کد خبر:32426
پ

بررسی مشکل فنی و روانی پرسپولیس | یحیی با این فرمان سهمیه هم نمی گیرد

بسیاری از هواداران پرسپولیس که هنوز از شوک شکست تیم محبوبشان مقابل الهلال خارج نشده اند با شکست پرسپولیس مقابل الومینیوم که با بازی بسیار ضعیفی همراه بود، نسبت به آینده تیمشان نا امید شده اند. آنها با بهت و حیرت به اتفاقات در چند هفته اخیر می نگرند چرا که این تیم و کادر […]

بسیاری از هواداران پرسپولیس که هنوز از شوک شکست تیم محبوبشان مقابل الهلال خارج نشده اند با شکست پرسپولیس مقابل الومینیوم که با بازی بسیار ضعیفی همراه بود، نسبت به آینده تیمشان نا امید شده اند. آنها با بهت و حیرت به اتفاقات در چند هفته اخیر می نگرند چرا که این تیم و کادر فنی تقریباً همان تیم سال قبل است و به جای احمد نوراللهی، رضا اسدی جذب شده که اگر کیفیتش بیشتر از نوراللهی نباشد، کمتر نیست و در خط دفاع نیز فرجی به کار گرفته می شود که جایگزین کنعانی زادگان شده است. اما مشکل پرسپولیس با وجود حفظ شاکله اصلی تیم فصل قبل چیست ؟

 

بررسی مشکل فنی و روانی پرسپولیس | یحیی با این فرمان سهمیه هم نمی گیرد

بررسی مشکل فنی و روانی پرسپولیس | یحیی با این فرمان سهمیه هم نمی گیرد

با مرور بازی های پرسپولیس پس از دیدار این تیم مقابل الهلال به سادگی می توان دریافت که تیمها، دست کادر فنی پرسپولیس در نوع بازی این تیم را خوانده اند و با پرس مدافعین مرکزی پرسپولیس، بازی سازی در این تیم را مختل کرده اند. کندی ذاتی رضا اسدی نسبت به احمد نوراللهی نیز مزید بر علت شده تا سرعت خط میانی پرسپولیس نسبت به قبل پائینتر بیاید و از همه مهمتر حضور یک مدافع 40 ساله در ترکیب اصلی پرسپولیس به یکی از فانتزی های کادر فنی حریفان پرسپولیس تبدیل شده چرا که سید جلال حسینی حتی اگر خودش هم بخواهد دیگر بدنش توانایی مصاف با بازیکنان جوانتر از خود را ندارد و مشخص نیست در این شرایط کادر فنی پرسپولیس چطور ریسک بالای بازی به سید جلال را پذیرفته است.

اما انچه که واضح به نظر می رسد، بازیکن مجور بودن تاکتیک های کادر فنی پرسپولیس است. به طوری که بسیاری از برنامه های پرسپولیس بر روی حرکات و نبوغ فردی مهدی ترابی بنا شده و اگر او در افت به سر ببرد یا تیم حریف او را مهار کند، عملاً فاز هجومی پرسپولیس فلج خواهد شد و تنها راه رسیدن به گل این تیم، اوت دستی و ضربات شروع مجدد و کرنر خواهد بود.

در کنار مشکلات فنی که پرسپولیس در فصل جدید با آن دست و پنجه نرم می کند، این تیم با مشکل روانی نیز مواجه است، کادر فنی این تیم ناخواسته با مطرح کردن موضوع جذب بازیکن خارجی، به طور غیرمستقیم از کیفیت بازیکنان فعلی این تیم در برخی پست ها ابراز نارضایتی کرده و مهاجمین این تیم با استرس بالا پا به مسابقات می گذارند چرا که مدام صحبت از حضور یک مهاجم بلندزن خارجی در ترکیب اصلی پرسپولیس مطرح می شود و این در حالی است که پرسپولیس با ترافیک مهاجم رو به رو است و در پست های دیگر نیاز به جذب بازیکن با کیفیت دارد.

از طرفی نیمکت نشین شدن چند بازیکن از جمله سعید آقایی و بازی به بازیکنانی همچون وحید امیری و سیامک نعمتی در پست غیرتخصصی باعث شده تا جو خوبی در بین بازیکنان پرسپولیس وجود نداشته باشد. اگر درگیری لفظی حامد لک با سیامک نعمتی در بازی مقابل الهلال را فراموش کنیم اما بارها و بارها نشانه های عصبیت و تندخویی را در واکنش های بازیکنان پرسپولیس در بازیهای این تیم می توان دید که خود گویای یک خشم نهفته است که بر روی کیفیت فنی انها تاثیر منفی گذاشته است.

البته شاید نامشخص بودن وضعیت اسپانسرینگ این فصل پرسپولیس و عدم پرداخت مطالبات این تیم نیز در روحیه خراب بازیکنان پرسپولیس بی تاثیر نباشد اما هر چه که هست، اگر گل محمدی با همین فرمان به راهش ادامه دهد، بدون شک پرسپولیس حتی سهمیه لیگ قهرمانان نیز نخواهد گرفت.

مطرح کردن توجیهاتی مثل عدم امکان جذب بازیکن خارجی و … تنها توجیه برای سرپوش گذاشتن بر روی ضعف فنی این تیم است چرا که تیم مقابل پرسپولیس یعنی الومینیوم که 90 دقیقه توانست پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد، با ترکیب منتخب جهان مقابل این تیم صف آرایی نکرده بود و مجموع بازی های ملی بازیکنان ترکیب اصلی پرسپولیس به بالای 150 بازی ملی می رسد.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید