کد خبر:36666
پ

بررسی شانس قهرمانی استقلال | قهرمانی با 2 شکست و 3 پیروزی دیگر

رقابت برای قهرمانی در لیگ بترر در هفته های پایانی داغ و داغتر شده است. اما به نظر می رسد با توجه به بازیهای باقیمانده دو تیم استقلال و پرسپولیس تا پایان لیگ، همچنان شانس استقلال بیشتر از پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی باشد.   بررسی شانس قهرمانی استقلال | قهرمانی با 2 شکست و […]

رقابت برای قهرمانی در لیگ بترر در هفته های پایانی داغ و داغتر شده است. اما به نظر می رسد با توجه به بازیهای باقیمانده دو تیم استقلال و پرسپولیس تا پایان لیگ، همچنان شانس استقلال بیشتر از پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی باشد.

 

بررسی شانس قهرمانی استقلال | قهرمانی با 2 شکست و 3 پیروزی

بررسی شانس قهرمانی استقلال | قهرمانی با 2 شکست و 3 پیروزی

روز گذشته از هفته بیست و پنجم لیگ برتر، استقلال در اصفهان به مصاف سپاهان رفت و در یک بازی تاکتیکی و هدفمند توانست یک تساوی با ارزش از سپاهانی بگیرد که در کورس مسابقات قرار داشت و یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ برتر به حساب می آید. این تساوی که در حضور تماشاگران اصفهانی به دست آمد اگرچه فاصله امتیاز دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر جدول را از 6 به 4 امتیاز تقلیل داد اما ارزش آن وقتی به چشم می آید که بدانیم پرسپولیس نیز می بایست به مصاف همین سپاهان در زمین بی طرف برود و از بازی در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهانی که انگیزه زیادی برای کسب نایب قهرمانی دارد، محروم است.

مسلماً پرسپولیس قادر به پیروزی در 5 مسابقه پیش روی خود نخواهد بود و در خوشبینانه ترین حالت یک تساوی در 5 بازی پیش روی این تیم ثبت خواهد شد؛ با این تفاسیر بار دیگر فاصله دو تیم به 6 امتیاز افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که استقلالی ها از 5 بازی باقیمانده خود حتی اگر دو شکست و 3 پیروزی هم در کارنامه به ثبت برسانند با توجه به قانون سازمان لیگ در شرایط امتیازات برابر تیمها برای تعیین قهرمان، باز هم قهرمان خواهند شد.

همین مسئله باعث شده تا استقلال و کادر فنی این تیم تمرکز خود را بر روی نباختن قرار دهند و از فرصت ها برای کسب پیروزی استفاده کنند چرا که آنها در شرایطی حتی قادرند با 2 پیروزی و سه تساوی و یا 3 پیروزی و یک شکست و یک تساوی دیگر هم قهرمان شوند.

همه اینها در حالیست که پرسپولیس دو بازی سنگین مقابل سپاهان و تراکتور پیش رو دارد و احتمالاً تکلیف قهرمانی در همان دو بازی مشخص خواهد شد.

از طرفی به نظر می رسد آبی ها کار چندان سختی برای پیروزی در دو بازی مقابل پدیده و نفت مسجد سلیمان نداشته باشند اما انها باید از سه بازی مقابل فولاد، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک حداقل یک پیروزی به دست بیاورند تا قهرمانی خود را تثبیت کرده باشند.

 

آبی ها بدون توجه به نتایج پرسپولیس همچنان روی فرمول موفقیت خود گام بر می دارند و اگر بتوانند 3 پیروزی و دو تساوی از بازیهای باقیمانده به دست بیاورند با احتساب 1 امتیاز بازی مقابل سپاهان، به 12 امتیازی که برای قهرمانی بدون توجه به نتایج پرسپولیس، نیاز داشتند خواهند رسید. همانطور که در ارزیابی احتمالات قهرمانی پیداست، استقلالی ها برای رسیدن به قهرمانی، نیاز به کسب حداقل 3 پیروزی در 5 بازی باقیمانده خود هستند.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 6 مه 2022 / 12:24 ب.ظ

    استقلال قهرمان نمیشه متاسفانه. در باد ۶ امتیاز یکماه شل کردند و حالا با پرسپولیس پر انگیزه و بازی های راحت اون تیم مواجه شدند. بسیار تراژیک دوم میشیم و حالمان بسیار خراب خواهد شد. حیف ارمان رمضانی که ژستند بی خاصیت یک فصل جاشو گرفت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید