کد خبر:16659
پ

تحلیل فنی بازی پرسپولیس مقابل سپاهان | تساوی مزد ترس یحیی از دربی

در حالی که انتظار می رفت تیم فوتبال پرسپولیس با تمام توان برای گرفتن سه امتیاز مقابل سپاهان در بازی امروز عصرش در برابر سپاهان به میدان برود، اتخاذ سیستم و تاکتیک داعی از سمت گل محمدی، نمایشی نا امید کننده از پرسپولیس مقابل سپاهان ارائه کرد که اگر درخشش حامد لک نبود، تساوی امروز […]

در حالی که انتظار می رفت تیم فوتبال پرسپولیس با تمام توان برای گرفتن سه امتیاز مقابل سپاهان در بازی امروز عصرش در برابر سپاهان به میدان برود، اتخاذ سیستم و تاکتیک داعی از سمت گل محمدی، نمایشی نا امید کننده از پرسپولیس مقابل سپاهان ارائه کرد که اگر درخشش حامد لک نبود، تساوی امروز این تیم مقابل سپاهان در ثانیه های پایانی با شکست همراه می شد. در ادامه به تحلیل فنی بازی پرسپولیس مقابل سپاهان می پردازیم.

 

جدول لیگ برتر ایران 99 1400

 

آمار و اطلاعات بازی پرسپولیس و سپاهان + نمرات بازیکنان

 

تحلیل فنی بازی پرسپولیس مقابل سپاهان | مزد ترس یحیی از دربی

یحیی در این بازی علی شجاعی را در پست غیرتخصصی دفاع چپ استفاده کرده بود و با بیرون گذاشتن مهدی عبدی، عملاً با وحید امیری که در پست غیرتخصصی تک مهاجم بازی می کرد در مصاف با سپاهان حاضر شد؛ او با استفاده از هر 3 هافبک دفاعی خود به نوعی قصد مهار رکردن خط هافبک خلاق سپاهان را داشت و نشان داد با این چیدمان و تاکتیک به دنبال نباحتن در این بازی حساس قبل از دربی است.

بازی در نیمه اول بیشتر در میانه میدان دنبال شد و در برخی دقایق با برتری سپاهان دنبال شد به طوری که در این نیمه پرسپولیس حتی یک موقعیت گل و یا یک شوت به سمت دروازه (چه خارج چه داخل دروازه) نداشت و تنها موقعیت بازی برای سپاهان در دقایق پایانی نیمه اول به دست آمد.

با مصدوم شدن کیروش استنلی در دقایق پایانی نیمه اول و بیرون رفتن او ورق بازی در نیمه دوم به سود پرسپولیس برگشت و بازیکنان این تیم بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند که در دو نوبت احسان پهلوان می توانست دروازه پیام نیازمند را باز کند اما هر بار با واکنش های نیازمند، توپ پهلوان راهی به دروازه سپاهان پیدا نکرد.

در بیشتر دقایق نیمه دوم با توجه به مصدومیت نورافکن و تعویض اجباری او، این سپاهان بود که به نتیجه تساوی راضی بود و سعی در کنترل بازی و استاده از ضد حملات داشت اما با عقب نشستن سپاهان، پرسپولیس نیز چندان بی گدار به آب نمی زد و با حملات پردامنه روی دروازه سپاهان حاضر نبود.

تعویض امید عالیشاه  در دقیقه 80 و حضور سعید حسین پور که اتفاقا او نیز یک هافبک دفاعی است نشان از این داشت که یحیی قصد داشت تا در ده دقیقه پیانی کمربند میانی خود را محکم تر کند تا به هیچ وجه مثل بازی قبل در برابر ذوب آهن سورپرایز نشود.

اما ورود محمدرضا خلعتبری به بازی در ده دقیقه پایانی ورق را به سود سپاهان برگرداند به طوری که اگر سوپرسیوهای استثنایی لک نبود، شاید د همان ده دقیقه پایانی، پرسپولیس 3 گل دریافت می کرد. رفلکس استثنایی لک در ثانیه آخر بازی را می توان شاهکار او در این دیدار نفسگیر نامید که موجب نجات تیمش از یک شکست بد موقع شد.

 

گل محمدی در این بازی بیش از حد احتیاط پیشه کرد و مشخص شد نبود سعید آقایی در جناح چپ این تیم، به شدت بر روی وزن حرکات این تیم اثرگذار است به طوری که سرخ ها در این بازی تنها موفق به ایجاد دو موقعیت گل بر روی دو شوت احسان پهلون روی دروازه سپاهان شدند که در چند سال اخیر این اتفاق بی سابقه به نظر می رسد.

 

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با نگاهی به تعویض های دو تیم می توان به افت کیفی بازی پرسپولیس پی برد چرا که دست گل محمدی روی نیمکت این تیم بسته بود و وقتی بازیکنی همچون سعید حسین پور به زمین می اید، خود گویای عمق فاجعه نیمکت پرسپولیس در این بازی حساس بود.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • فرهاد دو آتیشه سرخ 5 ژانویه 2021 / 10:50 ب.ظ

    شما همین سپاهان ببینید که رو نیمکتش چه بازیکنانی داشت که تازه آخر بازی آورد، محبی ملی پوش یا خلعتبری و … بعد پرسپولیس واقعا کیو رو نیمکتش داره؟ پرسپولیس واقعا با رفتن بازیکنانش شدیدا ضعیف شده، هیچ جایگزینی برای شجاع خرید نشد، هیچ بازیکن بازیسازی جایگزین بشار رسن نداره، و هیچ مهاجم گلزنی هم جای عیسی نیستش، دقیقا تو هر سه پست دفاع، هافبک و مهاجم اصلی ترین و مرکزی ترین بازیکنان پرسپولیس رفتن و هیچ جایگزینی براشون به خدمت گرفته نشد که نتایجشم الان مشخصه، واقعا جای سواله که شما که میدونید بشار بعد از فینال قراره بره چرا بازیکنی مثله محسن مسلمان واسه جایگزینی اول فصل به خدمت گرفته نشد؟؟؟ تازه محسن سهمیه آزاد هم بود! یا شما که میدونستید شجاع داره میره چرا هیچ جایگزینی حتی بازیکن جوان بجاش خرید نشد؟؟؟!، حالا قضیه عیسی یکدفعه اتفاق افتاد و قابل پیشبینی نبود ولی شجاع و بشار که کاملا مشخص بود و فرصت کافی هم بود ، چرا هیچ جایگزینی به خدمت گرفته نشد؟؟؟؟؟! واقعا اینجوری نمیشه، هر مربی ابزار میخواد، فعلا باید با منطق پیش رفت تا نیم فصل که بشه بازیکن جدید و جایگزین خرید کرد، الان بنظرم باید تاکتیک این باشه که فاصله مناسب تو جدول حفظ کنن، ایشالا با خرید بازیکن تو نیم فصل دوم و بازگشت عیسی و ترابی تیم به شرایط خوبش برمیگرده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید