کد خبر:21901
پ

بررسی فرصت سوزی مهاجمین پرسپولیس | آل کثیر بلای جان مهاجمین سرخ

مهاجمین پرسپولیس در فصل جاری عملکرد خوبی را ا خود بر جای نگذاشته اند و اگر شم گلزنی هافبک ها و مدافعین این تیم نبود، شاید اکنون پرسپولیس در جدول لیگ برتر در صدر جدول قرار نداشت. با نگاهی به عملکرد مهاجمین پرسپولیس در فصل جاری در می یابیم که بازیکنانی که در پست تخصصی […]

مهاجمین پرسپولیس در فصل جاری عملکرد خوبی را ا خود بر جای نگذاشته اند و اگر شم گلزنی هافبک ها و مدافعین این تیم نبود، شاید اکنون پرسپولیس در جدول لیگ برتر در صدر جدول قرار نداشت.

با نگاهی به عملکرد مهاجمین پرسپولیس در فصل جاری در می یابیم که بازیکنانی که در پست تخصصی مهاجم برای این تیم به میدان رفته اند به شدت از نظر روانی تحت فشار قرار داشته اند و توپ های ساده ای که مقابل دروازه بعضاً خالی هم به آنها رسیده تبدیل به گل نشده است. حضور احمد نوراللهی و سید جلال حسینی در جدول گلزنان لیگ برتر نیز خود سندی دیگر بر ضعف مهاجمین تخصی پرسپولیس در نیم فصل اول مسابقات است که کادر فنی و هواداران این تیم امدیوارند با بازگشت آل کثیر این نقیصه رفع شود.

 

بررسی فرصت سوزی مهاجمین پرسپولیس | فشار رقابتی که احتمالاً مخرب است

بررسی فرصت سوزی مهاجمین پرسپولیس | فشار رقابتی که احتمالاً مخرب است

پس از محرومیت عیسی آل کثیر، شار روانی زیادی بر روی مهدی عبدی به عنوان جانشین او به وجود آمد به طوری که او رفته رفته زیر این فشار کم آورد و از رم ایده آل خود خارج شد به طوری که موقعیت های بسیار ساده مقابل دروازه حریفان را با بی دقتی محض از دست می داد که این موضوع برای ردی که سابقه گلزنی در دربی نیمه نهایی و فینال آسیا را در کارنامه دارد نشان دهنده فشار روانی بود که بر روی عبدی جوان وجود داشت.

آرمان رمضانی یکی ا خریدهای ناموق یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات تابستانی نیز تحت همین فشار روانی نتوانست بازیهای خوب خود در سایپا را تکرار کند به طوری که در چند بازی که گل محمدی به او فرصت داد، او موقعیت های گل در وضعیت تک به تک یا مقابل دروازه خالی را به طور ناباورانه ای از دست داد تا مشخص شود آرمان رمضانی نیز از وضعیت روحی خوبی برخوردار نیست.

 

مهدی مهدی خانی یکی دیگر از خریدهای ناموفق گل محمدی است که در چند بازی به عنوان بازیکن ذخیره در 15 دقیقه پایانی بازیها به میدان رفت و علی رغم اینکه خوب خودش را در موقعیت گل قرار می دهد اما در زدن ضربات نهایی دچار مشکل شده و نتوانسته تاکنون گلی برای پرسپولیس به ثمر برساند. مهدی خانی جوان در بازی مقابل مس نوین کرمان از ابتدا در ترکیب اصلی حضور داشت و مقابل تیم دسته دومی نیز نتوانست گلزنی کند تا شانس خود برای ترکیب اصلی را برای همیشه از دست داده باشد چرا که با حضور مهدی ترابی و مغانلو و آل کثیر بسیار بعید به نظر می رسد با او بازی برسد.

 

اگرر از پاس گل مهدی ترابی در بازی روز گذشته عبور کنیم، او نیز در چند موقعیت مسلم گلزنی با مشکل در زدن ضربات آخر مواجه شد و نتوانست دروازه تیم دسته دومی مس نوین را باز کند که این موضوع نیز نشان می دهد بازیکنان در خط حمله پرسپولیس همگی تحت فشار روانی شدیدی هستند که احتمالاً به واسطه بازگشت آل کثیر از جایگاه خود در ترکیب اصلی تیم مطمئن نیستند.

 

اوج این اتفاق در بازی روز گذشته پرسپولیس و مس نوین رخ داد به طوری که مهدی عبدی و شهریار مغانلو موقعیت های گل 100 درصدی را ا دست دادند که اگر در حالت عادی و بدون شار روحی روانی این موقعیت ها در تیم دیگری نصیب این بایکنان می شد، قطعاً آن را به گل تبدیل می کردند اما همانطور که روز گذشته دیدیم، شهریار مغانلو در دقایق آخر بازی توپی را از دو قدمی دروازه خالی مس نوین به بیرون زد که گل نکردن آن، سخت تر از گل کردنش بود و این اتفاق نیز بار دیگر ثابت کرد که مهاجمین پرسپولیس در طول 6 ماه محرومیت عیسی آل کثیر همگی زیر سایه او قرار داشته اند و به خوبی می دانند در صورت بازگشت آل کثیر، گزینه اول سرمربی تیم او خواهد بود و به همین خاطر رقابتی که قرار بود سالم باشد به رقابتی مخرب برای مهاجمین پرسپولیس تبدیل شده که همگی با افت روحی و فشار روانی ناشی از احتمال نیمکت نشینی در بازی های بعدی، موقعیت های گل بسیار ابتدایی را از دست می دهند.

 

هر چه که هست، با تداوم گلزنی امید عالیشاه و بازیهای درخشانش و بازگشت ترابی و آل کثیر به نظر نمی رسد نفراتی که در بالا اسم بردیم، شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس داشته باشند و در خوش بینانه ترین حالت به عنوان بازیکن تعویضی به میدان خواهند آمد.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید