کد خبر:23060
پ

تحلیل بای پرسپولیس و پدیده | ضد حال امین قاسمی نژاد به بنفش ها!

حساسترین بازی هفته نوزدهم لیگ برتر بین پرسپولیس و پدیده مشهد دقایقی پیش با تساوی دو تیم به پایان رسید. در ادامه توجه شما را به تحلیل فنی این بازی جلب می نمائیم.   آمار و اطلاعات بازی پرسپولیس و پدیده   جدول گلزنان لیگ برتر ایران 1400   تحلیل بای پرسپولیس و پدیده | […]

حساسترین بازی هفته نوزدهم لیگ برتر بین پرسپولیس و پدیده مشهد دقایقی پیش با تساوی دو تیم به پایان رسید. در ادامه توجه شما را به تحلیل فنی این بازی جلب می نمائیم.

 

آمار و اطلاعات بازی پرسپولیس و پدیده

 

جدول گلزنان لیگ برتر ایران 1400

 

تحلیل بای پرسپولیس و پدیده | ضد حال امین قاسمی نژاد به بنفش ها!

تحلیل بای پرسپولیس و پدیده | ضد حال امین قاسمی نژاد به بنفش ها!

سرمربی پرسپولیس در این بازی در شرایطی مقابل پدیده قرار گرفت که عیسی آل کثیر را روی نیمکت داشت و با استراحت دادن به چند بازیکن ملی پوش خود از جمله احمد نورالهی و وحید امیری وارد این بازی شد.

بازی با مالکیت کامل و پرس سنگین پرسپولیس از بالا آغاز شد و تیم پدیده مشهد در طول 45 دقیقه اول تنها دل به ضد حملات بسته بود.  پرس سنگین پرسپولیسی ها از بالا، مانع از بازی سازی خط دفاع پدیده شده بود و همین مسئله منجر به زیر توپ زدن پیاپی دروازه بان و مدافعین پدیده شده بود که عمدتاً این دفع ها بی هدف بود و تنها چند دقیقه در حملات پرسپولیس اخلال ایجاد می کرد.

دفاع پدیده در این نیمه بسیار متزلزل و پر اشتباه ظاهر شد و اگر بی دقتی مهاجمین پرسپولیس نبود، آنها در همان 15 دقیقه ابتدایی می توانستند به دو گل دست پیدا کنند اما قانون نانوشته فوتبال در نیمه اول این بازی نفس گیر اجرا شد و تیمی که گل نزد، در نهایت در ثانیه های پایانی نیمه اول، گل دریافت کرد.

 

در نیمه دوم طبق انتظار، بازیکنان پدیده جمع تر و متراکم تر بازی کردند و همین مسئله باعث شده بود تا پرسپولیس برای رسیدن به گل به سانتر از جناحین روی بیاورد. بازیکنان پدیده در این نیمه نیز با ضدحملات هدفمند و زهردار خود در چندین نوبت دروازه حامد لک را تهدید کردند که اگر سیو لک نبود، دروازه پرسپولیس ب ای دومین  بار باز شده بود.

پرسپولیس که تا دقیقه 65 موقعیت خاصی روی دروازه پدیده ایجاد نکرده بود در دقیقه 65 دو تعویض انجام داد و مهدی عبدی به جای پهلوان و نوراللهی به جای کامیابی نیا وارد زمین شد تا آهنگ حملات پرسپولیس شدیدتر شود و همین مسئله نیز چند دقیقه بعد اثر خود را گذاشت و فشار زیاد و دامنه دار بازیکنان پرسپولیس در دقیقه 70 جواب داد و این تیم روی شوت زمینی میلاد سرلک به گل تساوی رسید.

هر چه با دقایق پایانی بازی نزدیک تر شدیم فشار پرسپپولیس بیشتر شد و در دقیقه 78 بهترین موقعیت پرسپولیس را مهدی عبدی در مقابل دروازه خالی از دست داد تا آه از نهاد کادر فنی و هواداران این تیم بلند شود.

مدافعین پرسپولیس که به خیال عقب نشینی کامل پدیده به ساختار دفاعی خود بی توجه بودند روی یک ضدحمله برق آسا که باز هم امین قاسمی نژاد در متن آن قرار داشت غافلگیر شدند که با خوش شانسی سرخ ها این توپ به گل تبدیل نشد.

اما این بازی جذاب کهبا ضدحملات پیاپی دو تیم همراه بود در دقیقه 82 با ضد حمله سریع پرسپولیس همراه بود که در کمال ناباوری اینبار شهریار مغانلو را به تیر دروازه پدیده کوبید و بلااصله بعد از این صحنه نیز تعویض شد و جای خود را به عیسی آل کثیر داد.

گل محمدی در ده دقیقه پایانی از تمام پتانسیل هجومی خود استفاده کرد و وحید امیری را وارد زمین کرد تا باز هم حلقه محاصره روی دروازه پدیده تنگ تر شود اما بی دقتی مهاجمین پرسپولیس در استفاده از موقعیت ها باعث شد تا بازی تا پایان با همین نتیجه 1-1 به پایان برسد.

 

نکته ویژه این دیدار عملکرد فوق العاده خط میانی پرسپولیس بود که علی رغم دفاع متراکم پدیده توانست موقعیت های گل زیادی روی دروازه پدیده ایجاد کنند. اما در طرف مقابل عملکرد ضعیف مهاجمین این تیم و به طور خاص شهریار مغانلو و مهدی عبدی باعث شد تا آنها نتوانند از این موقعیت ها به گل برسند.

 

در مجموع ریسک یحیی گل محمدی در این بازی جواب نداد و نیمکت نشین کردن چند ستاره تیم در نیمه اول کار دست این تیم داد چرا که پس از ورود ستاره های تیم به زمین، روند هجومی پرسپولیس بهتر شد اما دیگر فرصتی برای استفاده از موقعیت ها باقی نمانده بود و 2 امتیاز حساس مقابل تیم متزلزل پدیده از دست رفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید