کد خبر:37364
پ

به بهانه لغو دیدار ایران و اروگوئه | وحشت اسکوچیچ از گلباران شدن و برکناری

شاید تیم ملی ایران تنها تیم حاضر در جام جهانی باشد که هیچ برنامه مدونی برای حضور پر قدرت در جام جهانی ندارد و فدراسیون فوتبال نصف و نیمه به همراه سرمربی اش از ترتیب دادن یک بازی دوستانه عاجز هستند.   به بهانه لغو دیدار ایران و اروگوئه | اسکوچیچ از گلباران ترسید یا […]

شاید تیم ملی ایران تنها تیم حاضر در جام جهانی باشد که هیچ برنامه مدونی برای حضور پر قدرت در جام جهانی ندارد و فدراسیون فوتبال نصف و نیمه به همراه سرمربی اش از ترتیب دادن یک بازی دوستانه عاجز هستند.

 

به بهانه لغو دیدار ایران و اروگوئه | اسکوچیچ از گلباران ترسید یا خستگی ملی پوشان؟

به بهانه لغو دیدار ایران و اروگوئه | اسکوچیچ از گلباران ترسید یا خستگی ملی پوشان؟

پس از منتفی شدن اردوی کانادای تیم ملی به نظر می رسید مسئولین فدراسیون فوتبال خیلی زود بتوانند حریف تدارکاتی مناسبی را جایگزین کانادا و اکوادور کنند و ظاهراً فدراسیون نشینان این مهم را انجام دادند و بازی مقابل اروگوئه در خاک این کشور ترتیب داده شد اما به دلیل ناهماهنگی با سرمربی تیم ملی که به یکباره خواب نما شد و این بازی را نپسندید، این بازی نیز لغو شد.

در این آشفته بازاری که جناب اسکوچیچ از کیان تیم ملی در مقابل تاخیر 24 ساعته ملی پوشان استقلال در اردوی تیم ملی دفاع می کرد چطور است به این چند سوال پاسخ دهد:

 

1.چطور می شود که فدراسیون زمان طلایی برای مذاکره با مسئولین فدراسوین فوتبال اروگوئه را صرف می کند اما در لحظه آخر به بهانه طولانی بودن راه و خستگی، این بازی تدارکاتی لغو می شود؟ آیا جغرافیای اسکوچیچ اینقدر ضعیف است که تصور می کرد، اروگوئه کشوری در خاورمیانه است؟

 

2.انتخاب اروگوئه به عنوان حریف تدارکاتی مسلماً با هماهنگی اولیه با کادر فنی صورت گرفته، اسکوچیچ اکنون باید اعلام کند این بازی بر چه متر و معیاری برای ملی پوشان ایران در نظر گرفته شده است؟ آیا سبک بازی انگلیس، آمریکا و یا هر یک از سه تیم دیگر اروپایی شبیه به سبک بازی متفاوت اروگوئه و اکوادور بود؟

 

هر چه که هست به نظر می رسد اسکوچیچ با دیر رسیدن برخی لژیونرها به اردوی تیم ملی و امکان گلباران شدن مقابل اروگوئه به واسطه ناآمادگی تیم ملی این بازی تدارکاتی را کنسل کرده وگرنه هیچ دلیل دیگری نمی توان برای لغو این بازی متصور بود. اسکوچیچ که خود به خوبی می داند در مسیر رساندن تیم ملی به جام جهانی، سه بازیکن کلیدی تیم ملی چه نقش اساسی داشته و دارند، بارها نشان داده در بازیهایی که هر یک از سه بازیکن اصلی تیم ملی یعنی مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش نبوده اند، کارش چطور به مشکل خورده و احتمالاً با توجه به مصدومیت وحید امیری و شجاع خلیل زاده و محرومیت کنعانی زادگان و عدم آمادگی دروازه بانان فعلی تیم ملی یعنی بیرانوند و نیازمند پیش بینی یک شکست سنگین را مقابل اروگوئه کرده و از همین جهت، این بازی را لغو کرد تا آبروریزی بزرگی که احتمالاً رقم می خورد، باعث افزایش انتقادات و برکناری احتمالی اش نشود.

 

در پایان بار دیگر متذکر می شویم از همان ابتدای برنامه ریزی برای انجام این بازی زمان و مکان میزبانی مشخص بوده و در صورتی که کادر فنی تمایلی به برگزاری بازی در آمریکای جنوبی نداشت، نباید مسیر مذاکرات ادامه پیدا می کرد تا اتلاف وقت برای این بازی صورت نمی گرفت. تا همینجای کار نیز اسکوچیچ 3 روز از دوره فیفادی را بدون حضور لژیونرها و 5 بازیکن استقلال پشت سرگذاشته و نه تنها هنوز حریف تدارکاتی در کار نیست بلکه برگزاری یا عدم برگزاری اردوی قطر نیز مشخص نشده است تا بی در و پیکرترین تیم ملی حاصر در جام جهانی با فاصله تیم ملی ایران باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید