کد خبر:19295
پ

به فوتبال رحم کنید | ورود جنگ باشگاه ها به قبرستان و مراسم خاکسپاری فوتبالیستها

در حالی که رواج خرافه پس از فوت بازیکنان فوتبال به خصوص چند بازیکن پرسپولیس در سالهای اخیر اوج گرفته و اعداد شماره های پیراهن این دو بازیکن به اتفاقاتی که در جریان بازیها رقم می خورد گره زده می شود، به نظر می رسد پس از این شاهد کری خوانی های سخیف بین هواداران […]

در حالی که رواج خرافه پس از فوت بازیکنان فوتبال به خصوص چند بازیکن پرسپولیس در سالهای اخیر اوج گرفته و اعداد شماره های پیراهن این دو بازیکن به اتفاقاتی که در جریان بازیها رقم می خورد گره زده می شود، به نظر می رسد پس از این شاهد کری خوانی های سخیف بین هواداران و باشگاه های فوتبال پس از مرگ یک بازیکن تیمشان باشیم.

 

به فوتبال رحم کنید | ورود جنگ باشگاه ها به قبرستان و مراسم خاکسپاری

متاسفانه در چند مورد اخیر، شاهد این مسئله بوده ایم که پوشش روی کفن بازیکنان پرسپولیس و حتی استقلال که در چند سال گذشته از دنیا رفتند منقش به لوگوی این دو باشگاه بوده و مشخص نیست علت این حرکت سخیف و غیراخلاقی حتی در هنگام فوت مرحوم چیست؟ آیا او باید در هنگام وداع با دنیای مادی و کری خوانی های سخیف نیز همچنان اسیر چنین صحنه سازی ها و ظاهر سازی ها باشد؟ آیا جنگ بین باشگاههایی که این روزها قبل بازیها برای هم کری می خوانند و بیانیه می دهند به زودی به جنگ در قبرستان تبدیل می شود که فلان مرحوم بیشتر متعلق به کدام باشگاه بوده و پیشکسوت کدام باشگاه محسوب می شده تا لوگوی باشگاه مذکور را روی کفن او درج کنند!

 

تصاویر تشییع و خاکسپاری مرحومین هادی نوروزی، مهرداد میناوند، علی انصاریان، غلامحسین مظلومی

هر چه که هست به نظر می رسد باید بساط این قبیل اقدامات غیرفرهنگی و غیراخلاقی برچیده شود چرا که گره زدن هر اتفاق ارزشی به فوتبال، زیبنده نیست و اگر قه عنوان مثال مرحوم در لوای پرچم مقدس کشور به حاک سپرده شود معنای آن میهن پرستی است اما به واقع پوشش منقش به لوگوی پرسپولیس یا استقلال چه معنایی برای متوفی و خانواده مرحوم خواهد داشت جز نمک بر زخم آنها پاشیدن؟   خانواده مرحوم انصاریان جز این فکر می کنند که اگر او در برنامه منتسب به اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس شرکت نمی کرد اکنون جوان رعنای فوتبال ایران هنوز در قید حیات بود؟ در هنگام خاکسپاری مرحوم نیز دست از سر او بردنداشته و با انجام حرکات تبلیغاتی این چنینی نمک بر زخم خانواده متوفی می پاشید؟

 

مراسم خاکسپاری مرحوم پورحیدری

در تصویر زیر مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم پورحیدری را مشاهده می کنیم که بسیار آبرومندانه و با در نظر گرفتن همه موارد ارزشی و اخلاقی انجام شد. در تاریخ هیچ بازیکنی به اندازه منصور پورحیدری استقلالی نبود اما در مراسم خاکسپاری او خبری از این افراط های این روزهای فوتبال ایران در خاکسپاری عزیزان از دست رفته نبود.

امیدواریم روزی فرا نرسد که باشگاه ها برای اینکه پرچم خود را بر روی تابوت فلان بازیکن مرحوم بیاندازند با یکدیگر وارد جنگ شوند چرا که رویه جاری فعلی بسیار مذموم و زشت به نظر می رسد و لزوم جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه در آینده احساس می شود. اینکه پرچم یا لوگوی فلان باشگاه با مرحوم به خاک سپرده شود، به هیچوجه نشان دهنده تعصب یا هر عنوان دیگری برای فردی که دستش از دنیا کوتاه شده نیست و تکرار این چنین رفتارهایی تنها نشانه ظهور جهالت مدرن در جامعه است. البته برخی افراد مثل رمالان با ربط دادن اعداد و شماره پیراهن بازیکنان به اتفاقات بازی تیمشان به استقبال مرگ این عزیزان می روند باید هم چنین رفتارهای افراطی و خجالت آوری را در هنگام خاکسپاری مرحوم شاهد باشیم.

 

شاید تصویر زیر جدی گرفته نشود اما متاسفانه به زودی با ادامه این رویه شاهد درگیری هواداران تیمها برای اینکه مرحوم پیشکسوت کدام تیم بوده و پرچم کدام تیم باید بر روی متوفی بالاتر باشد، خواهیم بود. به واقع آیا مراسم خاکسپاری جای نمود پیدا کردن رنگهاست؟

در تصویر زیر نیز مراسم تابوت مارادونا در مراسم خاکسپاری او را مشاهده می کنید که تنها با پرچم کشور آرژانتین مزین شده بود و لاغیر.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • ایران 5 فوریه 2021 / 8:19 ب.ظ

    آقای حسام ملکی و آقای میثم فراهانی که هردو الاستقلالی هستید چرا دیگه اسمتان را پایین نوشته ها نمی نویسید خدا انشاالله توهمات و سوزشهایتان را شفا دهد انشاالله تعالی

  • ناشناس 5 فوریه 2021 / 2:11 ب.ظ

    دیروزم نوشتم باشگاه پرسپولیس از مرگ این ۲ دنبال تهییج تیمش برای برد و‌کسب ۳ امتیازه تا سوگواری تا چیز دیگری.مثل استقلال که با مرگ دختر آبی هیجان زده شد و چند تا برد اورد.به این میگن استفاده ابزاری از مصیبت و مرگ دیگران برای موفقیت خودمان. الان تیمها برای انگیزه گرفتن و تصاحب فضای رسانه ای و عمومی و جلب توجه احتیاج به مرگ پیشکسوتهاشون دارن!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید