خودش و فوتبال ایران گفته است. […]

به نظر می رسد مذاکرات مسئولین فدراسیون فوتبال با افشین قطبی سرمربی سابق تیم پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2022 رو به جلو بوده است که این مربی در پست های اینستاگرامی اخیر خود، به طور رمزی از یک اتفاق بزرگ در خصوص آینده خودش و فوتبال ایران گفته است.

 

ترکیب سمی افشین قطبی-حمید استیلی برای تیم ملی ایران در جام جهانی

ترکیب سمی افشین قطبی-حمید استیلی برای تیم ملی ایران در جام جهانی

از گوشه و کنار خبر می رسد برکناری اسکوچیچ قطعی شده و این مربی دیگر جایی روی نیمکت تیم ملی نخواهد داشت اما گمانه زنی در خصوص سرمربی بعدی و کادر فنی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 از حالا آغاز شده که با توجه به پستهای اخیر افشین قطبی به نظر می رسد او یک گزینه جدی برای سرمربیگری تیم ملی ایران محسوب می شود.

با توجه به شناخت افشین قطبی از فوتبال ایران و البته کار کردن او در فوتبال آمریکا، ظاهراً مسئولین به این نتیجه رسیده اند که او قادر است از پس بازی حیثیتی و سیاسی ایران و آمریکا که میلیاردها بیننده در سراسر جهان آن را تماشا می کنند، بر آید.

پس از پیروزی دلچسبی که تیم ملی ایران در جام جهانی 98 مقابل آمریکا به دست آورد به نظر می رسد پیروزی یا حداقل نباختن به آمریکا در شرایطی که مذاکرات برجام و تنش سیاسی بین دو کشور به اوج خود رسیده، حکم یک برگ برنده برای مسئولین ارشد کشور دارد و با جمع بندی که انجام داده اند به گزینه ای رسیدند که سابقه کار در فوتبال آمریکا را در کارنامه دارد و شناخت خوبی از فوتبال ایران و فوتبالیستهای ایرانی دارد.

برخی نزدیکان به تیم ملی خبر می دهند در صورت نشستن قطبی روی نیمکت تیم ملی، حمید استیلی زننده یکی از دو گل ایران مقابل آمریکا در جام جهانی 98 نیز به عنوان دستیار در کنار او خواهد نشست و کریم باقری عضوی از آن تیم خاطره ساز نیز در کادر فنی خواهد بود.

بدین ترتیب اگر این ترکیب روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی حاضر شود، به عبارت بهتر از چاله به چاه افتادن است چرا که با برکناری اسکوچیچ از تیم ملی، افکار عمومی و بازیکنان تیم ملی خواهان یک مربی در کلاس جهانی برای موفقیت در جام جهانی بوده و هستند و اگر قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، یک عقبگرد کامل شاهد خواهیم بود که نه تنها دستاوردی برای تیم ملی نخواهد داشت بلکه دوباره باند رنگی قرمز به دور تیم ملی پیچیده می شود و بساط دلالان و پکیج بندهایی که اسکوچیچ را بیچاره کردند، دوباره گرم می شود. در واقع انتخاب افشین قطبی همچنان دو دستگی را در بین بازیکنان تیم ملی ادامه خواهد داد چرا که حامیان اسکوچیچ در ان صورت مدعی خواهند شد، سطح فنی اسکوچیچ بالاتر از قطبی بوده و مطمئناً بزرگان تیم ملی نیز سطح فنی قطبی را قبول نخواهند داشت.

 

هر چه ه هست، امیدواریم کمیته فنی فدراسیون فوتبال که با درایت هم نام کیروش و هم نام برانکو را از لیست کاندیدای سرمربیگری تیم ملی حذف کردند، نام افشین قطبی را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فراموش کنند چرا که اگر صرفاً ایرانی بودن فرد مذکور و کار در فوتبال آمریکا ملاک باشد، الکس نوری نیز حائز این شرایط است وانگهی کیفیت فنی سرمربی اتی به مراتب مهمتر از ایرانی یا خارجی بودن آن است.

 

پی نوشت: حمید استیلی سابقه کار کردن با افشین قطبی در پرسپولیس را در فصلی که منتهی به قهرمانی این تیم شد دارد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • لنگپلیسه کیسه کش هشت تایی بوسیله سرورش تاج فوتبال ایران 17 جولای 2022 / 11:16 ق.ظ

    با نشستن قطبی روی نیمکت مربی گری تیم ملی بجای اسکوچیچ دلال فقط پالان خر عوض می شود و در روی همان پاشنه دلالی و فساد شایدم حتی بیشتر خواهد چرخید .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید