کد خبر:35052
پ

بیانیه عجیب باشگاه گل گهر در واکنش به حکم استیناف

باشگاه گل گهر که ظاهراً در خواب زمستانی فرو رفته و یا منتظر بود دوستانشان در باشگاه تهرانی (!) متن بیانیه برایشان تنظیم کنند در ساعات گذشته با تاخیر یک بیانیه در واکنش به حکم استیناف منتشر کرد. این بیانیه از آن جهت با تاخیر محسوب می شود که باشگاه پرسپولیس که در طرفین این […]

باشگاه گل گهر که ظاهراً در خواب زمستانی فرو رفته و یا منتظر بود دوستانشان در باشگاه تهرانی (!) متن بیانیه برایشان تنظیم کنند در ساعات گذشته با تاخیر یک بیانیه در واکنش به حکم استیناف منتشر کرد. این بیانیه از آن جهت با تاخیر محسوب می شود که باشگاه پرسپولیس که در طرفین این دعوا حضور ندارد، زودتر از آقایان به حکم استیناف واکنش نشان داد تا مشخص شود، اقایان منتظرند تا موارد به آنها دیکته شود و سپس واکنش نشان دهند.

 

بیانیه عجیب باشگاه گل گهر در واکنش به حکم استیناف

در متن بیانیه باشگاه گل گهر به موضوع آیاندا پاتوسی و تناقض در برخورد با این بازیکن و موضوع اریک بوکوم اشاره شده که بارها و بارها به آنه پرداخته شد و حتی عادل فردوسی پور که مطرح کننده این شائبه بود نیز پس از اینکه از استعلام فیفا مطلع شد، از گفته های خود اظهار پشیمانی کرد و بابت غیرمجاز خواندن پاتوسی عذرخواهی کرد اما برخی اقایان همچنان سر خود را مثل کبک به زیر برف کرده اند و به موضوعی می پردازند که هیچ ارتباطی به موضوع اریک بوکوم ندارد. (طبیعیست که تاریخ شروع و اتمام لیگ های کشورهایی که در نیم کره جنوبی زمین قرار دارند با کشورهای نیم کره شمالی متفاوت است و بر همین اساس، مبنا بر اساس دو فصل فوتبالی اخیر قرار گرفت که پاتوسی به سادگی شرایط حضور در لیگ ایران را احراز کرد و این در حالی بود که اگر دو سال اخیر لحاظ شده بود، او در مقایسه ای نابرابر با سیار بازیکنان خارجی قرار می گرفت چرا که بازیهای او در یک فصل و نیم گذشته لحاظ شده بود. فهم این اتفاق بدیهی و واضح ظاهراً برای آقایان دشوار است که مدام از واژه پاتوسی برای سرپوش بر روی قصور خود استفاده می کنند. نکته جالب اینکه حتی اگر قرار بر کسر امتیازات تیم استقلال به واسطه حضور پاتوسی در آن فصل باشد، تیم سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر قهرمان می شود و یک قهرمانی پرسپولیس پس گرفته می شود! )

باشگاه گل گهر در بیانیه خود سعی دارد همه تقصیر را به گردن مسئول تائید کننده مدارک در فدراسیون فوتبال بیاندازد و این در حالیست که مسئولیت صحت اسناد و مدارک بر عهده خود باشگاه ها قرار داده شده است و غیر از این نیز نبوده و نیست. مگر می شود فدراسیون فوتبال برای هر درخواست باشگاهی در نقش مفتش عمل کرده و ساعتها وقت بگذارد تا اصالت مدارک ابرازی را تائید کند؟ بر طبق قانون این مورد بر عهده خود باشگاه قرار داده شده و با توجه به جعلی بودن مدارک ارائه شده، مسئولیت فدراسیون فوتبال در این پرونده ساقط می شود چرا که فرض بر اصالت مدارک و مکاتبات گذاشته شده است.

نکته دیگری که باید اشاره کرد این است که چطور ممکن است باشگاه گل گهر تقصیری را متوجه خود در این پرونده وارد نداند در حالی که آنها پس از بازی مقابل استقلال، به انواع و اقسام روش های دیداری، شنیداری از غیرمجاز بودن اریک بوکوم مطلع شدند (اگر فرض بگیریم آنها قبل از به خدمت گرفتن این بازیکن، از این موضوع اطلاع نداشتند) اما باز هم به این بازیکن بازی دادند که شاید اگر این رویه را در پیش نگرفته بودند، امروز قانونگذار مجازات خفیف تری برای آنها در نظر گرفته بود اما با مشاوره غلطی که به ایشان داده شد، آنها به تصور سنگین کردن هزینه صدور رای نتیجه 3 بر 0 به سود حریفان و ارجاع به اشتباه مسئول فدراسیون، آگاهانه و عامدانه به این بازیکن بازی دادند و در نهایت نیز اینگونه اسیر قانون شدند. شاید بهتر باشد امروز به جای طلبکار بودن، به افکار عمومی پاسخ دهند را با وجود آگاهی از غیرمجاز بودن اریک بوکوم در دو بازی بعدی به او بازی داده شد؟

 

در پایان باید به دوستان عزیز در باشگاه گل گهر که خود را مظلوم در این پرونده می دانند گفت که با تقلب از روی دست آن باشگاه تهرانی و بیانیه هایش(!) خود را مضحکه افکار عمومی نکند چرا که  با پیش کشیدن پرونده های سالهای اخیر و ادعاهای واهی در برخورد متناقض استیناف، تنها شان و منزلت باشگاه گل گهر خدشه دار خواهد شد چرا که در هیچ یک از مواردی که در بیانیه باشگاه گل گهر اشاره شد، جعل سند یا مدرکی وجود نداشته که قرار به رفتار و حکم مشابه باشد. جالب اینکه در تنها موردی که جعل سند(به اعتراف مدیرعامل وقت و خود بازیکن) صورت گرفت، باشگاه پرسپولیس می بایست دو عنوان قهرمانی خود را پس می داد و در دسته 1 بازی می کرد اما به دستور وزیر ورزش وقت، افراد از ورود و پیگیری پرونده مذکور منع شدند تا تیمی جامی به دست بیاورد! اگر انتظار بر این بود که رفتاری مشابه با موضوع دستکاری تاریخ قرارداد مهدی طارمی با باشگاه گل گهر نیز صورت بگیرد، باید گفت که دوران مسعود سلطانی فر منقضی شده و دولت جدید با وزیر ورزش روی کار آمده که با این فسادها مبارزه کند …

 

پی نوشت: سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس (صدری) نیز به اشتباه تصور می کرد شرایط دوران مسعود سلطانی فر هنوز در فوتبال کشور حکمفرماست و در پخش زنده تلویزیونی از مسئولین رسماً درخواست می کرد مثل دوران سلطانی فر همچنان به AFC دروغ بگویند! اما مزید اطلاع آقایان باید گفت، دوران بزن در رو تمام شده است و همین مسئله باعث شده تا لرزه به تن برخی تیم هایی که در دوران وزارت سابق، موفقیتهایی به دست آورده بودند، بیفتد و برای توجیه ناکامی احتمالی کار به استعفا و بیانیه و … کشیده است. سابق بر این همین تیم های قوی تر از بهانه هایشان بودند اما ظاهراً با تغییر دولت، همه چیز عوض شده است!

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید