کد خبر:29089
پ

برتری فنی محسوس فرهاد مجیدی بر گل محمدی در 4 تقابل در دربی ها

تیم فوتبال استقلال توانست با برتری در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کند. نکته جالب در این بین تقابل مجدد یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی بود که تیم پرسپولیس به هدایت گل محمدی برای دومین سال پیاپی به دست فرهاد مجیدی و استقلال از جام حذفی کنار رفت […]

تیم فوتبال استقلال توانست با برتری در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کند. نکته جالب در این بین تقابل مجدد یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی بود که تیم پرسپولیس به هدایت گل محمدی برای دومین سال پیاپی به دست فرهاد مجیدی و استقلال از جام حذفی کنار رفت تا خاطره بدی از ضربات پنالتی در ذهن هواداران پرسپولیس باقی مانده باشد.

 

برتری فنی محسوس فرهاد مجیدی بر گل محمدی در 4 تقابل در دربی ها

برتری فنی محسوس فرهاد مجیدی بر گل محمدی در 4 تقابل در دربی هابرتری فنی محسوس فرهاد مجیدی بر گل محمدی در 4 تقابل در دربی ها

در سه سال گذشته مجیدی و گل محمدی در 4 دربی به عنوان مربی رو در روی هم قرار گرفته اند که حاصل آن یک تساوی 2-2 و دو پیروزی در ضربات پنالتی به سود استقلال و یک پیروزی در جریان بازی به سود پرسپولیس بوده است. اما نکته ای که در این بین مهم به نظر می رسد کیفیت فنی دو تیم استقلال و پرسپولیس در این تقابل ها است.

در دربی 92 که مجیدی برای اولین بار روی نیمکت استقلال نشست، علی رغم گمانه زنی ها که استقلال را بازنده آن بازی می دانستند، تیم او توانست با ارائه یک بازی برتر تا دقیقه 89 با برتری 2 بر 1 از پرسپولیس پیش باشد و گل دقیقه آخری بشار سن توانست یحیی گل محمدی را از شکست در آن بازی نجات دهد. به لحاظ آماری نیز در آن دربی استقلال موقعیت های گل بیشتری نسبت به پرسپولیس روی دروازه پرسپولیس خلق کرد و از نظر آماری نیز برتری محسوسی در شانس گل نسبت به پرسپولیس داشت.

 

در دربی 93 نیز دو مربی در جام حذفی مقابل هم صف آرایی کردند و در آن بازی نیز علی رغم اینکه استقلال نمایش بهتری نسبت به پرسپولیس ارائه کرده بود اما در چند دقیقه پایانی 2 گل دریافت کرد و بازی با نتیجه 2 بر 1 به سود پرسپولیس رو به پایان بود که گل دقیقه آخری محمد دانشگر بازی را به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشاند و در آن دیدار نیز استقلال به برتری رسید.

 

سومین تقابل این دو مربی در دو تیم استقلال و پرسپولیس مربوط به دربی برگشت لیگ بیستم و دربی 95 است که با نتیجه 1 بر 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید. در این دربی جنجالی که داور مسابقه از اعلام پنالتی واضح در دقیقه 2 بر روی مهدی قایدی خودداری کرده بود تیم پسپولیس به جز گلی که از روی ریباند به دست آمد، احب هیچ موقعیت گل دیگری نشد و باز هم این تیم مجیدی بود که نمایش فنی بهتی نسبت به پرسپولیس ارائه کرد و اگرچه نتیجه بازی به سود پرسپولیس ثبت شد اما به گاه بسیاری از کارشناسان، کیفیت فنی استقلال بر پرسپولیس غلبه داشت به طوری که هیچ یک از ستاره های این تیم نتوانستند کار خاصی روی دروازه استقلال انجام دهند و موقعیت گلی ایجاد کنند.

 

و اما آخرین مصاف دو مربی در دربی 96 نیز به گواه هواداران پرسپولیس و کارشناسان و حتی آمارهای استخراج شده از بازی این استقلال بود که از نظر فنی، ب پسپولیس برتری داشت به طوری که با ایجاد 4 موقعیت گل خطرناک در مقابل دو موقعیت گل پرسپولیس از شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی برخوردار بود که در نهایت نیز در ضربات پنالتی این اتفاق رخ داد تا در 4 دیدار اخیر دو تیم دو بار مجیدی خوشحال زمین بازی را ترک کرده باشد و یکبار گل محمدی و در یک بازی نیز هر دو مربی راضی به کسب تساوی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 16 جولای 2021 / 12:27 ب.ظ

    ماشالاه به غیرت فرهاد و فرزاد مجیدی و کادر فنی و بازیکنان ، ما یک تیمو نبردیم یک دولتو بردیم تبریک به همه استقلالیا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید