کد خبر:218
پ
چیت چیان در جمع خبرنگاران:

بیش از ۴۰ فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را در داخل تولید کرده ایم

وزیر نیرو گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۴۰ فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را تولید داخل کرده‌ایم و علاوه بر این، جهت برونگرایی صنعت، وزارت نیرو نقش اساسی را در صادرات فناوری‌ها داشته است. به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در چهار سال اخیر بیش […]

وزیر نیرو گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۴۰ فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را تولید داخل کرده‌ایم و علاوه بر این، جهت برونگرایی صنعت، وزارت نیرو نقش اساسی را در صادرات فناوری‌ها داشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۴۰ فناوری مورد نیاز صنعت نیرو را تولید داخل کرده‌ایم و علاوه بر این، جهت برونگرایی صنعت، وزارت نیرو نقش اساسی را در صادرات فناوری‌ها داشته است. در سال‌های گذشته جهت تأمین نیازهای آب و برق، کارهای بسیاری انجام داده‌ایم. به طور مثال در حوزه برق بیش از ۸۰۰۰ مگابایت به ظرفیت برق افزوده شده که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، امروز با خاموشی‌های بسیاری روبرو بودیم.
وی درباره بدهی‌های سازمان‌های دولتی به وزارت نیرو گفت: طبق قانون، قیمت‌های حامل‌های انرژی باید به قیمت واقعی برسد و در صورت تصویب دولت و یا مجلس، کالاهای مردم و بخش‌های دولتی ارائه شود که با قیمتی کمتر از هزینه تمام شده مصرف کنند، دولت مکلف است مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند.
وزیر نیرو افزود: مطابق صورتحساب‌های شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و بررسی‌هایی که سازمان حسابرسی کشور انجام داده است، ارزش این مابه‌التفاوت از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۱۳۹۵ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ البته تلاش داریم که این مطالبات را دریافت کنیم و در سال گذشته بیش از ۷۰۰۰ میلیارد از این مطالبات دریافت شده است و ما آن را صرف پرداخت بدهی بخش خصوصی به دولت کرده‌ایم که از ما طلبکار بود.
چیت‌چیان تصریح کرد: امیدواریم با کمکی که دولت می‌کند از محل همان ۳۰ هزار میلیارد مطالباتی که بخش خصوصی از ما دارد، آنها را پرداخت کنیم.

منبع
خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید