کد خبر:15555
پ

بهترین سیستم پرسپولیس بدون ستاره های جدا شده کدام است؟

با جدایی چند ستاره تاثیرگذار در فصل بیستم لیگ برتر از پرسپولیس، یحیی گل محمدی هر روز دستش برای استفاده از نفراتش بسته تر می شود و حالا باید بازی بدون بشار رسن هم به مصائب یحیی اضافه کرد. اما با توجه به بضاعتی که پرسپولیس روی نیمکت دارد، به نظر می رسد کادر فنی […]

با جدایی چند ستاره تاثیرگذار در فصل بیستم لیگ برتر از پرسپولیس، یحیی گل محمدی هر روز دستش برای استفاده از نفراتش بسته تر می شود و حالا باید بازی بدون بشار رسن هم به مصائب یحیی اضافه کرد. اما با توجه به بضاعتی که پرسپولیس روی نیمکت دارد، به نظر می رسد کادر فنی این تیم هنوز این شانس را دارد که قوی ترین ترکیب ممکن برای بازیهای پرسپولیس را روانه میدان کند.

 

بهترین سیستم پرسپولیس بدون ستاره های جدا شده کدام است؟

بهترین سیستم پرسپولیس بدون ستاره های جدا شده کدام است؟

نوع بازی مهدی عبدی شباهت زیادی به سبکبازی علی علیپور دارد و علی رغم اینکه او در لیگ نتوانسته گلزنی کند، اما در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا گلهایی به ثمر رساند که تنها از عهده مهاجمین حرفه ای بر می آمد و به نظر می رسد موتور گلزنی او در لیگ برتر نیز به زودی روشن خواهد شد. پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت و 3 هافبک پشت سر عبدی یعنی نعمتی، رسن و عالیشاه در کارهای هجومی به عبدی اضافه می شدند و در کارهای پرس و دفاعی تیمی نیز حضور موثری داشتند.

اما یحیی این سیستم را برای بازی مقابل تیم قدرتمند اولسان انتخاب کرده بود و مسلماً برای مسابقات داخلی که کیفیت فنی تیم ها به مراتب پائین تر از اولسان است، از تک مهاجم استفاده نخواهد کرد و بار دیگر به سیستم های دو مهاجمه سوئیچ می کند.

با توجه به اینکه مهدی شیری احتمالاً تا چند بازی تحت تاثیر فشار روانی نتواند برای این تیم به میدان برود به نظر می رسد سیستم 2-5-3 بهترین سیستم ممکن برای پرسپولیس فعلی با این نفرات است و از حداکثر پتانسیل نفرات این تیم در زمین استفاده خواهد شد.

 

با آماده شدن محمد انصاری برای بازی، به نظر می رسد سه مدافع این تیم را محمد انصاری، سید جلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان تشکیل خواهند داد.

 

در پست هافبک دفاعی نیز میلاد سرلک و احمد نوراللهی احتمالاً به کار گرفته خواهند شد که البته اگر روند نزولی نوراللهی همچنان ادامه داشته باشد، احتمال اینکه کامیابی نیا جای او را در ترکیب اصلی بگیرد بسیار زیاد است.

سه هافبک جلوی پرسپولیس را نیز سعید آقایی در بال راست و سیامک نعمتی در بال چپ و احسان پهلون به عنوان جانشین بشار رسن تشکیل خواهند داد و وحید امیری و مهدی عبدی نیز دو مهاجم زهردار سرخ ها در بازی های آتی تیم هستند.

 

یحیی روی نیمکت نیز دستش تا حدی باز است چرا که علی شجاعی، آرمان رمضانی، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه و رادوشویچ گزینه های قابل اتکایی برای تعویض های او به نظر می رسند.

 

پی نوشت: در فصل گذشته آندرا استراماچونی پس از مدتها سیستم 2-5-3 را در استقلال پیاده کرد که منجر به تحول اساسی در کیفیت فنی این تیم شد و اگر بازیکنان پرسپولیس بتواند این سیستم را به درستی در زمین پیاده کنند، آنگاه به سادگی قهرمانی پنجم نیز در دسترس خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید