کد خبر:4611
پ

تاثیر خط بانکی مستقیم ایران و چین بر بورس و اقتصاد ایران

حسن روحانی در هفته ای که گذشت خبر از یک اتفاق مهم و تحول در اقتصاد ایران در هفته پیش رو داد که پس از عید غدیر خم این خبر را اعلام خواهد کرد. طبق شنیده ها، خبر فوق تخصیص یک خط مستقیم بانکی بین ایران و چین است که ایران را به بزرگترین مشتری […]

حسن روحانی در هفته ای که گذشت خبر از یک اتفاق مهم و تحول در اقتصاد ایران در هفته پیش رو داد که پس از عید غدیر خم این خبر را اعلام خواهد کرد. طبق شنیده ها، خبر فوق تخصیص یک خط مستقیم بانکی بین ایران و چین است که ایران را به بزرگترین مشتری محصولات صادراتی خود وصل می کند و درهای بازار چین را نیز به روی ایران می گشاید به طوری که به واسطه تحریم های آمریکا، دیگر هیچ مشکلی در رد و بد شدن منابع ارزی بین دو کشور وجود نخواهد داشت.

 

قیمت لحظه ای دلار

 

تاثیر خط بانکی مستقیم ایران و چین بر بورس و اقتصاد ایران

تاثیر خط بانکی مستقیم ایران و چین بر بورس و اقتصاد ایران

در صورت تحقق این اتفاق در آینده نزدیک می توان گفت بزرگترین اتفاق اقتصادی در ایران در 10 سال گذشته رقم خورده است چرا که بسیاری از منابع ارزی بلوکه شده ایران در چین آزاد خواهد شد و دیگر نیازی به خرید محصولات بنجل چینی به جای دلارهای بلوکه شده در چین نخواهد بود و از طرفی، رونق روابط تجاری بین ایران و چین موجب حرکت سریعتر چرخ تولید در کشور خواهد شد چرا که بسیاری از موانعی که تاکنون به واسطه تحریم ها وجود داشته، برداشته خواهد شد و تزریق منابع ارزی کافی به بازار نیز تا حد زیادی باعث افت قیمت دلار و یورو خواهد شد که هزینه تمام شده بسیاری از محصولات را کاهش می دهد که این موضوع منجر به سود عملیاتی بیشتر بسیاری از واحدهای تولیدی فعال در کشور خواهد شد.

 

تاثیر مثبت این اتفاق در بورس به حدی است که در دو سه روز پایانی معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته شاهد ورود سنگین نقدینگی افرادی به بازار بودیم که با رانت از این خبر مطلع شده بودند و انتظار یک رشد بزرگ در بازار سرمایه را در آینده نه چندان دور می کشند.

به نظر می رسد تصمیم در خصوص تغییر موقت در زمان سفارش گذاری و معاملات بورس نیز در راستای همین مورد انجام شده چرا که با انتشار این خبر، بار دیگر شاهد هجوم سنگین نقدینگی به بورس خواهیم بود و هسته معاملات طبیعتاً تحمل این حجم از بار را نداشته و تصمیم بر این شده تا معاملات صنایع بزرگ بورسی از جمله کامودیتی ها، پتروپالایشی ها و خودروسازان در یک زمان و سایر نماهای بورسی نیز از ساعت 8:30 تا 11 فرصت معامله داشته باشند.

 

آیا حسن روحانی می تواند با این اتفاق مهم، همه کارنامه سیاه اقتصادی دوران ریاست جمهوری اش را به یکباره سفید کند؟

کلیدواژه : حسن روحانیدولت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید