کد خبر:4921
پ

ترفند افتتاح حساب در ترکیه در سال 2020 و 2021 بدون اقامت و غیرحضوری

قوانین افتتاح حساب در ترکیه در سال 2020 تغییر کرده و به همین منظرو قصد داریم تا 4 روش افتتاح حساب در استانبول و ترکیه را در زراعت بانک این کشور توضیح دهیم. با استفاده از این روش شما می توانید بدون گرفتن اقامت ترکیه و به شکل غیرحضوری در ترکیه حساب ارزی بین المللی […]

قوانین افتتاح حساب در ترکیه در سال 2020 تغییر کرده و به همین منظرو قصد داریم تا 4 روش افتتاح حساب در استانبول و ترکیه را در زراعت بانک این کشور توضیح دهیم. با استفاده از این روش شما می توانید بدون گرفتن اقامت ترکیه و به شکل غیرحضوری در ترکیه حساب ارزی بین المللی باز کنید. برای دانستن شرایط و مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه، اخبار اقتصادی بتاکاپ همراه باشید.

 

 

انواع روش های انتقال پول به خارج از ایران

 

ترفند افتتاح حساب در ترکیه در سال 2020 و 2021 بدون اقامت و غیرحضوری

ترفند افتتاح حساب در ترکیه در سال 2020 و 2021 بدون اقامت و غیرحضوری
ZIRAAT BANK

یکی از مهمترین گزینه های تجارت بین الملل داشتن حساب ارزی است، داشتن یک حساب ارزی در ترکیه به شما کمک می کند که بتوانید معاملات و تجارت ارزی خود را در سرتا سر جهان به راحتی انجام دهید.

 

در بانک های ترکیه می توان بدون داشتن اقامت هم حساب باز کرد و نیازی نیست که شما ساکن ترکیه باشید یا اقامت ترکیه داشته باشید که بتوانید حساب بانکی داشته باشید.

روش های افتتاح حساب بانکی در ترکیه

همانطور که در بالا اشاره کردیم روش های مختلفی برای افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه وجود دارد و هر شخص می تواند با توجه به شرایطی که دارد اقدام به افتتاح حساب کند و از کردیت کارت ترکیه و انواع کارت های بانکی مانند مستر کارت، ویزا کارت استفاده کند. در اینجا به انواع روش هایی که هر شخص می تواند از طریق آن ها در ترکیه حساب باز کند اشاره می کنیم.
افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت

به نظر من این هیجان انگیزترین روش برای دریافت حساب بانکی از بانک های ترکیه است. در این روش بدون نیاز به پرداخت هزینه گزاف و بدون دردسر می توانید حساب بانکی باز کنید. بانک زراعت و بانک ایش ترکیه تنها با داشتن پاسپورت و شماره مالیاتی برای شما حساب بانکی باز می کند.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بدون اقامت

پاسپورت
شماره مالیاتی
آدرسی در ترکیه (لزومی ندارد آدرس متعلق به خود شخص باشد) برای ارسال ابلاغیه مربوط به بانک
سیمکارت ترکیه

از آنجایی که ممکن است شخص بخواهد از اینترنت بانک حساب خود در خارج از ترکیه نیز استفاده کند برای ارسال پیامک های حساب بانکی نیاز هست که شخص سیمکارت ترکیه داشته باشد. حساب هایی که اشخاص خارجی می توانند در بانک های زراعت و ایش ترکیه باز کنند می تواند دلاری، یورو، پوند و لیری باشد.

افتتاح حساب بانکی بین المللی در این بانک ها یک روزه انجام می شود و یک هفته پس از افتتاح حساب کارت بانکی بین المللی بصورت ویزا کارت یا مستر کارت برای مشتری ارسال خواهد شد.
افتتاح حساب با اقامت ترکیه

در صورتی که ساکن ترکیه هستید و اقامت ترکیه دارید می توانید در بانک های ایش و زراعت نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید.
مدارک لازم برای افتتاح حساب با اقامت

 

کیملیک ترکیه

برگه نفوس ( اداره ثبت احوال ترکیه)
قبض آب و برق و یا گاز به نام خودتان
سیم کارت ترکیه

برای افراد دارای اقامت از آنجا که اغلب ساکن ترکیه هستند کارت های فیزیکی مستر و یا ویزا به نام خود شخص صادر می‌شود اما در همان لحظه این کارت ها تحویل داده نمی‌شوند. کارت های صادر شده بعد از حدود یک هفته بعد به آدرس پستی ثبت شده مشتری ارسال می‌گرد.

با توجه به حساس بودن امور بانکی توصیه می‌کنیم حتما برای افتتاح حساب و دریافت خدمات بانکی از مترجم استفاده کنید.

 

افتتاح حساب در ترکیه با ثبت شرکت

کارت بانکی زراعت بانک ترکیه

از طریق ثبت شرکت در ترکیه نیز می توان برای افتتاح حساب بانکی اقدام کرد دراین نوع افتتاح حساب نیازی به اخذ اقامت نیست شما در پروسه ثبت شرکت در ترکیه سرمایه شرکت را به حسابی واریز می کنید، این حساب امکان دریافت کردیت کارت را دارد ولی مقدار آن بستگی به گردش مالی شرکت دارد. در واقع این حساب یک حساب تجاری و یا همان شرکتی را دارند.
افتتاح حساب از طریق سپرده گذاری در بانک های ترکیه

با توجه به سیاست دولت ترکیه برای جذب مشتریان و سرمایه گذارن خارجی بانک های ترکیه همواره برای مشتریانی که مایل به سپرده گذاری در این بانک ها حتی به مدت یک ماه هستند استقبال کرده و شرایط افتتاح حساب را برای این مشتریان تسهیل می بخشند. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ سی هزار لیر ترکیه است. این سپرده ها می توانند یک ماهه بوده و به آن نیز سود تعلق میگیرد.

نکاتی درباره حساب های بانکی ترکیه

در ترکیه اپلیکیشن بانک ها و اینترنت بانک بسیار کاربردی هستند. حتی بعضی از کارهای بانکی فقط از طریق اپلیکیشن و یا اینترنت بانک انجام میشود. برای استفاده از اپلیکیشن و اینترنت بانک داشتن شماره موبایل ترکیه الزامی است.
سیستم بانکی ترکیه بیشترین درآمد خود را از طریق کارمزد بدست می آورد. بنابراین، کمیسیون و کارمزد ها بخصوص برای انتقال بین بانکی بسیار بالاتر از ایران هستند.
انتقال وجه بین بانکی در روزهای شنبه و یک شنبه به دلیل تعطیلی معمولا انجام نمی شود. در روزهای تعطیل فقط انتقال شعبه به شعبه قابل انجام است.
در بانک های ترکیه سود بانکی بسیار پایینتر از ایران است و دولت چندان به آن روی خوش نشان نمیدهد. اما این مبلغ کمی قابل چانه زنی است و بسته به اشتیاق مدیر یک بانک، میتواند کمی بالاتر از نرخ تصویب شده باشد.
در ترکیه بر خلاف ایران به سپرده درازمدت سود زیادی تعلق نمی گیرد و معمولا بانک ها تمایل دارند که با مشتری خود قراردادهای ۳ تا ۶ ماهه ببندند .

 

مزایای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

زمانیکه شخص در یکی از بانک های ترکیه حساب بانکی باز می کن، مستر کارت و یا ویزا کارت با نام و مشخصات شخص صادر می شود. دریافت نمایید. و امکان مبادلات ارزی با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی فراهم می شود و امکان دریافت و ارسال پول به این کشورها فراهم خواهد شد. سود بانکی برای حساب های لیر شما ماهیانه از ۲۰٪ شروع می گردد و برای حساب دلار ۳٪ سود تعلق می گیرد.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد افتتاح حساب در ترکیه آن را در قسمت نظرات مطرح نمائید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ داده شود.

کلیدواژه : بانکمتفرقه

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • babak 8 ژانویه 2022 / 4:20 ب.ظ

    سلام میشه اینترنتی خودمون ازایران حساب افتتاح کنیم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید