کد خبر:6803
پ

بیوگرافی و اطلاعات پویا اسبقی گزینه هدایت استقلال

پس از منتفی شدن حضور استراماچونی از نام هایی همچون الکس نوری و پویا اسبقی به عنوان گزینه های مربیگری در استقلال نام برده می شود در ادامه به بیوگرافی و اطلاعات پویا اسبقی  پرداخته ایم.   استوری استراماچونی عصبانی پس از منتفی شدن حضورش در استقلال   بیوگرافی و اطلاعات پویا اسبقی گزینه هدایت […]

پس از منتفی شدن حضور استراماچونی از نام هایی همچون الکس نوری و پویا اسبقی به عنوان گزینه های مربیگری در استقلال نام برده می شود در ادامه به بیوگرافی و اطلاعات پویا اسبقی  پرداخته ایم.

 

استوری استراماچونی عصبانی پس از منتفی شدن حضورش در استقلال

 

بیوگرافی و اطلاعات پویا اسبقی گزینه هدایت استقلال

بیوگرافی و اطلاعات پویا اسبقی گزینه هدایت استقلال

پویا اسبقی متولد کرج 35 ساله سرمربی ایرانی و موفق گوتبورگ سوئد است که از او به عنوان یکی از نوابغ مربیگری فوتبال در سوئد یاد می شود.

اسبقی  که پدر و مادری ایرانی دارد سابقه هدایت دالکورد،یفله و گوتبورگ سوئد را دارد و در این کشور به اریکسون ایرانی شهرت یافته است.

او به واسطه نتایج درخشانش با تیمهای تحت هدایت به گزینه اصلی باشگاه استقلال برای هدایت تیم در فصل آتی تبدیل شده است.

او که در فصل 2019/2020 توانست با تیمش در فینال جام حذفی سوئد در وقت های اضافه مالمو را شکست دهد و به عنوان قهرمانی جام حذفی سوئد دست پیدا کند، همراه تیمش در رقابتهای انتخابی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020/2021 حضور دارد.

 

آمار سوابق پویا اسبقی

آمار برد و باخت او با تیم گوتبرگ چندان جالب نبوده و در 78 بازی که هدایت این تیم را بر عهده داشته، 24 برد، 28 مساوی و 30 باخت کسب کرده و به طور کلی درصد برد او در مربیگری 3 تیم قبلی اش به طور متوسط 35 درصد بوده که آمار ضعیفی محسوب می شود و شهرت او تنها به واسطه قهرمانی اش در جام حذفی با گوتبرگ است که او را بر سر زبانها انداخته است.

 

با توجه به حضور پویا اسبقی با گوتبرگ در مراحل انتخابی و حذفی لیگ قهرمانان اروپا، به نظر نمی رسد او قید دیده شدن در این ویترین بزرگ را بزند و به فوتبال ایران بیاید و مسئولین استقلال نباید وقت خود را برای متقاعد کردن او برای مربیگری در استقلال تلف کنند چرا که گزینه بهتری همچون داریوش یزدانی اکنون در دسترس است.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید