کد خبر:2047
پ

ترمز بورس هم کشیده شد | افت 20 هزار واحدی تنها در نیم ساعت

پس از اینکه بازارهای موازی طلا، سکه، دلار، خودرو با کاهش شدید قیمت ها مواجه شدند، انتظار می رفت که در هفته جاری نیز ترمز بورس نیز به شکل دستوری کشیده شود به شکلی که تنها در 30 دقیقه ابتدایی شروع معاملات، شاخص کل با افت 20 هزار واحدی مواجه شده است.   ترمز بورس […]

پس از اینکه بازارهای موازی طلا، سکه، دلار، خودرو با کاهش شدید قیمت ها مواجه شدند، انتظار می رفت که در هفته جاری نیز ترمز بورس نیز به شکل دستوری کشیده شود به شکلی که تنها در 30 دقیقه ابتدایی شروع معاملات، شاخص کل با افت 20 هزار واحدی مواجه شده است.

 

ترمز بورس هم کشیده شد | افت 20 هزار واحدی تنها در نیم ساعت

 

ترمز بورس هم کشیده شد | افت 20 هزار واحدی تنها در نیم ساعت

در دقایق ابتدایی شروع بازار بورس امروز، اختلال در سیستم آنلاین معاملات باعث به وجود آمدن هراس در بین سهامداران در خصوص روند سفارش گیری شد و همین امر منجر به تشکیل صف های فروش سنگین در بسیاری از نمادها شد به طوری که پس از اعلام خبر افت صادرات صنایع فولادی و کامودیتی، و همچنین افت قیمت دلار، نمادهای شاخص ساز فولاد، فملی با صف فروش سنگین کار خود را آغاز کردند و پس از آن نیز نمادهای بانکی شاخص ساز همچون وبملت و وتجارت که از نمادهای پرتقاضای روزهای اخیر بازار بودند، به صف فروش نشستند.

 

به نظر می رسد اصلاح دستوری شاخص کل، در دستور مقامات قرار گرفته و عرضه های آبشاری حقوقی های بازار حکایت از این اتفاق دارد.

 

در حال حاضر حتی فشار فروش و هیجان به نمادهای گروه خودرویی که با قدرت در صف خرید قرار داشتند نیز کشیده شده و بسیاری از این نمادها نیز در وضعیت منفی و بعضاً با صف فروش کار خود را دنبال می کنند.

حال باید دید مسئولین چه تدبیری برای مدیریت هیجان حقیقی های تازه وارد به بورس می اندیشند چرا که مشابه این اتفاق در اوایل دهه نود نیز رخ داد و بسیاری از سهامداران با ضررهای سنگین به خاک سیاه نشستند اما هر چه که هست اکنون این سوال از دولت مطرح است که اگر توان مدیریت و مهار افزایش نامتعارف قیمتها در حوزه طلا، سکه، دلار، بورس، خودرو، مسکن وجود داشت چطور تاکنون در این باره اقدامی صورت نگرفته بود اما در عرض چند روز به یکبارهتمامی افزایش قیمتهای نامتعارف در بازارهای مختلف توسط نهادهای ذی ربط سرکوب شد؟ به نظر می رسد منافع برخی از افراد با رانت در بالا رفتن قیمتها نهفته بوده و با پایان یافتن مجلس و نزدیک شدن به انتهای دولت، دوستان یقه سفید می بایست جیب خود را برای ارتزاق در سالهای بعد پر می کردند که کردند!

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • ابراهیم تاتلیس 17 مه 2020 / 8:16 ق.ظ

    اینا هر جا لازم باشه تخته گاز میرن هر جا لازم باشه ترمز می کشن

  • مهیار 16 مه 2020 / 8:52 ق.ظ

    اینم از بورس. مردم رو نفله کردن . چقد از ادما تو یه هفته اخیر بدبخت شدن سر این کار دولت . اگه قیمتا اینقد تو مشتتون بود که یه شبه میتونستید مهارشون کنید چرا گذاشتید اونقد نجومی برن بالا ؟

    • وحید 16 مه 2020 / 9:19 ق.ظ

      این شیاطین ها همه چیز دست خودشونه ارزون بکنند یا گرون بکنند (اقای ح ر) بعد عید مگه نگفت برنج نباید گرون بشود الان برنج هندی ۸۰ تومنی قبل عید که کسی نمیخورد الان شده ۱۸۰هزار تومن پس انتظار نداشته باشید که قیمت خودرو و مسکن بیاد پایین .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید