کد خبر:31828
پ

بهترین انتخاب زوج های جوان در تهران

زوج‌های جوان در شروع زندگی با هزینه‌های سنگینی روبرو هستند. هزینه‌های کمرشکن برگزاری مراسم عروسی، تهیه جهیزیه و اجاره خانه از مهمترین هزینه‌های اولیه برای شروع زندگی مشترک است. این هزینه‌های سنگین باعث شده زوج‌های جوان با حساب و کتاب بیشتری عمل کرده و در هزینه‌کردن دقت فراوانی داشته باشند. اجاره خانه در تهران با […]

زوج‌های جوان در شروع زندگی با هزینه‌های سنگینی روبرو هستند. هزینه‌های کمرشکن برگزاری مراسم عروسی، تهیه جهیزیه و اجاره خانه از مهمترین هزینه‌های اولیه برای شروع زندگی مشترک است. این هزینه‌های سنگین باعث شده زوج‌های جوان با حساب و کتاب بیشتری عمل کرده و در هزینه‌کردن دقت فراوانی داشته باشند.

اجاره خانه در تهران با توجه به بالارفتن روزانه قیمت‌ها یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی زوج‌های جوان است. متراژ خانه و موقعیت جغرافیایی آن از مهمترین پارامترها در تعیین قیمت اجاره ملک است. بنابراین زوج‌های جوان باید به دنبال خانه‌ای بروند که علاوه بر اینکه ظاهری زیبا و مناسب داشته باشد، اما از لحاظ متراژ کوچک و در مناطق ارزان‌تر تهران باشد. اگر به دنبال  اجاره آپارتمان در تهران هستید، آگهی‌های متنوع دیوار را بررسی کنید. در ادامه  بهترین انتخاب زوج‌های جوان برای اجاره خانه در تهران را بررسی می‌کنیم.

 متراژ مناسب خانه برای زوج‌های جوان

اغلب زوج‌های جوان، علاقمندند که برای شروع زندگی مشترک، خانه‌ای زیبا و رویایی داشته باشند. با توجه به قیمت ملک و اجاره ملک در تهران و با توجه به شرایط و محدودیت‌های مالی زوج‌های جوان، اجاره خانه‌های بزرگ برای بسیاری، رویایی دست نیافتنی است. بیشتر زوج‌های جوان می‌توانند یک خانه نقلی یک خوابه یا یک سوئیت را برای شروع زندگی انتخاب کنند.

مزیت‌های خانه نقلی برای زوج‌های جوان

خانه‌های با متراژ پایین غالبا نوساز و مهندسی‌ساز بوده و از تمام فضای خانه به منظور رفاه حال ساکنان استفاده بهینه شده است. همچنین با توجه به زندگی‌های پرمشغله امروزی که زوج‌ها بیشتر سرکار هستند، متراژ پایین می‌تواند به راحتی پاسخگوی نیاز زوج‌های جوان برای شروع زندگی باشد.

خانه کوچک‌تر؛ جهیزیه کمتر

اجاره آپارتمان کوچک هم برای آقای داماد و هم برای عروس خانم بسیار به صرفه‌تر است. اجاره آپارتمان‌های کوچک، راحت‌تر است و آقای داماد با کمی تلاش می‌تواند هزینه‌های آن  را تامین کند. از طرفی خانه کوچکتر نیاز به وسایل کمتری دارد. عروس خانم نیز باید هزینه کمتری بابت وسایل خانه پرداخت کند.

خانه کوچک، نظافت ساده‌تر

امروزه در زندگی‌های شهری با هزینه‌های بالا، در اغلب خانواده‌ها زن و مرد مجبورند کار کنند تا بتوانند چرخ زندگی را بچرخانند. وقتی خانم خانه نیز مجبور به کار بیرون از منزل باشد، دیگر زمانی ندارد تا بتواند به نظافت و انجام کارهای یک خانه بزرگ بپردازد!

بنابراین انتخاب خانه کوچک گزینه بسیار مناسبی برای زوج‌های جوان است.

راه‌هایی برای جبران کمبود فضا در خانه‌های کوچک

با استفاده از هنر دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانید آپارتمانی نقلی و کوچک را به خانه‌ای زیبا و شیک تبدیل کنید. با استفاده از نورپردازی مناسب و استفاده از نورهای سفید به راحتی فضای خانه شما بزرگتر به نظر می‌رسد. استفاده از رنگ روشن در انتخاب فرش و وسایل خانه، انتخاب رنگ روشن برای دیوارها و استفاده از نورهای روشن، انتخاب پرده‌های روشن، فضای کوچک خانه را بزرگ و دلباز نشان می دهد. همچنین سرویس مبلمان کوچک یا مبل‌های چند کاره تاشو، انتخاب بسیار مناسبی برای زیباسازی فضای آپارتمان کوچک شما به حساب می‌آید.

 محله‌های ارزان تهران

امروزه با توجه به روند افزایشی قیمت مسکن و قیمت های شوکه‌کننده، اجاره خانه در تهران به کار بسیار دشواری تبدیل شده است. طبق آمارها خرید خانه در چند سال اخیر کاهش یافته و تقاضا برای اجاره خانه‌ها با متراژ پایین افزایش یافته است. طبق گزارش بانک مرکزی، منطقه ۱۸ تهران که جزو محدوده یافت‌آباد می‌شود، از ارزان‌ترین مناطق تهران است و به راحتی می‌توان خانه‌های ارزانی در آن منطقه اجاره کرد.

اگر به دنبال اجاره خانه ارزان قیمت هستید، بیشتر باید در مناطق جنوب شرقی و غرب تهران به دنبال آن باشید. در شمال تهران نیز ممکن است با جستجوی فراوان بتوانید خانه کوچک و مناسب پیدا کنید، اما خانه‌های شمال تهران غالبا اجاره‌های بالایی دارند. در ادامه مناطق ارزان قیمت برای اجاره خانه در قسمت‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

 محله‌های ارزان قیمت در شرق تهران

محله‌های افسریه و پیروزی از محله‌های ارزان قیمت در شرق تهران هستند. در محله‌های

نارمک و تهران‌پارس نیز ممکن است بتوانید خانه‌های مناسبی با قیمت مناسب پیدا کنید. البته قیمت‌ها در این منطقه بسیار نوسان دارد.

 

محله‌های ارزان قیمت در جنوب تهران

محله‌های جنوب تهران قیمت مناسبی برای اجاره خانه دارند و به راحتی خانه‌هایی با قیمت مناسب در این منطقه پیدا می‌شود. بلوار ابوذر، خانی‌آباد و خاوران از محله‌های جنوب تهران هستند که با بودجه کمتر می‌توانید خانه مورد نظرتان را اجاره کنید.

 محله‌های ارزان قیمت در غرب تهران

در سال‌های اخیر شهر تهران از سمت غرب بسیار گسترش یافته است. ساخت مجتمع‌های مسکونی با برج‌های بلند، مراکز تجاری بزرگ و شهرک‌های مسکونی، بیشتر در غرب تهران دیده می‌شود. در بزرگراه همت از شرق به غرب که بروید، به بزرگراه خرازی و منطقه ۲۲ می‌رسید. در این مناطق برج‌های نوساز فراوانی وجود دارند که در شرق تهران چندان دیده نمی‌شوند. محله‌های شرقی تهران مانند استخر، فرجام، تهرانپارس و حکیمیه قدمت زیادی دارند و بیشتر کارمندنشین هستند. اما محله‌های غرب تهران مدرن‌تر و نوسازتر هستند و بیشتر مورد استقبال زوج‌های جوان هستند. مراکز خرید مدرنی مانند مگامال، ایران مال و کوروش همگی در غرب تهران قرار دارند. بناهای معروفی چون برج میلاد و برج آزادی واقع در میدان آزادی در غرب تهران قرار دارند. شرق تهران قدمت بیشتری دارد و فضای سبز و آثار تاریخی بیشتری در آن منطقه وجود دارد. سرخه حصار، لویزان، خجیر، آتشکده، شکارگاه سلطنتی و آثار تاریخی قاجار، همگی در شرق تهران قرار دارد. البته در غرب تهران نیز مناطق سرسبزی مانند کوهسار، چیتگر و کن وجود دارد؛ اما در مجموع قابل مقایسه با فضای سرسبز شرق تهران نیستند. مناطق غربی تهران از آب‌وهوای بهتری برخوردار هستند.

بلوار فردوس، طرشت، چیتگر، پونک، جنت آباد، ستارخان و صادقیه از محله‌های غرب و شمال غرب تهران هستند که طرفداران زیادی برای خرید یا اجاره آپارتمان دارند. این محله‌ها بافت شهری مناسبی دارند و اغلب دارای خیابان‌های عریض هستند. دسترسی به  مناطق مرکزی شهر از جمله میدان آزادی از دیگر امتیازات این مناطق است. شهرک آزادی، شهرک فرهنگیان و تهرانسر از دیگر محله‌های غربی تهران هستند که خانه‌هایی با قیمت اجاره  مناسب‌تر در آنجا پیدا می‌شود.

محله‌های ارزان قیمت در حومه تهران

با نوسان قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران به خصوص در سال‌های اخیر، بسیاری از تهرانی‌ها به شهرک‌های حاشیه تهران مهاجرت کرده‌اند. شهرک‌های پردیس، پرند و اندیشه شهرک‌هایی در اطراف تهران هستند که خانه‌هایی یا قیمت منصفانه می‌توانید در آنجا پیدا کنید. شهر پردیس در شرق تهران دارای امکانات رفاهی مناسبی بوده و به سبب نزدیکی به تهران متقاضیان فراوانی برای خرید یا اجاره خانه دارد. مشکل اصلی شهرهای حاشیه تهران، وجود سیستم حمل و نقل ضعیف تا تهران است. اگر شما کارمند هستید و باید مدام به تهران رفت و آمد کنید، ممکن است برای شما مشکل ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید