کد خبر:29118
پ

برای فرهاد مجیدی که نه بهانه گرفت نه هوچی گری کرد

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که فاتح نبرد حساس دربی جام حذفی در شب گذشته بود در بازگشتش به استقلال نشان داده پخته تر از فصل گذشته عمل می کند و چه بسا اگر در فصل قبل نیز پس از شکست دادن تیم پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی از سمتش کناره گیری نکرده بود،  تیمش […]

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که فاتح نبرد حساس دربی جام حذفی در شب گذشته بود در بازگشتش به استقلال نشان داده پخته تر از فصل گذشته عمل می کند و چه بسا اگر در فصل قبل نیز پس از شکست دادن تیم پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی از سمتش کناره گیری نکرده بود،  تیمش به عنوان قهرمان جام حذفی معرفی می شد و بدخواهان او و استقلال در وزارت ورزش به هدفشان که ناکامی استقلال بود نمی رسیدند.

 

برای فرهاد مجیدی که نه بهانه گرفت نه هوچی گری کرد

مجیدی در بازگشت به استقلال با حرفه ای گری کامل به تیم خود برگشت و این حرفه ای گری از رفتار با بازیکنان تا اصحاب رسانه و رفتارهایش در کنار خط به خوبی مشهود است. مجیدی بر خلاف فصل گذشته که کارشکنی وزارت ورزش و دست نشانده های ایشان در مدیریت استقلال را دید و عطای کار را به لقایش بخشید در فصل جاری علی رغم علم به همه مشکلات و سنگ اندازی ها که تشدید هم شده پای کار ماند و اجازه نداد وزارت نشینان به هدف خود برسند.

او به جای گله ا زمشکلات مالی خودش پای کار ایستاد و به بازیکنانش پاداش داد تا کارشکنی مدیرعامل در این مینه را خنثی کرده باشد. او به جای غر زدن بابت عدم جذب گابریل پین و امین قاسمی نژاد با بازیکنان و کادر خودش به کار ادامه داد و پا پس نکشید. از ابتدای حضور فراز کمالوند جریانی قصد داشت موفقیت های ابتدای فصل استقلال را به حضور کمالوند ربط دهد و به تصور جدا کردن او از استقلال نوار موقیت های استقلال نیز پاره می شود اما مجیدی به سادگی مجوز خروج کمالوند و حتی دانشیار دیگر دستیارش را صادر کرد و حتی ماجدی نیز از جمع کادر فنی استقلال جدا شد تا این موفقیت ها به تنهایی در کارنامه مجیدی و صالح مصطفوی ثبت شود تا یکی دیگر از دسیسه های بدخواهان استقلال که مانع از جذب گابریل پین شدند، ناکام شده باشد.

 

مجیدی با تیزهوشی تیمش را از رسانه ها و حواشی عامدانه ای که برخی قصد داشتند در آستانه دربی به تیم او تزریق کنند دور کرد و نتیجه این تیزهوشی نیز پیروزی روحیه بخش در دربی بود که حریف به طور مشهودی از قدرت تاکتیکی استقلال شگفت زده شده بود و به همین خاطر جرات انجام بازی همیشگی خود را مقابل تیم متحول شده و با انگیزه استقلال را که برای گرفتن انتقام از بدخواهانش و شاد کردن دل هواداران خود پای به این مسابقه گذاشته بود، نداشت.

مجیدی و مصطفوی با تیمی که خودشان آن را نبسته بودند حتی بدون ستاره ای همچون میلیچ که از ابتدای فصل با عدم پرداخت مطالباتش به طور عامدانه به سمت در خروجی هدایت شده بود توانست نشان دهد تیم او بدون میلیچ و دیاباته هم می تواند تیم پر مهره و مدعی پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد به طوری که به گواه هواداران پرسپولیس این ضعیف ترین بازی پرسپولیس در دربی ها در چند سال اخیر بود به طوری که به طور واحی پرسپولیس و کادر فنی این تیم از تنوع تاکتیکی استقلال مجیدی سرگیجه گرفته بودند و از ترس دریافت گل، حملات پر دامنه ای را روی دروازه استقلال ترتیب نمی دادند.

به گواه آمار و اطلاعات دربی 96 استقلال با 6 کرنر و ایجاد 4 موقعیت مسلم گلزنی و همچنین مالکیت بیشتر توپ با ارسال پاس های دقیق تر و البته تعداد شوت های بیشتر به سمت دروازه پرسپولیس تیم برتر میدان بود و این پیروزی به واقع حق مجیدی و شجاعت مثال زدنی او در ایستادگی به پای این تیم ناقص بود.

مجیدی حتی در دربی قبل که باز هم تیمش حاکم مطلق بازی بود و تنها بر روی یک نیم موقعیت پرسپولیس، نتیجه را واگذار کرد هرگز شکستش را به داوری که در دقیقه 2 پنالتی واضح روی قایدی را اعلام نکرد نسبت نداد و این در حالی است که پس از شکست شب گذشته پرسپولیس کادر فنی پرسپولیس از نیروهایی برای شکست پرسپولیس در این دیدار حرف زدند و داور را مقصر این ناکامی دانستند شاید بد نباشد گل محمدی و تیم آنالیز پرسپولیس یکبار دیگر فیلم بازی را تماشا کنند که چطور اسیر تاکتیک مدرن مجیدی در دفع پرس از جلوی سرخ پوشان و از کار انداختن مهره های کلیدی این تیم از جمله ترابی، عالیشاه مغانلو و نوراللهی شدند.

در واقع تیم مجیدی یک تیم را شکست نداد یک جریان و قدرت را شکست داد که به انحای مختلف در چند ماه گذشته درصدد تضعیف استقلال بر آمده بودند.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • محمد 17 جولای 2021 / 1:48 ب.ظ

    عالی بود…واقعیت محض

  • کوروش 17 جولای 2021 / 7:23 ق.ظ

    به نظرم کارگردان محترم ، یه آبی به رنگ آسمان دیگه برا این 8 سال وزارت لنگیا هم باید درست کنه که چه بلاهایی این نجاستها به سر این تیم مظلوم آوردن ، پارسال اشتباه هوادار استقلال عدم حمایت از کسی که روح و جسمش آبی و استقلالی بود و دنبال حرف گماشته لنگیا ( کسی که پستهای قرمز ایسناگرامشو پاک کرده بود ) افتادن و با رفتن فرهاد تیم داغون شد و یک جام با یه فصل لیگ از دست رفت ، امسال حتی اگه جام هم نگیره باید حمایت کنیم خیلی زحمت کشیده برا تیم

  • SS 16 جولای 2021 / 7:57 ب.ظ

    عالی بود میثم خان ، ممنون.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید