کد خبر:1584
پ

ترفند تشخیص زمان مناسب برای فروش سهام در بورس

این روزها بورس اوراق بهادار تهران با سرعتی خیره کننده به سمت رکوردهای جدید حرکت می کند و سهامداران تازه وارد به بورس به واسطه کسب سودهای آنی و بادآورده غرق در خوشحالی هستند؛ اما سوالی که بسیاری از انها در ذهن دارند این است که این رشد و صعود بورس تا چه زمانی ادامه […]

این روزها بورس اوراق بهادار تهران با سرعتی خیره کننده به سمت رکوردهای جدید حرکت می کند و سهامداران تازه وارد به بورس به واسطه کسب سودهای آنی و بادآورده غرق در خوشحالی هستند؛ اما سوالی که بسیاری از انها در ذهن دارند این است که این رشد و صعود بورس تا چه زمانی ادامه دارد و زمان مناسب برای فروش سهام و شناسایی سود چه موقع است؟

 

ترفند تشخیص زمان مناسب برای فروش سهام در بورس

ترفند تشخیص زمان مناسب برای فروش سهام در بورس

بسیاری از افرادی که به تازگی کد بورسی دریافت کرده اند به صورت شتابزده و بدون اطلاعات کافی از بورس تنها با وارد کردن سرمایه خود به بورس، فعلاً در رشد بورس همراه آن بوده اند و هنوز طعم  و مزه اصلاح و ریزش قیمت ها را نچشیده اند و به همین دلیل احتمالاً با روال طبیعی اصلاح بازار و اصلاح قیمتها که به زودی به سراغ سهمهای آنها خواهد آمد، شوکه شده و نمی دانند چه استراتژی را برای خرید و فروش خود در پیش بگیرند.

 

به طور کلی همه چیز تا زمانی که سهم ها مثبت هستند و در صف خرید قرار دارند خوب است اما قصه وقتی سخت می شود که سهامداران نمی دانند آیا با افت قیمتی سهامشان زمان فروش سهم فرا رسیده یا می بایست همچنان به پای آن سهم بمانند ؟

 

بسیاری از حرفه ای های بازار معمولاً قبل از اینکه سهامداران مبتدی متوجه تغییر روند بازار شوند، از سهم ها خارج می شوند و دست به فروش می زنند و سهامداران مبتدی وقتی به خود می آیند که نماد بورسی آنها درگیر صف فروش شده و خریداری برای سهم آنها وجود ندارد و احتمالاً می بایست با 10 تا 15 درصد پائینتر سهم مورد نظر خود را به فروش برسانند.

 

استفاده از اندیکاتورها برای تشخیص زمان فروش سهام

در تشخیص زمان مناسب برای فروش سهام ترفندهایی وجود دارد که می توان با استفاده از اندیکاتورها و رصد کلیت بازار و نمادهای گروه، به زمان مناسب برای فروش سهام دست یافت.

ذکر این نکته ضروریست که استراتژی هر فرد برای معاملات در بورس متفاوت است و اگر فردی به دنبال ترید کوتاه مدت و نوسان گیری است، می بایست سطوح قیمتی مهم برای خرید یا فروش را بداند.

برای تشخیص زمان مناسب فروش می توان از یک استراتژی سلسله مراتبی استفاده کرد.

در ابتدا می بایست وضعیت نماد مذکور از نظر تکنیکال بررسی شود که آیا سهم مورد نظر به مقاومت های محکم خود نزدیک شده یا خیر؟

در وهله دوم می بایست به بررسی اندیکاتورهای سهم مذکور پرداخت که آیا سیگنال فروش را صادر کرده اند یا خیر؟ اگر به کار کردن با اندیکاتورهای مهم بورس آشنایی ندارید، توصیه می کنیم، هر چه سریعتر به یادگیری آنها بپردازید چرا که کمک شایانی به شما برای تعیین نقاط خرید یا فروش خواهند کرد. اگر اندیکاتورها در وضعیت اشباع خرید قرار دارند و قیمت سهم نیز از نظر تکنیکالی به مقاومت نزدیک است، قبل از رسیدن به مقاومت و با کاستن چند درصدی از حاشیه سود خود، سهم را به فروش برسانید تا گرفتار صف فروش های پیاپی پس از اصلاح قیمتی نشوید چرا که با برخورد سهم به مقاومت احتمال پولبک یا اصلاح سهم بسیار زیاد خواهد بود.

سناریوی دیگری که در برخورد سهم به مقاوت می توان متصور بود، عبور از مقاومت است که برای تشخیص اینکه آیا سهم از مقاومت خود عبور کرده یا خیر می توانید با نگاه به اندیکاتورهای حجمی، این مورد را تائید بگیرید و پس از آن به رصد موقعیت دیگر نمادهای گروه نماد مذکور بپردازید و وضعیت کلی تکنیکالی بازار را نیز در تصمیم نهایی خود در نظر بگیرید چرا که بسیاری از نمادهای بورسی در ایران، با شاخص کل بورس و نمادهای پیش رو بازار پیوستگی دارند و در صورتی که آنها در گارد صعود باشند، می توان همچنان به صعود نماد خود و عبور از مقاومت های پیش رو امیدوار بود.

 

نکته طلایی بورس | بهترین زمان فروش سهام چه زمانی است؟

همواره بهترین تریدرهای بورس جهان به این موضوع معتقد بوده اند که وقتی هیجان مثبت و اخبار مثبت زیاد حول یک سهم شنیده می شود، می بایست از آن سهم فرار کرد و وقت فروش آن فرا رسیده و وقتی یاس و نا امیدی در بین سهامداران یک سهم به وجود آمده، احتمال تزریق پول هوشمند و رشدش افزایش پیدا خواهد کرد و بهترین زمان خرید سهام به حساب می آید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید