کد خبر:16638
پ

به این دلیل ساده شانس پرسپولیس برای پیروزی در دربی بیشتر است

دربی 94 بین استقلال و پرسپولیس در تاریخ 22 دی ماه برگزار خواهد شد و بسیاری از علاقه مندان به دو تیم با توجه به شرایط تیمهای محبوب خود به طور قاطع نمی توانند در خصوص برتری تیمشان در این بازی حساس و 6 امتیازی اظهار نظر کنند چرا که دربی یک بازی ویژه و […]

دربی 94 بین استقلال و پرسپولیس در تاریخ 22 دی ماه برگزار خواهد شد و بسیاری از علاقه مندان به دو تیم با توجه به شرایط تیمهای محبوب خود به طور قاطع نمی توانند در خصوص برتری تیمشان در این بازی حساس و 6 امتیازی اظهار نظر کنند چرا که دربی یک بازی ویژه و خاص است اما با توجه به شرایطی که از نظر فنی در دو تیم حاکم است به نظر می رسد زور پرسپولیس گل محمدی از استقلال بیشتر است.

 

جدول لیگ برتر 99

 

به این دلیل ساده شانس پرسپولیس برای پیروزی در دربی بیشتر است

به این دلیل ساده شانس پرسپولیس برای پیروزی در دربی بیشتر است

اگر از بعد ستاره های حاضر در زمین و نسبت بازیکنان فعلی دو تیم در مقایسه با آخرین دربی مایسه کنیم، بازیکنان بیشتری از استقلال در این تیم ماندگار شده اند و در طرف مقابل ستاره های بیشتری از پرسپولیس رفته اند که می توان به علیپور، بشار رسن، شجاع خلیل زاده، نادری، مهدی ترابی اشاره کرد این در حالیست که تنها علی کریمی به عنوان بازیکن تاثیرگذار استقلال جدا شده است اما از منظر فنی پرسپولیس با حفظ کادر فنی خود ثبات تاکتیکی بیشتری نسبت به به استقلالی دارد که با حواشی زیاد محمود فکری را روی نیمکت خود می بیند.

 

محمود فکری پس از نه بازی در لیگ برتر نتوانسته تاکتیک و سیستم مورد نظر خود را به بازیکنان استقلال به طور کامل منتقل کند به طوری که به جرات می توان گفت استقلال تاکنون در نتیجه گیری خوب عمل کرده اما در نوع بازی، نمایش چندان قدرتمندانه ای از این تیم ندیده ایم و اگر نمایش درخشان رشید مظاهری نبود چه بسا اندوخته امتیازی این تیم نیز از دست می رفت. در طرف مقابل پرسپولیس اگرچه در امتیاز گیری چندان خوب عمل  نکرده اما کیفیت فنی این تیم در بازیهایی که آنها به تساوی رسیده اند نیز برای هواداران پرسپولیس قابل قبول بوده است.

محمود فکری اصرار دارد تا سیستم 3-3-4 را به بازیکنان استقلال تحمیل کند که با توجه به پتانسیل بازیکنان این تیم تاکنون بازیکنان استقلال نتوانسته اند در قالب این سیستم، نمایش خوبی از خود بر جای بگذارند که این مهم به واسطه خالی بودن میانه میدان استقلال با توجه به حضور سه هافبک میانی است که آشنایی چندانی با نوع استقرار در زمین در هنگام حمله و دفاع ندارند. در تیم استقلال تاکنون فوتبال مالکانه ای را شاهد نبوده ایم و این تیم بیشتر به سبک واکنش گرا فوتبال بازی می کند و این در حالیست که هواداران استلال به فوتبال اکشن و کنش گرا عادت کرده اند.

استراتژی محمود فکری در بیشتر بازیهای این تیم این گونه بوده که ابتدا سعی در به ثمر رساندن گل اول بازی کرده و سپس با تاکتیک دفاع و ضد حمله بازی را ادامه داده و تیم او با این تاکتیک کنترلی روی بازی و حریف ندارد.

در طر مقابل پرسپولیس مدتهاست با سیستم 2-4-4 فوتبال بازی می کند و در جریان بازی این پتانسیل نزد بازیکنان پرسپولیس وجود دارد که 2 تا 3 سیستم دیگر را در زمین پیاده کنند به طوری که در برخی بازیها که این تیم نیاز به گلزنی داشته شاهد استاده از سیستم 2-5-3 و 3-4-3 در این تیم بوده ایم قابلیتی که در تیم فعلی استقلال تاکنون ندیده ایم و این تیم پلن دیگری جز تاکتیک پایه تیم و استفاده از تاکتیک ضد حمله وقتی پلن اول اجرایی می شود ندارد و به همین دلیل است که به دلیل نبود پلن و تاکتیک دیگر، بازیکنان این تیم به صورت غریضی به کناره ها رته و قصد سانتر کردن روی دروازه حری را دارند یا در موردی دیگر مدافعین این تیم به دلیل نداشتن گزینه پاس در خط میانی به دلیل پرس حریف در بیشتر مواقع، بدون هدف به زیر توپ زده تا تنها توپ را از منطقه خطر دور کنند.

 

با توجه به کیفیت فنی که در دو تیم استقلال و پرسپولیس سراغ داریم به نظر می رسد پرسپولیس از لحاظ فنی در وضعیت بهتری نسبت به استقلال قرار دارد مگر اینکه فکری در دربی با یک سورپرایز به استقبال مصا با تیم گل محمدی برود و در 20 دقیقه ابتدایی بازی به گل برسد؛ همان کاری که فرهاد مجیدی انجام داد و به طور کامل گل محمدی را در دربی جام حذفی تحت فشار قرار داد.

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • امیر 6 ژانویه 2021 / 10:57 ب.ظ

    استقلال میخوان امسال قهرمان کنند پرسپولیس از نظر بازی خیلی بهتر استقلال

  • محمدرضا کلانتری 6 ژانویه 2021 / 4:37 ق.ظ

    هردوتیم شرایط یکسانی ندارند چونکه متاسفانه داوران تحت فشار هستند تا بنفع استقلال! سوت بزنن ،بهمین خاطر اگر داوران دربی طبق چند بازی گذشته بطرف استقلال! غش نکنند شاهد بازی خوبی خواهیم بود، انشالله بنفع پرسپولیس ایران

  • Ss 5 ژانویه 2021 / 11:32 ب.ظ

    به امید خدا اس اس برندس

  • ابوالفضل 5 ژانویه 2021 / 11:16 ب.ظ

    پرسپولیس خوب بازی میکنه؟؟
    شوخی جالبی بود
    تیمه آخرین بار که برده بایدن هنوز رییس جمهور آمریکا نشده بود.
    سه بازی پشت سر هم داره مساوی میکنه که تو هر سه تا حقش باخت بوده و به لطف داوری و.. سه امتیاز گرفته .
    جلو سپاهان کلا 3تا شوت زدن در صورتی که سپاهان 11تا شوت زده .
    استقلال جلو آلومینیوم فوق العاده بود
    امان از لنگی…

  • یسنا 5 ژانویه 2021 / 8:04 ب.ظ

    خیلی چرت بود.پرسپولیس افتضاحه شما میگین سطح فنی بالاتر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید