کد خبر:35982
پ

بررسی آخرین شانس پرسپولیس برای قهرمانی | رفیق قدیمی یحیی کمکش می کند؟

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فوتبال با توجه به آمار و معادلات فوتبال همچنان برای تیم پرسپولیس شانس قهرمانی در لیگ برتر قائل هستند که البته این ادعاها با توجه به فرمول ریاضی محاسبه امتیازات، قابل احترام و ممکن به نظر می رسد اما قانون نانوشته ای در فوتبال وجود دارد که استقلال را از […]

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فوتبال با توجه به آمار و معادلات فوتبال همچنان برای تیم پرسپولیس شانس قهرمانی در لیگ برتر قائل هستند که البته این ادعاها با توجه به فرمول ریاضی محاسبه امتیازات، قابل احترام و ممکن به نظر می رسد اما قانون نانوشته ای در فوتبال وجود دارد که استقلال را از همین حالا قهرمان لیگ برتر کرده است.

 

بررسی آخرین شانس پرسپولیس برای قهرمانی | رفیق قدیمی یحیی کمکش می کند؟

بررسی آخرین شانس پرسپولیس برای قهرمانی | رفیق قدیمی یحیی کمکش می کند؟

بدون شک شادی زاید الوصف کادر فنی و بازیکنان استقلال پس از به ثمر رساندن گل تساوی در دربی و عضبانیت شدید کادر فنی پرسپولیس پس از دریافت گل تساوی در دربی 98 بی معنا نبوده و نیست چرا که هر دو گروه به خوبی می دانستند دربی 98 فرصتی برای تثبیت قهرمانی و یا زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی است.

استقلالی ها که با 6 امتیاز فاصله امتیازی پای به دربی گذاشتند به خوبی می دانستند حتی تساوی نیز آنها را از بزرگترین گلوگاه در مسیر قهرمانی این تیم به سلامت عبور خواهد داد و در طرف مقابل کادر فنی پرسپولیس نیز به خوبی می دانست تنها پیروزی در این دیدار حیثیتی است که می تواند آنها را به کورس رقابت برای قهرمانی در فاصله 7 هفته به پایان لیگ برتر بازگرداند و به همین دلیل پس از دریافت گل تساوی، همه آرزوهای انها نقش بر آب شد.

 

جای از اینکه تیم استقلال بازیهای خارج از خانه کمتری نسبت به تیم پرسپولیس در 7 هفته باقی مانده در پیش خواهد داشت اما با توجه به کیفیت فنی دو تیم و ساختار شکننده و ضعیف دفاعی پرسپولیس به سادگی می توان دریافت که این تیم قادر به پیروزی در هر 7 دیدار باقیمانده نخواهد بود حتی اگر در این بین استقلال از دست بدهد نیز پرسپولیس آن تیم با صلابت سالهای گذشته نیست که بتواند هر 7 مسابقه پیش رو را با پیروزی پشت سر بگذارد.

به این موضوع باید این نکته را هم اضافه کنیم که با توجه به جنجال هایی که سرمربی پرسپولیس در دربی 98 به راه انداخت، احتمالاً  تا پایان لیگ حق نشستن روی نیمکت پرسپولیس را نخواهد داشت و این موضوع یک پوئن منفی دیگر برای تیم بحران زده پرسپولیس محسوب می شود که از لحاظ روانی در افت قرار دارد.

در طرف مقابل استقلالی ها با آرامش خاطر بیشتر به استقبال بازیهای باقیمانده خود خواهند رفت و به نظر می رسد با 3 پیروزی و یک تساوی و 3 شکست از 7 بازی باقیمانده بتوانند به عنوان قهرمانی فصل دست پیدا کنند و همین مسئله، مصاف این تیم با تیم های فولاد، سپاهان و مس رفسنجان را راحت تر کرده است چرا که در صورت از دست دادن امتیاز در این بازیهای دشوار، تیم تعقیب کننده آنها احتمالاً به صدر جدول نخواهد رسید.

 

نکته کلیدی برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی پس از دربی است. چرا که پیروزی پرسپولیس در بازی مقابل هوادار و شکست یا تساوی استقلال مقابل پیکان ممکن است معادلات را بر هم بزند و بار دیگر امید را به اردوی پرسپولیسی ها بازگرداند چرا که هر چقدر دیرتر این فاصله 6 امتیازی بین تیم اول و دوم کمتر شود، استرس تیم تعقیب کننده بیشتر و آسودگی خیال تیم صدرنشین در ادامه کمتر خواهد شد اما در صورتی که خیلی زود این فاصله امتیازی کم شود، استرس تیم صدرنشین بیشتر و انگیزه تیم تعقیب کننده یعنی پرسپولیس برای بردن بازیهایش بیشتر خواهد شد.

 

حال باید دید دو تیم ساختاریافته به نام های هوادار و پیکان می توانند معادلات قهرمانی این فصل را بر هم بزنند یا خیر؟ نکته جالب اینکه سرمربی پیکان مجتبی حسینی است که از دوستان نزدیک یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس محسوب می شود و مدتی به عنوان دستیار یحیی در ذوب آهن با هم کار کرده اند و در سمت مقابل رضا عنایتی حضور دارد که در نیم فصل اول در یک بازی مهیج توانست ترمز پرسپولیس را بکشد و با نتیجه 2-2 این تیم را متوقف کند. به نظر شما عنایتی مسیر قهرمانی استقلال را هموار می کند یا حسینی به دوست قدیمی خود برای قهرمانی پرسپولیس کمک می کند؟

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید