کد خبر:21908
پ

بررسی عملکرد مسعود ریگی | فاجعه ای برای همه فصول

مسعود ریگی که از ابتدای فصل گذشته در ترکیب استقلال به میدان رفته در این مدت با استراماچونی، مجیدی نامجومطلق و محمود فکری کار کرده ایت در ادامه به بررسی عملکرد ریگی در این مدت می پردازیم.   بررسی عملکرد مسعود ریگی | فاجعه ای برای همه فصول ریگی که از قد و قامت کوتاه […]

مسعود ریگی که از ابتدای فصل گذشته در ترکیب استقلال به میدان رفته در این مدت با استراماچونی، مجیدی نامجومطلق و محمود فکری کار کرده ایت در ادامه به بررسی عملکرد ریگی در این مدت می پردازیم.

 

بررسی عملکرد مسعود ریگی | فاجعه ای برای همه فصول

بررسی عملکرد مسعود ریگی | فاجعه ای برای همه فصول

ریگی که از قد و قامت کوتاه تری نسبت به استاندارد هافبک ها دفاعی برخوردار است، به واسطه همین نقیصه همواره در زدن ضربات سر اول با مشکل مواجه است و یکی از مدافعین وسط استقلال مجبور است در بسیاری از مواقع ترک پست کرده و توپ های مستقیم ارسالی توسط حریفان را به جای ریگی دفع کند و به واسطه همین مسئله دفاع استقلال در دو سال گذشته همواره متزلزل بوده است چرا که در صورتی که مدافع نتواند توپ بلند را بزند، ساختار دفاعی استقلال با خط جدی رو به رو می شود. این خطر به واسطه از جریان خارج شدن ریگی و یکی از مدافعین وسط استقلال است و با مرور گلهای دریافتی استقلال در دو سال اخیر به سادگی می توان به این نقیصه آشکار در ساختار دففاعی استقلال پی برد.

 

ریگی در فصل گذشته خوش شانس بود که بازیکن بلند قامتی همچون علی کریمی کنارش بازی می کرد و او برای زدن ضربات سر اول در میانه میدان اقدام می کرد و این نقص کمتر به چشم می آمد اما در فصل اخیر آرش رضاوندی در کنار ریگی بازی می کند که بر خلاف علی کریمی، هرگز به خصوصیات بازی در این پست آشنا نیست و همین مسئله باعث شده مرکز میدان برای استقلالی ها به یک نقطه ضعف بزرگ تبدیل شود.

ریگی که در بازی خوانی نیز معمولاً ضعیف عمل می کند و آمار قطع توپ پائینی در زمین از خود بر جای می گذارد در برخی بازیها درصد پاسهای اشتباهش هم از استاندارد بالاتر می رود تا مشخص شود حریفان به سادگی با برنامه ریزی بر روی او و فشار گذاشتن بر روی این بازیکن، می توانند میانه میدان را از آن خود کنند.

برای نمونه اگر بخواهیم بین ریگی و میلاد سرلک که هافبک دفاعی پرسپولیس محسوب می وشد یک مقایسه انجام دهیم به سادگی می توان کیفیت بالاتر سرلک نسبت به ریگی را در همه زمینه ها شناسایی کرد.

سرلک با فیزیک مناسب و قد و قامت بلند در میانه میدان برای پرسپولیس میانداری می کند و به قوت قلب خط دفاع این تیم در فا دفاعی و پشتیبان خط حمله پرسپولیس در فاز حمله تبدیل شده است و این در خالیست که مسعود ریگی به جز پاس ساده به بازیکن کناری که عمدتاً هم رو به عقب است، حرکت خلاقانه دیگری در زمین برای استقلال انجام نمی دهد و همه این موارد باعث شده تا کیفیت فنی استقلال در این فصل به شدت پائین بیاید چر که پیشتر در این پست نفرات با کیفیتی همچون امید ابراهیمی و علی کریمی به میدان می رفتند و در فصل جاری با افت فرشید باقری و عملکرد ضعیف ریگی در این منطقه حساس، استقلال نه در خط دفاع استحکام دارد و نه در فاز هجومی با صلابت حمله می کند و به نظر می رسد جذب یک هافبک دفاعی با کییت می بایست در اولویت فرهاد مجیدی برای ادامه فصل باشد. آبی ها که نتوانستند مهدی کیانی را جذب کنند احتمالاً باید به دنبال بازیکنی از لیگ یک یا تیم های پایه خود باشند که حداقل خصوصیات یک هافبک دفاعی استاندارد را دارا باشد وگرنه ادامه دادن با ریگی به عنوان بازیکن فیکس حساس ترین منطقه زمین استقلال، ضربات مهلکی به پیکر این تیم در ادامه فصل خواهد زد.

 

گفتنیست او در بسیاری از بازیهای نیم فصل اول که برای استقلال به میدان رفت نمرات پائینی در بین نمرات بازیکنان استقلال کسب کرد و نبود آلترناتیو با کیفیت کادر فنی استقلال را مجبور به استفاده از او کرده است.

دیدگاه کاربران 7 دیدگاه
  • معراج 13 مارس 2021 / 7:14 ب.ظ

    فاجعه شمایید نویسنده برای همه عمر سیاه کارنامه ورزشی نویستان

  • Rezaya 13 مارس 2021 / 3:39 ب.ظ

    خانم یا آقای لیام …. اولش که پرسپولیس با ۴ هافبک دفاعی بازی میکنه و سرلک تنها نیست و بازی سازها هم هستن و خط دفاعش هم ۵ ساله کنار همن و سرلک و احمد و کمال با کمک بازی ساز تیمش و دفاع ضربه سر اول رو میزنن ولی استقلال با ۳ دفاع ویک هافبک دفاعی معلومه که بهش فشار میاد تو این نقطه و ربطیم به قد نداره کما اینکه وقتی علی کریمی هم بود باز مشکل دفاعی داشتیم بخاطر عدم ثباط تو خط دفاع درضم هر هافبکی یه خصوصیاتی داره و بنظرم ریگی تو تخریب و موقع ضدحمله خوردن خیلی بیش از حد موثره مثل کمال که خصوصیات دفاعی داره وهیچ گونه بازی سازی نداره و احمد بیشتر نیمه زمینه و احمد و سرلک به نوبتی بازی سازی و روبه جلو میرن و برمیگردن و این ۳ نفر با سه خصوصیات متفاوت و به کمک بازی سازی که میزارن کاراشون رو انجام میدن بعد انتظار داری یه بازیکن کار سه الی ۴ بازیکن رو انجام بده ؟؟؟؟ هرچند همه میدونن که استقلال تو هافبک بازی سازی مشکل داره و اگر ۳ دفاع بازی کنه نیاز مبرمی داره هم به بازی سازی هافبک هجومی هم یکی که کنار ریگی خط هافبک دفاعی رو کامل کنن و بنظرم این یه بررسی الکیه هرچند همه کارشناسیای فوتبال ما مثل بقیه مشکلات و مسخره بازیای که هسته و فقط دلیل کارشناسیاتون تخریبه و هیچ دلیل دیگه ای نداره اما بازم میگم استقلال یا باید فرشید باقری رو هم بازی بدن کنار ریگی یا یک هافبک دفاعی خیلی خوب بگیرن درضم کلاس فوتبال باقری طوریه که اگر کنترلش کنن خیلی میتونه به تیم کمک کنه درحالی بازیکنان فعلی و بازیکنانی که رفتن تو پرسپولیس هم بودن برانکو هرفصل دنبال فرشید باقری بود چون نسبت به شخصیت برانکو میدونست میتونه حاشیه ها رو کنترل کنه و از کیفیت باقری بهره ببره و مطمئنن اون زمان سطح باقری از الان و اون زمان احمد و کمال خیلی بالاتر بوده فقط باید بازیش بدن و حاشیه رو کنترل کنن ۲ بازی هماهنگ بشه بعد ببین که کنار ریگی غوغا میکنن

  • رضا 13 مارس 2021 / 3:02 ب.ظ

    شما از ریگی خوشت نمیاد یک بحث دیگس. وقتی استراماچونی ریگی را به باقری و رضاوند و شجاعیان و هر هافبک دیگری ترجیح داد معلومه با کیفیته. ریگی بسیار فرز و چالاکه و بدن منعطفی داره و خوب تیمو میچرخونه.5 سانت قد در فوتبال کوچکترین اهمیتی برای هافبک نداره.

  • تاج کبیر 13 مارس 2021 / 2:34 ب.ظ

    با سلام چند نکته راجب هافبک های وسط خواستم بگم فرشید باقری و ریگی و واقعن جنگنده و تن ب تن اصلا موفق و در حد و قامت نام استقلال نبوده و رضاوند و اسماعیلی و مهدی پور در حد وسط و بازی هاشون بچشم نمیات دلیل دارم ک میگم در حد نام استقلال نیستن جواد نکونام و ابراهیمی و کاظمی و اکبرپور و سیروس دین محمدی درست استقلال لیاقتش بیشتر از این حرفها هس یا علی

  • ناشناس 13 مارس 2021 / 12:49 ب.ظ

    آقای نویسنده باسلام، فیزیک ماکلله یادت هست وقتی رفت رئال تامدتها میانه میدانش نابودشده بود، ذات ووظیفه ریگی جنگندگی وتخریب هستش ووظیفه اش باسرلک فرق داره،
    اگراستقلال بازیسازنداره مشکل ریگی نیست، وظیفه ژاوی بابوسکتس خیلی فرقداره آقای منتقد

    • لیام 13 مارس 2021 / 1:18 ب.ظ

      دوست عزیز ماکه له له کانته مهدی کیانی پیرلو و … که با قامت کوتاه در پست هافبک دفاعی بازی می کردن این بود که همه شون بازیساز بودن اما اقای ریگی واقعاً جز پاس ساده به بازیکن کناریش چه کاری در زمین میکنه ؟ اگه اونا قد نداشتن سر اولو بزنن حداقلش بازیسازی می کردن اما ایشون نه قد داره نه بازیسازی بلده .

    • فردین 13 مارس 2021 / 2:34 ب.ظ

      سلام اتفاقا با انتقاد نویسنده موافقم بسیار زیبا ودید مناسب انتقاد کردن من هم موافقم ریگی اصلا در کار هجومی نمیتونه کمک کار تیم باشه ودرکارهایدفاعی هم فقط توپ گیریش خوبه وقتی توپ رو میگیره نمیتونه تصمیم درست حسابی بگیره یا پاسهاش رو به عقبه یا اینکه نزدیک ترین فرد رو انتخاب میکنه هیچوقت پاس قطری وبلند رو از ریگی دیدی؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید