کد خبر:35145
پ

برانکو 8 بازی 8 امتیاز، موفق | کارلوس کیروش نایب قهرمان آفریقا، ناکام ؟

کارلوس کیروش بار دیگر توانست در یک تورنمنت بین المللی بزرگ، نام خود را مطرح کند؛ او به همراه تیم ملی مصر با شکست دادن غول های آفریقا تا فینال جام ملتهای آفریقا پیش رفت و در کمال بدشانسی در ضربات پنالتی مغلوب حریف شد تا قهرمانی به سنگال برسد و کیروش با محمد صلاح […]

کارلوس کیروش بار دیگر توانست در یک تورنمنت بین المللی بزرگ، نام خود را مطرح کند؛ او به همراه تیم ملی مصر با شکست دادن غول های آفریقا تا فینال جام ملتهای آفریقا پیش رفت و در کمال بدشانسی در ضربات پنالتی مغلوب حریف شد تا قهرمانی به سنگال برسد و کیروش با محمد صلاح به عنوان نایب قهرمانی AFCON دست پیدا کند. اما نکته جالب اینکه برخی هواداران برانکو که هنوز از دوران 8 سال حضور کیروش در تیم ملی کینه به دل داشته و دارند از شب گذشته سعی در وارونه جلوه دادن حقیقت داشته اند.

 

برانکو 8 بازی 8 امتیاز، موفق اما کارلوس کیروش نایب قهرمان آفریقا، ناکام ؟

برانکو 8 بازی 8 امتیاز، موفق  اما کارلوس کیروش نایب قهرمان آفریقا، ناکام ؟

بسیاری از نظرات کارشناسی این دوستان که عمدتاً از پای منقل و سیخ منتشر می شود از شب گذشته دلالت بر این دارند که کارلوس کیروش باز هم بازنده شد و او مربی ناکام است و … در طرف مقابل همین اساتید که ید طولایی در دلالی و جاب ه جایی بازیکن داشته و دارند عملکرد فاجعه برانکو در مقدماتی جام جهانی 2022 را به عنوان دستاورد در رسانه های ایرانی معرفی کردند. در بازی اول که عمان توانست ژاپن را شکست دهد، این اساتید چنان بر طبل شادانه کوبیدند که گویی برانکو که روزگاری با ناهار دادن به آنها، خرج زندگی شان را می داد، به عنوان قهرمانی جهان رسیده است. در ادامه نتایج ضعیف برانکو در مقدماتی جام جهانی در سکوت خبری بایکوت شد تا تیم او با 8 امتیاز از 8 بازی در گروه 6 تیمی، چهارم شود و بزرگترین افتخارش این باشد که در مقابل استرالیا توانسته به نتیجه 2-2 دست یابد و مانع از صعود مستقیم استرالیا به جام جهانی شود!

این جماعت به قدری در دوران کیروش حقارت تحمل کرده اند که با کوچکترین لغزش کارلوس کیروش نیز خوشحال می شوند چرا که آنها هرگز خوشحالی زاید الوصف کیروش پس از ناکامی تیم محبوب آقایان در فینال لیگ قهرمانان آسیا را فراموش نخواهند کرد و همین مسئله باعث به وجود آمدن کینه ای چرکین از کیروش کبیر در دل اساتید منقل و سیخ شده که هرز چندگاهی فضای رسانه ای را به منور به سخنان گوهربار خود می کنند!

با مرور کارنامه کیروش و برانکو پیش از حضور در تیم ملی و پرسپولیس و پس از ان به سادگی می توان دریافت کدام مربی موفق بوده و کدام مربی ناکام محض … برانکو به خوبی می دانست و می داند بدون کمک های وزارت ورزش هرگز موفق به کسب چند قهرمانی با پرسپولیس نمی شد و افکار عمومی نیز به خوبی می دانند که اگر کارشکنی های همان وزارت ورزش و خبرناهارها نبود و سوتی استاد کنعانی زادگان در رها کردن بازی مقابل ژاپن نبود، کارلوس کیروش شانس قهرمانی در جام ملتهای اسیا را با تیم ملی ایران داشت.

 

در تفاوت دو مربی همین بس که کارلوس کیروش گنجی برای فوتبال ایران به یادگار گذاشت که تا سالها از آن ارتزاق خواهد کرد. کیست که نداند حضور پر تعداد لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا به واسطه توصیه های مداوم کیروش برای خروج بازیکنان با کیفیت از فوتبال آماتور ایران بوده و امروز فردی مثل اسکوچیچ تنها از این گنج استفاده می کند و خودش بازیکن  یا استعداد جدیدی به تیم ملی تاکنون اضافه نکرده است.

در طرف مقابل فردی مثل برانکو نیز با واسطه گری پای نفراتی مثل ماریو بودیمیر، گولچ، بازیکنان اوکراینی و زلاتکو برانکو و رادوشویچی را به پرسپولیس باز کرد که رد پای دلالی در تمامی این نقل و انتقالات که جز هزینه برای مدیران پرسپولیس و بیت المال ، چیزی در پی نداشت. نکته جالب اینکه برانکو همین رویه را در تیم بعدی خود یعنی الاهلی عربستان نیز ادامه داد و به دلیل واسطه گری برای حضور چند بازیکن کروات در تیم عربستانی و نیمکت نشین کردن ستاره های این تیم در نهایت از تیم اخراج شد اما در ایران به دلیل همراهی عناصر فساد در بدنه ورزش کشور در آن مقطع با او، بر روی این اتفاقات سرپوش گذاشته شد و هرگز نیز به موضوع چرایی ورود بازیکنان بی کیفیت خارجی به پرسپولیس توسط برانکو ورود نشد …

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید