کد خبر:15075
پ

تاکتیک احتمالی یحیی برای بازی با اولسان | دفاع اتوبوسی در نیمه اول و کشاندن به پنالتی

بتاکاپ – با صحبتهای شب گذشته یحیی گل محمدی در برنامه فوتبال برتر تا حدودی می توان حدس زد که تاکتیک مورد نظر او برای بازی مقابل اولسان چه خواهد بود؛ اشاره پیاپی او به نبود 40 درصد از بازیکنان اصلی تیم که در مراحل قبل تیم را همراهی کرده اند و همچنین در شرایط […]

بتاکاپ – با صحبتهای شب گذشته یحیی گل محمدی در برنامه فوتبال برتر تا حدودی می توان حدس زد که تاکتیک مورد نظر او برای بازی مقابل اولسان چه خواهد بود؛ اشاره پیاپی او به نبود 40 درصد از بازیکنان اصلی تیم که در مراحل قبل تیم را همراهی کرده اند و همچنین در شرایط بازی قرار داشتن اولسان از جمله نکات مهمی بود که یحیی گل محمدی به آنها اشاره کرد که همین مسئله نشان می دهد او با تاکتیک محتاطانه وارد بازی فینال خواهد شد.

 

مقایسه آماری پرسپولیس و اولسان

 

تاکتیک احتمالی یحیی برای بازی با اولسان | دفاع اتوبوسی در نیمه اول و کشاندن به پنالتی

تاکتیک احتمالی یحیی برای بازی با اولسان | دفاع اتوبوسی در نیمه اول و کشاندن به پنالتی

 

با توجه به شرایط موجود و نبود چند عنصر اصلی هجومی پرسپولیس در بازی مقابل اولسان، به نظر می رسد یحیی گل محمدی ریسک نکرده و تیم را با دو هافبک دفاعی متمرکز و عدم صدور مجوز پیشروی زیاد به احمد نوراللهی به میدان خواهد فرستاد. تاکتیک اصلی یحیی در این بازی احتمالاً بسیار متفاوت با آنچه هواداران پرسپولیس و حتی کادر فنی اولسان تصور می کنند خواهد بود. پرسپولیس در این دیدار با توجه به کمبودهایی که در بین نفرات اصلی خود دارد احتمالاً از همان ابتدای بازی، دفاع لایه ای را در دستور کار قرار خواهد داد و چشم به ضد حملات و ضربات ایستگاهی و کرنر برای گل زدن خواهد دوخت. یحیی که به خوبی می داند باز بازی کردن مقابل تیم منسجم اولسان چه تبعاتی برای خط دفاعی آسیب پذیر پرسپولیس با حضور جلال حسینی به همراه خواهد داشت، با دو هافبک دفاعی متمرکز که جلوی مدافعین بازی می کنند، ساختار دفاعی تیمش را تقویت خواهد کرد تا فشار کمتری به سید جلال حسینی 39 ساله در مقابل مهاجمین سرعتی اولسان وارد شود.

 

کلید بازی در نیمه اول نهفته است

در واقع هدف اصلی یحیی و کادر فنی پرسپولیس در این دیدار گل نخوردن در نیمه اول بازی است چرا که گل خوردن از اولسان در نیمه اول بازی، کار را برای سرخ پوشن تهرانی بسیار سخت خواهد کرد و با توجه به اینکه آنها مجبور می شوند بالاتر بازی کنند، فضای بیشتری به مهاجمین اولسان برای ضد حملات داده خواهد شد که این موضوع ممکن است به گلهای بعدی اولسان بیانجامد. در نتیجه یحیی در این بازی هرگز ریسک نخواهد کرد و در نیمه اول احتمالاً تمام تمرکزش را بر روی گل نخوردن از اولسان خواهد گذاشت و چشم به اتفاقات نیمه دوم خواهد دوخت.

هدف کلی پرسپولیس در این دیدار کشاندن بازی به وقتهای اضافه و ضربات پنالتی خواهد بود چرا که با توجه به حضور حامد لک در درون دروازه پرسپولیس که پنالتی گیر خوبی محسوب می شود و پنالتی زنهای قهاری که مقابل النصر پنالتی های خود را گل کردند، یحیی دغدغه زیادی در این بخش نخواهد داشت و احتمالاً بازی 120 دقیقه اولسان مقابل ویسل کوبه، منجر به خستگی بیشتر بازیکنان این تیم در صورت کشانده شدن بازی به 120 دقیقه خواهد شد.

در واقع کلید این بازی در نیمه اول آن نهفته است چرا که اگر پرسپولیس در نیمه اول به گل برسد، به سختی مقابل اولسان تن به شکست خواهد داد و در بدترین حالت بازی به پنالتی کشیده خواهد شد اما اگر اولسان در نیمه اول به گل برسد، احتمال یک شکست سنگین برای پرسپولیس دور از ذهن نیست و در صورتی که بازی با تساوی به نیمه دوم کشیده شود، به احتمال بسیار زیاد تیم اولسان نیز در نیمه دوم با احتیاط بیشتر کار خواهد کرد و کار به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد. در دو حالت از 3 حالت ممکن در نیمه اول، تاکتیک و برنامه مورد نظر یحیی اجرایی خواهد شد و بر همین اساس آنها ابتدا به دنبال گل نخوردن در نیمه اول بازی خواهند بود.

 

اولسان خود را روی کاغذ تیم برتر فینال می داند و شاید از حالا خود را قهرمان بازیهای می داند، اما هر چه از زمان بازی بگذرد و این تیم نتواند به گل برسد از اعتماد به نفس تیمی اولسان کاسته و به همان نسبت به اعتماد به نفس تیمی پرسپولیس افزوده خواهد شد و این موضوع نیز یکی دیگر از دلایلی است که یحیی تحت هیچ عنوان حاضر نیست نیمه اول را با انجام یک بازی انتخاری و رو به جلو قمار کند چرا که در صورت باز بازی کردن احتمال گل خوردن پرسپولیس در این دیدار بسیار زیاد خواهد بود.

 

یحیی تایم به داد پرسپولیس می رسد؟

با توجه به سوابق تیم پرسپولیس با یجیی، این تیم معمولاً در دقایق 1 تا 10 و 45 تا 55 و 85 تا 90 که حریف تمرکز کافی بر روی بازی ندارد، گلهای زیادی در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده و اگر گلی برای پرسپولیس در این دیدار به دست بیاید، به احتمال فراوان در این سه برهه زمانی از بازی خواهد بود.

 

با توجه به نفراتی یکه در پرسپولیس در این مدت برای فینال تست شده اند به نظر می رسد ترکیب زیر در بازی فینال برای پرسپولیس به میدان بروند.

 

حامد لک

سید جلال حسینی

محمد حسین کنعانی زادگان

محمد شیری

سعید آقایی

میلاد سرلک

احمد نوراللهی

سیامک نعمتی

بشار رسن

مهدی عبدی

امید عالیشاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید