کد خبر:22300
پ

به بهانه تولد یحیی گل محمدی | گواردیولای وطنی

امروز 28 اسفند 99 تولد 49 سالگی یحیی گل محندی سرمربی موفق پرسپولیس است. در ادامه نگاهی داشته ایم به سبک مربیگری یحیی گل محمدی در سالهای اخیر و شباهتش به استیل مربیگری گواردیولا.   به بهانه تولد یحیی گل محمدی | گواردیولای وطنی گل محمدی که از علاقه مندان به شیوه مربیگری پپ گواردیولا […]

امروز 28 اسفند 99 تولد 49 سالگی یحیی گل محندی سرمربی موفق پرسپولیس است. در ادامه نگاهی داشته ایم به سبک مربیگری یحیی گل محمدی در سالهای اخیر و شباهتش به استیل مربیگری گواردیولا.

 

به بهانه تولد یحیی گل محمدی | گواردیولای وطنی

به بهانه تولد یحیی گل محمدی | گواردیولای وطنی

گل محمدی که از علاقه مندان به شیوه مربیگری پپ گواردیولا است و با همان سبک و سیاق گواردیولا هم در مسابقات تیمش را هدایت می کند به شدت به خلاقیت در فوتبال و ارائه ایده های جدید برای ماف با هر حریی علاقه مند است. او خوش شانس است که حمید مطهری یکی از با دانش ترین دستیاران مربی در فوتبال ایران را در کنار خود دارد و با همسویی فکری که با او دارد توانسته از بحران های فنی بزرگی در پرسپولیس عبور کند که آخرین آن مصدومیت 2 دفاع وسط این تیم و نبود بازیکن جایگزین در خط دفاع شد که اتفاقاً منجر به شروع بردهای سریالی پرسپولیس شد. او پیشتر نیز از بحران خروج چند ستاره اصلی تیمش در فصل بیستم به سلامت عبور کرده بود و توانست تیمش را در پایان نیم صل به عنوان صدرنشین مسابقات معرفی کند.

 

یکی از خصوصیات بارز گل محمدی در مربیگری بازیخوانی خوب در کنار زمین است که به محض اینکه متوجه تغییرات تاکتیکی در تیم حری می شود ضد تاکتیک متناسب با آن را در سریعترین زمان ممکن اجرا می کند حتی اگر در دقیقه 15 بازی متوجه اشتباهات تاکتیکی خود شود. نمونه بارز این اتفاق به دربی برگشت فصل گذشته باز می گردد که او و کادر فنی پرسپولیس به نوعی از سبک بازی تهاجمی استقلال در 20 دقیقه ابتدایی سورپرایز شدند اما گل محمدی خیلی سریع توانست با انجام دو تعویض زودهنگام ورق بازی را بازگرداند.

به بهانه تولد یحیی گل محمدی | گواردیولای وطنی

از جمله نکات مهم در سبک مربیگری گل محمدی که یادگار برانکو برای اوست، متکی نبودن به بازیکن است. به طوری که این ساختار و تاکتیک تیمی است که حرف اول را در تیمهای گل محمدی می زند. به عنوان مثال بازیکن 40 ساله ای همچون سید جلال حسینی در این ساختار همچنان قادر است در اوج بازی کند چرا که وقتی سایر بازیکنان وظایف دفاعی خود را به درستی انجام دهند، فشار کمتری به خط دفاع و دروازه بان پرسپولیس وارد می شود.

پیشتر برانکو نیز با همین سبک و سیاق توانسته بود در زمان محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس این تیم را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هدایت کند. گل محمدی در تیمهای سابق خود نیز نشان داد که متکی به ستاره نیست و با بازیکنان معمولی نیز می تواند قدرت تاکتیکی خود را به حریفان پرستاره تحمیل کند و امروز اگر خبری از بیرانوند،علیپور، بشار رسن، خلیل زاده در این تیم نیست اما پرسپولیس روند صعودی خود را ادامه داده است.

در حال حاضر او گران ترین مربی ایرانی حاضر در لیگ برتر محسوب می شود و به واقع باید گفت بهترین مربی ایرانی لیگ برتر نیز کسی نیست جز یخیی گل محمدی و کادرش.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید