کد خبر:39755
پ

بررسی وضعیت لژیونرهای نگران و خوشحال تیم ملی در آستانه اعلام لیست نهایی اردوی اتریش

بر طبق اعلام کارلوس کیروش، اسامی ملی پوشانی که قرار است تیم ملی را در اردوی اتریش همراهی کنند، فردا اعلام خواهد شد؛ بسیاری بر این عقیده اند که با توجه به فرصت کم باقیمانده، کیروش در همین اردو 90 درصد شاکله اصلی تیم ملی در جام جهانی 2022 را خواهد شناخت و بازیکنانی که […]

بر طبق اعلام کارلوس کیروش، اسامی ملی پوشانی که قرار است تیم ملی را در اردوی اتریش همراهی کنند، فردا اعلام خواهد شد؛ بسیاری بر این عقیده اند که با توجه به فرصت کم باقیمانده، کیروش در همین اردو 90 درصد شاکله اصلی تیم ملی در جام جهانی 2022 را خواهد شناخت و بازیکنانی که به این اردو دعوت نشوند، شانس کمی برای حضور در جام جهانی خواهند داشت مگر اینکه بازیکن هم پستی آنها مصدوم شود و کیروش مجبور به جایگزین کردن شود. در ادامه به بررسی وضعیت لژیونرهای نگران و خوشحال تیم ملی در آستانه اعلام لیست نهایی اردوی اتریش در بتاکاپ پرداخته ایم.

بررسی وضعیت لژیونرهای نگران و خوشحال تیم ملی در آستانه اعلام لیست نهایی اردوی اتریش

شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان

دو بازیکنی که با حضور اسکوچیچ توانستند در ترکیب اصلی تیم ملی جا خوش کنند و امیدواری زیادی به حضور در جام جهانی داشتند حالا 24 ساعت پر استرس را پشت سر می گذارند. شجاع خلیل زاده با مصاحبه هایش علیه کیروش در حمایت از اسکوچیچ، شانس کمی برای دعوت مجدد به تیم ملی دارد؛ او در 8 سال حضور کیروش در تیم ملی نیز هرگز در اندیشه های تاکتیکی و سلیقه کیروش جایی نداشت و احتمالاً باید جام جهانی را از تلویزیون تماشا کند.


اما قضیه در مورد کنعانی زادگان کمی متفاوت است. پنالتی زن اول الاهلی در حالی چشم به لیست کیروش دارد که در ماههای اخیر حواشی زیادی را پشت سر گذاشته است. اما او با توجه به اقبال کیروش به سبک بازی اش در جام ملتهای آسیا این شانس را دارد که بار دیگر به تیم ملی دعوت شود.

 

علی علیپور و شهاب زاهدی در رقابت با کریم انصاری فرد


با مصدومیت الهیار صیادمنش که حضورش در جام جهانی قطعی به نظر می رسید، حالا از بین شهاب زاهدی و علی علیپور و کریم انصاری فرد احتمالاً یکی به تیم ملی دعوت شود. کریم انصاری فرد از بازیکنان مورد علاقه کیروش بود که البته در سال منتهی به جام جهانی در تیم معتبری توپ نمی زند. آمار علی علیپور در فصل جدید لیگ پرتغال چندان جالب نیست اما شهاب زاهدی با ادامه درخشش در پوشکاش، شانس زیادی برای دعوت به اردوی تیم ملی دارد. با توجه به جوانتر بودن شهاب زاهدی نسبت به انصاری فرد احتمالاً او مسافر جام جهانی خواهد بود.

وحید امیری + علی کریمی
اما سوال اصلی در خصوص لیست نهایی جام جهانی در خصوص علی کریمی خواهد بود که به همراه وحید امیری مصدوم، خود را به کیروش معرفی کردند تا از وضعیت مصدومیت دو بازیکن مورد علاقه ش در آستانه جام جهانی باخبر شود. بر هیچکس پوشیده نیست که کیروش علاقه زیادی به سبک بازی علی کریمی به عنوان هافبک بازی ساز میانی دارد و شماره 8 تیم ملی در اواخر حضور کیروش در ایران، او بود که پس از مصدومیت و خروج کیروش از تیم ملی، این پست به احمد نوراللهی رسید. وحید امیری دیگر بازیکن محبوب کیروش است که در جام جهانی گذشته عملکرد بی نظیری از خود بر جای گذاشت. اما با توجه به طولانی شدن دوری اش از میادین و مدت زمان کم باقیمانده تا شروع جام جهانی از شانس کمی برای رسیدن به جام جهانی برخوردار است مخصوصاً اینکه در پست او در تیم پرسپولیس، سعید صادقی در بهترین فرم ممکن قرار دارد و بدون شک سعید صادقی مقدم بر وحید امیری خواهد بود.

سامان قدوس


اما خوشحال ترین بازیکن در بین لژیونرهای ایرانی بدون شک سامان قدوس خواهد بود. بازیکنی که کشف خود کیروش بود و با توجه به حضورش در تیم برنتفورد انگلیس و آشنایی اش با سبک بازی بازیکنان تیم ملی انگلیس، کمک زیادی به تیم ملی در جام جهانی خواهد کرد. او که به واسطه بازی برخی بازیکنان پکیجی در تیم اسکوچیچ فیکس تیم ملی نبود، از خوشحال ترین بازیکنان از بازگشت کیروش به تیم ملی خواهد بود.

سردار آزمون
شاید یکی از پر استرس ترین بازیکنان برای اعلام اسامی لژیونرهای عازم اتریش، سردار آزمون باشد؛ او که پیشتر توسط کیروش به بلوغ رسید به یکباره خط خود را از کیروش جدا کرد و با همراهی بازیکنان پکیجی تیم ملی، به حمایت از اسکوچیچ پرداخت و حالا با توجه به نمایش ضعیفش در بوندس لیگا و نیمکت نشینی های پیاپی در بایر لورکوزن، مطمئن نیست گزینه کیروش برای حضور در جام جهانی باشد.

امیر عابدزاده


شاید عابدزاده دیگر آن عابدزاده فصل قبل نباشد و با گلهای بدی که در چند بازی تیم ملی دریافت کرد شانس خوب خود برای جام جهانی را بر باد رفته می دید اما با شناختی که از رویکرد کیروش نسبت به بازیکنانی که در خارج از فوتبال آماتور ایران بازی میکنند، او دوباره شانس حضور در تیم ملی را خواهد یافت. از بین عابدزاده، نیازمند، حسینی، بیرانوند، یکی خط خواهد خورد.

امید ابراهیمی بازنده بزرگ
امید ابراهیمی که مدتهاست در فوتبال قطر بازی می کند، با توجه به تراکم زیاد بازیکنان با کیفیت در پست بازی اش، احتمالاً این اردوی حساس و جام جهانی را از دست خواهد داد. شاید اگر و هم مثل مهدی قایدی و محمد محبی به استقلال باز می گشت تا بازیهایش بیشتر دیده شود، از شانس بیشتری برای حضور در جام جهانی برخوردار می شد.

با توجه به شناختی که کیروش از عزت اللهی، مجید حسینی، احسان حاج صفی و علی قلی زاده، مهرداد محمدی دارد به نظر نمی رسد این بازیکنان مشکلی برای همراهی تیم ملی در اردوی اتریش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید