کد خبر:44043
پ

تدبیر خطرناک برای حل مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس

در حالی که پولادگر مدعی شده بود، با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دو وزارخانه اقتصاد و دارایی و وزارت ورزش مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه رفع شده است، به نظر می رسد این تدبیر تکراری و البته خطرناک حکم به حذف هر دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد […]

در حالی که پولادگر مدعی شده بود، با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دو وزارخانه اقتصاد و دارایی و وزارت ورزش مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه رفع شده است، به نظر می رسد این تدبیر تکراری و البته خطرناک حکم به حذف هر دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد بدهد.

پیشتر آقایان همین تدبیر را لحاظ کرده بودند که کنفدراسیون فوتبال آسیا با آن موافقت نکرد و مشخص نیست چه شده که باز هم به سراغ همان فکر قدیمی و منسوخ رفته اند. به واقع چطور باید باور کنیم مالکیت دو باشگاهی که به دو وزارتخانه واگذار شده، مشترک نیست؟ مگر مقام بالادستی هر د وزارتخانه دولت نیست؟ در نتیجه دولت همچنان مالک مشترک دو باشگاه محبوب تهرانی محسوب می شود.

این راهکار عجیب که از مغز نخبگان 1 درصدی جهان تراوش کرده شبیه آن است که مثلاً ایران خودرو اقدام به تیمداری در مسابقات کند و مالکیت یک تیمش را به واحد کنترل کیفیت و مالکیت تیم دیگر را به واحد خط تولید بسپارد! آیا این موضوع نافی مالکیت مشترک دو تیم توسط ایران خودرو است؟

هر چه که هست، راهکار اساسی برون رفت از این بحران جز واگذاری 51 درصد سهام دو باشگاه به بخش خصوصی نیست و هر ترفند و کلک و سندسازی در این زمینه جز آبروریزی و حذف دوباره نمایندگان ایران چیزی در پی نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید